Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرمزگان این روزها یکی از کانون‌های شیوع ویروس کرونا لقب گرفته و بدترین روزهای خود را از نظر تعداد افراد مبتلا شده و جان باخته تجربه می‌کند، اما چه عواملی موجب شد تا روزهای سفید هرمزگان اینگونه سیاه شود؟ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، جمعه گذشته ویروس کرونا به ما نشان داد فعلا قصد مهاجرت از استان هرمزگان را ندارد و رکورد بی‌سابقه‌ای را در این استان زد، ٣٣٣ مبتلا و ٩ فوتی! اما باید دید انگشت اتهام به سمت چه کسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت سفید کرونایی بشاگرد در روزهای قرمز استان هرمزگان / وقتی رعایت بهداشت اولویت همگانی شدبحران کرونا در هرمزگان/ ظرفیت تخت‌های آی سی یو بندرعباس پر شداز گوشه کنار هرمزگان| ‌سیاه‌ترین روز کرونایی استان هرمزگان رقم خورد

شاید در وهله اول بتوان مردم را مقصر اصلی این ماجرا دانست چرا که اهمیت این ویروس برای آنها بسیار کمرنگ شده و با یک مشاهده ساده در سطح شهر می‌توان به این نتیجه رسید، تا جایی که راننده مسن تاکسی در حالی که ماسک به صورت نداشت، گفت: کرونا دیگر مثل فامیلمان شده و کاری با ما ندارد.

هنگامی که کشور در شرایط بحرانی آمار مبتلایان به کرونا قرار داشت، هرمزگان در شرایطی مطلوب به سر می‌برد که شاید یک اشتباه استراتژیک که اعلام سفید بودن هرمزگان توسط مسئولین بود، شروع عادی سازی و آسوده شدن خیال مردم را به همراه داشت.

آغاز به کار کسب و کارها و اصناف نیز خود در این ماجرا دخیل بود چرا که باعث تجمع و شلوغی زیادی در مراکز خرید و مرکز شهر شد و نشانی از استفاده صحیح ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هم در بین مردم دیده نمی‌شد.

البته از سویی شروع کسب و کارها به دلیل سخت شدن معیشت دست فروشان و افرادی که دارای شغل آزاد هستند، بوده است که کمک و تسهیلات مسئولین مربوطه می‌توانست تا حدودی شرایط زندگی را برای آنها راحت‌تر کند.

استفاده نکردن از ماسک، کمک شایانی به افزایش شیوع کرونا کرده است، بر اساس تحقیقات سازمان جهانی بهداشت استفاده از ماسک بهترین راه پیشگیری و منتقل نشدن ویروس کرونا است که متاسفانه در بین مردم استان هرمزگان ماسک هنوز جایگاهی ندارد.

استفاده نشدن ماسک توسط مردم، علل مختلفی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

یکی از دلایل بی توجهی مردم به ماسک، به گفته برخی از شهروندان، استفاده نکردن برخی از مسئولان ادارات در نشست‌ها و برنامه‌ها از ماسک و همچنین کم توجهی آنها به استفاده نکردن مردم از ماسک بوده است.

از علل دیگر استفاده نشدن از ماسک میتوان به گرانی و کمبود ماسک در بازار برای اقشار کم درآمد اشاره کرد که راه حل آن فعال شدن مجدد کارگاه‌های تولید ماسک و توزیع رایگان در بین مردم است.

همچنین گرم بودن هوای استان هرمزگان در هفته‌های اخیر، شرایط استفاده از ماسک را سخت و طاقت فرسا کرده است که خود می‌تواند یکی دیگر از دلایل بی توجهی به استفاده از ماسک باشد.

در این رابطه متخصص بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: استفاده از ماسک پارچه‌ای و قابل شستشو نیز به پیشگیری و منتقل نشدن ویروس کمک می‌کند و مردم می‌توانند بدون نگرانی از گران بودن و کمبود ماسک در بازار، از این نوع ماسک‌ها استفاده کنند.

دکتر پریوش داوودیان درخصوص گرمای هوا و سختی استفاده از ماسک تصریح کرد: مردم در تجمعات سر بسته نظیر ادارات، فروشگاه‌ها و بیمارستان‌ها ملزم به استفاده از ماسک هستند و در هوای آزاد که همراه با تجمع نیست، می‌توان ماسک را درآورد.

افزایش شیوع کرونا از مسافرت‌های غیر ضروری تا از سر گیری میهمانی‌ها با یک محاسبه ساده می‌توان دریافت که افزایش وحشتناک آمار مبتلایان در این روزها، میتواند نتیجه مسافرت‌ها و دورهمی های  ایام تعطیلی عید فطر بوده باشد.

با توجه به اینکه مردم استان هرمزگان عید فطر را بسیار مهم دانسته و در این روز به دید و بازدید می‌روند، با بی توجهی به هشدارهای مسئولین و وجود کرونا، بساط مهمانی‌ها و دورهمی در استان پهن بوده و امروز شاهد افسارگسیختگی ویروس کرونا هستیم.

از سوی دیگر استان هرمزگان پر رفت و آمد و مهاجرپذیر است و ساکنین غیر بومی زیادی نیز دارد که باعث شده مردم سفرهای بسیاری در داخل و خارج استان داشته باشند که ره‌آورد این مسافرت‌ها، چیزی جز افزایش آمار مبتلایان کرونا نبوده است.

علاوه بر اینکه مردم خود باید از مسافرت‌ها و ترددهای غیر ضروری بخاطر سلامت جامعه دوری می‌کردند، از مسئولین نیز انتظار میرفت نظارت و کنترل بیشتری بر مبادی ورودی شهر و روستاها داشته باشند.

رسانه‌های استان نیز بارها با تهیه گزارشات مختلف افزایش موارد کرونا در استان را امری خطرناک قلمداد کرده بودند و به مسئولان هشدار داده شده بود که علاج واقعه‌ پیش از وقوع باید کرد.

با افزایش لجام گسیخته کرونا در جمعه سیاه هرمزگان، استاندار هرمزگان در جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور در جمع رسانه‌ها، از اعمال مجدد محدودیت ها در استان خبر داد و اعلام کرد: پارک‌ها و مراکز تجمع، عروسی و مراسم ختم بمدت یکماه و بازارهای بزرگ بمدت یک هفته تعطیل می‌شود. 

با وجود تمام محدودیت های اعمال شده، باز هم مردم با استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در جلوگیری از یکه تازی کرونا در هرمزگان نقش اصلی را دارند.

با رعایت تمامی این دستورالعمل‌ها و اهمیت دادن به نکات بهداشتی، نقش بسزایی در حفظ جان خود و عزیزانمان و همچنین پایان دادن به تلاش‌های بی وقفه کادر درمان استان، خواهیم داشت.

گزارش از سمانه جیشی

انتهای پیام/868/ش

R7555/P/S6,58/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استفاده از ماسک استان هرمزگان ویروس کرونا مسافرت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد

تین نیوز

تسلا ناوگان تاکسی های اینترنتی خود را به زودی راه اندازی خواهد کرد و همه می تواند خودرو تسلا خود را به این سرویس اضافه کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، تسلا در گزارش مالی سه ماهه ی اول ۲۰۲۴، پیش نمایشی از قابلیت تاکسی اینترنتی را ازطریق اپلیکیشن خود به نمایش گذاشت. این قابلیت که ماه آگوست ۲۰۲۴ (مرداد و شهریور ۱۴۰۳) رسماً رونمایی خواهد شد به کاربران اجازه می دهد مستقیماً ازطریق اپلیکیشن تسلا، درخواست تاکسی اینترنتی بدهند.

 براساس گزارش زومیت، جزئیات دقیقی درمورد نحوه ی عملکرد سرویس تاکسی اینترنتی تسلا وجود ندارد، اما تصاویر منتشرشده نشان از شباهت آن به برنامه هایی مثل اوبر دارد. همچنین، کاربران می توانند دمای مطلوب کابین را برای زمان رسیدن خودرو، از راه دور تنظیم کنند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در ماه جاری از رونمایی نهایی تاکسی های اینترنتی شرکتش در تاریخ ۸ آگوست ۲۰۲۴ (۸ مرداد ۱۴۰۳) خبر داده بود. تسلا از سال ها قبل وعده ی راه اندازی سرویس حمل و نقل خودران را داده و ماسک در سال ۲۰۱۹ گفته بود این خودروها آماده ی جابه جایی مسافران خواهند شد.

تسلا در گزارش اخیر خود اشاره کرد: درحال حاضر مشغول توسعه ی قابلیت درخواست خودرو از طریق اپلیکیشن هستیم که در آینده ای نزدیک در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. ما باور داریم تجربه ی کاربری نرم افزار تسلا میان همه ی محصولات ما بی نظیر است و قصد داریم قابلیت درخواست خودرو را به صورت یکپارچه به اپلیکیشن تسلا اضافه کنیم.

ایلان ماسک در جلسه ی مالی با سرمایه گذاران، سرویس درخواست خودرو را با عنوان Cyber Cab معرفی و اعلام کرد این سرویس به عنوان ترکیبی از دو پلتفرم Airbnb و Uber عمل خواهد کرد.

به نوشته ی انگجت، مالکان خودروهای تسلا می توانند با افزودن خودرو خود به ناوگان این سرویس، کسب درآمد داشته باشند. ماسک می گوید: بخشی از ناوگان تاکسی های اینترنتی و مدیریت آن ها، متعلق به تسلا خواهد بود. همچنین بخش دیگری از ناوگان شامل خودرو کاربران خواهد بود و مردم امکان اضافه کردن یا حذف خودرو خود را در هر زمان خواهند داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • سریال کره‌ای Hide؛ جاذبۀ معماهای تمام‌نشدنی