Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@03:11:34 GMT

سایه سنگین کالاهای قاچاق بر سر واحدهای تولیدی

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۳۴۸۶

سایه سنگین کالاهای قاچاق بر سر واحدهای تولیدی

ایسنا/زنجان فرماندار خرم‌دره گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی از آثار قاچاق کالا و ارز است.

حجت محمدی ظهر امروز (۱۸ خرداد) در جلسه قاچاق کالا و ارز شهرستان خرم‌دره، با بیان این‌که نیروی انتظامی در نوک پیکان مبارزه با این پدیده شوم و نامبارک اقتصادی قرار دارد، اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز مانند یک سم عمل می‌کند که می‌تواند شالوده اقتصاد هر کشوری را به هم بریزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که آثار شوم قاچاق کالا و ارز را در اقتصاد کشورمان سال‌های سال دیده‌ایم، ادامه داد: از مهم‌ترین آثار این پدیده می‌توان به ورشکستگی واحدهای تولیدی، بیکاری کارگران، و افزایش آمار بیکاری و آسیب‌های اجتماعی در جامعه اشاره کرد.

فرماندار خرم‌دره، با بیان این که گاهی شاهد هستیم که حتی آمار قاچاق کالا و ارز از بودجه عمرانی کشورها نیز گوی سبقت را می‌رباید، یادآور شد: بیشترین آمار قاچاق مربوط به تلفن تلفن همراه، البسه، لوازم آرایشی و لوازم خانگی است.

این مسئول با اشاره به این‌که ورشکستگی واحد تولیدی پارچه فاستونی کوکما از ضرباتی بود که خرم‌دره طی سالیان گذشته از قاچاق کالا و ارز خورد، ادامه داد: خوشبختانه با کاسته شدن از آمار قاچاق و اقدامات صورت گرفته در این حوزه شاهد بازگشت بسیاری از واحدهای تولیدی به چرخه تولید در کشور هستیم.

فرماندار خرم‌دره با تاکید بر اینکه در کشور ما شاهد تنوع قاچاق از البسه گرفته تا دارو هستیم، بیان کرد: قاچاقچیان حتی به بخش دارو هم رحم نمی‌کنند.

محمدی با بیان این‌که هر چند اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته اما برخوردها نیز باید بازدارنده باشد، اظهار کرد: انسداد راه‌های قاچاق نیز باید در اولویت قرار گیرد. این مسئول از پلمب یک واحد متخلف عطاری در خرم‌دره خبر داد و افزود: متاسفانه در برخی موارد شاهد فعالیت غیر قانونی برخی از عطاری‌ها هستیم که توزیع ترامادول و داروهای غیر مجاز از جمله این تخلفات است.

وی با بیان این‌که با توجه به گرم شدن هوا خطر آتش‌سوزی در کمین مراتع است، یادآور شد: در روستای انجلین سال گذشته شاهد آتش‌سوزی در مراتع بودیم که اگر به موقع برای خاموش کردن آن اقدام نمی‌شد شاهد سرایت آتش به روستا بودیم.

فرماندار خرم‌دره تصریح کرد: همه دستگاه‌ها موظف هستند هرجا آتش‌سوزی مشاهده کردند، سریع اعلام کنند تا آتش‌سوزی در نطفه خفه شده و شاهد خسارات آن نباشیم.

در ادامه این جلسه، فرمانده نیروی انتظامی خرم‌دره با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای جلوگیری از ورود قاچاق به کشور، ادامه داد: خوشبختانه با تدابیر رهبر معظم انقلاب در این حوزه شاهد کاهش چشمگیر و حتی در حد صفر قاجاق به کشور هستیم.

محرم‌علی قاسم‌خانی با اشاره به این‌که خروج اخشام و گندم می تواند تهدیدی بر امنیت غذایی جامعه باشد، ادامه داد: در همین راستا سه محموله دام قاچاق در شهرستان کشف شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نيروي انتظامي کالای قاچاق زنجان فرماندار خرم دره قاچاق کالا و ارز واحدهای تولیدی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ محمدرضا قربانی گفت: در شهرستان برخوار دو منطقه صنعتی دولت آباد و حبیب آباد و یک ناحیه صنعتی در کمشچه فعال است که بیش از ۲۱ هزار کارگر بیمه شده دارد و در صنایع کوچک و بزرگ، واحد‌های تولیدی و کارگاهی فعال هستند.


وی افزود: شهرستان برخوار رتبه اول اشتغال از لحاظ کمترین نرخ بیکاری را دارد و پارسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد توسط دستگاه را ثبت کرده است.


در این بازدید فرماندار برخوار از صنایع دستی قالی بافی، نقشه کشی، خیاطی، نقاشی روی مس، نقاشی روی کاشی و سفال، مینا کاری و فیروزه کوبی در مجموعه هنری درنا بازدید

دیگر خبرها

  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال