Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@18:45:00 GMT

تلاش مناسبی برای برنامه جمعیتی انجام نشده است

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۳۱۷۰

تلاش مناسبی برای برنامه جمعیتی انجام نشده است

وزیر کشور درباره برنامه‌های صورت گرفته برای افزایش جمعیت در ایران، گفت: متأسفانه ارزیابی‌هایی که گفته شد نشان از تلاش و کوشش مناسب با برنامه جمعیتی نبوده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جلسه مربوط به موضوع جمعیت بود، که اخیرا مقام معظم رهبری برای چندمین بار نسبت به بحث جمعیت ابراز نگرانی کرده‌اند و گفته‌اند روند باروری جمعیت و روند سنی جمعیت جای نگرانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: البته موضوع جمعیت چند سال قبل هم بحث شده بود و دستگاه‌های متولی باید این مسئله را پیگیری می‌کردند. در همین راستا مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش ارزیابی از دستگاه‌ها ارائه کرد.

رحمانی فضلی گفت: اما متأسفانه ارزیابی‌هایی که اینجا گفته شد نشان از تلاش و کوشش مناسب با برنامه جمعیتی نبوده است. همچنین ثبت احوال هم گزارشی از روند‌ها ارائه کرد و شورای انقلاب فرهنگی هم اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

وزیر کشور بیان کرد: وزارت بهداشت و وزارت ورزش اقداماتی را انجام دادند و پیشنهاداتی را در راستای موضوع جمعیت ارائه کردند.

رحمانی فضلی افزود: در این جلسه مقرر شد کارگروهی تشکیل شود و یک برنامه جامع تقسیم کار ملی نسبت به موضوع جمعیت با تعیین دستگاه‌های متولی و معین مشخص شود.

او گفت: همه این سیاست‌های چهارده گانه ابلاغیه مقام معظم رهبری و سیاست‌های تشویقی و اجرایی در آنجا مشخص می‌شود و با زمان بندی کار بتوانیم آن را پیگیری کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: در این جلسه اولویت‌هایی همچون بحث فرزندآوری، تشویق به فرزندآوری، ازدواج، جلوگیری از طلاق، بحث ناباروری و موضوع آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در بستر پذیرش عمومی مطرح شد.

وی گفت: همچنین یک بحث در مورد سیاست‌های مورد استفاده برای این موضوع مطرح شده پیگیری این موضوع کارگروهی نیاز دارد که این کارگروه باید ظرف سه ماه گزارش‌هایی را ارائه دهد تا بتوانیم مشکلات موجود در این حوزه را برطرف کنیم.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزیر کشور رحمانی فضلی افزایش جمعیت موضوع جمعیت وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد ظلم‌هایی که به فلسطینیان می‌شود به خاطر اقدامات نژادپرستانه صهیونیست‌ها است.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت: جامعه بین المللی باید کشور مستقل فلسطینی را بر اساس قوانین بین المللی به رسمیت بشناسد. ما به همکاری با جامعه بین المللی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین ادامه می‌دهیم. ما به تلاش‌ها برای توقف جنگ بسیار وحشیانه علیه غزه ادامه می‌دهیم.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • برگزاری رویداد جوانی جمعیت یک اتفاق بزرگ است
  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان