Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@12:41:04 GMT

هشدار جنبش النجباء به مذاکره بغداد با واشنگتن

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۳۸۷۹

ساعت 24-سخنگوی رسمی جنبش النجباء عراق درباره هرگونه امتیازدهی به واشنگتن در مذاکرات فرارو از سوی بغداد هشدار داد.

 «نصر الشمری» معاون دبیرکل و سخنگوی رسمی جنبش «النجباء» عراق به زمزمه‌های موجود مبنی بر تلاش‌های آمریکا برای باقی ماندن در عراق و دور زدن طرح مصوب پارلمان مبنی بر لزوم خروج از این کشور، طی پستی در توئیتر واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی نوشت: هرگونه مذاکراتی که در رأس بندهای آن، تصمیم ملت عراق و پارلمان و دولت آن مبنی بر عقب‌نشینی کامل و فوری (کلیه نیروهای خارجی) از سراسر عراق نباشد، باطل و غیرالزام آور و غیر قانونی است و ما آن را تحت هر شرایطی که باشد و از سوی هر کس که می خواهد صادر شود، به رسمیت نخواهیم شناخت. 

این در حالی است که قرار است، مذاکرات میان بغداد و واشنگتن در نیمه‌های ماه جاری میلادی آغاز شود و برخی منابع می‌گویند که این مذاکرات در واقع گفت‌وگوی راهبردی عراق و آمریکا در سه محور و در واقع، تغییر کیفیت و نحوه ادامه حضور آمریکا در این کشور است که عبارتند از : حمایت نظامی آمریکا از عراق در مقابله با بقایای داعش، تعهد به محافظت از تأسیسات خارجی فعال در عراق ، حمایت بهداشتی و درمانی از بیماران مبتلا به کرونا.

پارلمان عراق در پانزدهم دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی دو روز پس از ترور شهید سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و شهید «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و تنی چند از همراهانشان در تجاوز نظامی آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح خواهد بود

جنبش‌های حماس و فتح و یک دیپلمات در پکن عصر جمعه اعلام کردند که چین میزبان مذاکرات آشتی داخلی میان گروه‌های فلسطینی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از ۲ مقام در جنبش‌های فتح و حماس گزارش داد که ریاست هیئت حماس برعهده موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی این جنبش و ریاست هیئت جنبش فتح برعهده عزام الاحمد، یکی از اعضای کمیته مرکزی این جنبش است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات در پکن که اشاره‌ای به نامش نشده است، گزارش داد که این مذاکرات با هدف حمایت از تلاش‌ها در راستای آشتی میان ۲ جنبش فتح و حماس انجام می‌شود.

پیشتر مسکو میزبان نشست مشابهی در اواخر ماه فوریه برای رایزنی درخصوص تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین و بازسازی نوار غزه بود.

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس پیشتر به شبکه المیادین اعلام کرد که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.

پس از آنکه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۱۸ آوریل گفت که ایالات متحده باید از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند.

وزیر خارجه چین با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرد.

در ماه مارس گذشته، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرد.

وی خواستار «لزوم رفع محاصره تحمیلی غزه و برداشتن موانع ورود اقلام بشردوستانه و اطمینان از ورود آنها به مقدار کافی به غزه» شد.

شی جینپینگ رئیس‌جمهور چین نیز خواستار برگزاری «کنفرانس بین‌المللی صلح برای حل مناقشه» شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • چین، میزبان مذاکرات آشتی حماس و فتح
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح می شود
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح خواهد بود
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل