Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فرهاد شریفی گفت: رهاسازی زنبور هابروبراکون در مزارع گوجه‌فرنگی، نخود و ذرت استان کرمانشاه برای مقابله با آفات آغاز شده است، این حشره مفید برای مقابله با آفاتی مثل کرم میوه گوجه‌فرنگی(هلیوتیس)، کرم پیله خوار نخود و کرم ذرت(سزامیا) کاربرد داشته و باعث کنترل آفات می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: استفاده از زنبور هابروبراکون به‌صورت قابل‌توجهی ضمن کاهش هزینه‌های کشاورزان، مانع ورود سموم شیمیایی به داخل مزارع می‌شود.

شریفی گفت: سال ۹۸ زنبور هابروبراکون در سطح ۱۹ هزار هکتار از اراضی گوجه‌فرنگی، ذرت و نخود استان رهاسازی شد، هرچند میزان استفاده از این روش به استقبال کشاورزان بستگی دارد، اما امسال استفاده از این زنبور در مزارع استان به ۲۰ هزار هکتار خواهد رسید.

وی بیان کرد: از کشاورزانی که به رهاسازی زنبور هابروبراکون در مزارع خود اقدام می‌کنند حمایت می‌شود، تا جایی که اعتبارات اجازه بدهد، فقط نیمی از هزینه کار را پرداخت خواهند کرد و نیم دیگر آن از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

شریفی اظهار کرد: امسال دهمین سالی است که در مزارع استان کرمانشاه از حشرات برای مبارزه با آفات استفاده می‌شود، در آینده شاهد گرایش بیشتر کشاورزان استان به مبارزه بیولوژیک با آفات بخش کشاورزی باشیم.

شریفی افزود: توسعه مبارزه بیولوژیک در سطح مزارع و باغات استان در سال‌های آتی بیشتر مدنظر است.

کد خبر 518841 برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان کرمانشاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چرای دام های مازاد در مراتع استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، شریفی پور این را هم گفت: ورود هرگونه دام مازاد به مراتع استان ممنوع است.

درمساحت یک میلیون و ۴۰۰ هزارهکتاری مراتع استان سالانه ۶۲۵ هزارتن علوفه تولید می‌شود.

شریفی پور گفت: وجود دام مازاد در مراتع استان فشار مضاعفی بر مراتع وارد می‌کند و تبعات جبران ناپذیری را درکوتاه مدت دارد که از بین رفتن پوشش گیاهی، فرسایش خاکی و ایجاد سیلاب‌ها در بالا دست، از عمده موارد آن است.

وی از مردم خواست در صورت هرگونه شکایات و انتقادات در زمینه استفاده از مراتع با سامانه ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت چرای دام های مازاد در مراتع استان
  • زنبور سرخ یا همان زنبور گاوی خودمان! (عکس)
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • شباهت بی‌نظیر زنبور رباتیک به زنبور واقعی