Web Analytics Made Easy - Statcounter

عادی پنداری کرونا در بین مردم یزد همچون ویروسی فراگیر در حال گسترش است و تداوم آن تهدید بزرگی برای شهرهای کم خطر استان به حساب می‌آید. ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، اواخر روزهای پایانی بهمن و اوایل اسفندماه سال گذشته زنگ خطر شیوع کرونا در کشور به صدا درآمد و به بحث اصلی مردم در کل کشور تبدیل شد و رفته رفته لطیفه‌های کرونایی مردم رنگ ترس به خود گرفت و استرس ناشی از ویروس به حدی در بین بخشی از مردم رواج پیدا کرد که بسیاری از شهروندان سختی‌های تورم روزانه را هم به فراموشی سپرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترس در میان این بخش از جامعه در حالی به اوج خو رسیده بود که همچنان بخش کمی از اقشار مردم کرونا را جدی نگرفته و به‌هیچ یک از هشدارهایی که از سوی مسئولان ارائه می‌شد توجهی نکردند، همین بی‌توجهی سبب شد تا مهار کرونا با اما و اگرهای بسیاری روبه‌رو شود و آمار شیوع این میهمان ناخوانده روز به روز افزایش یافت و روزانه بیش از 100 نفر از هموطنانمان در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

عدم جدی گرفته شدن کرونا از سوی مردم از یک طرف و بی‌توجهی مسئولان به اعمال محدودیت‌های آمد و شد در روزهای نخست نوروز سبب شد این ویروس شدت بیشتری به شیوع خود بگیرد و در نهایت با افزایش حساسیت عموم مردم نسبت به این ویروس و اجبار مسئولان به اعمال محدودیت‌های گسترده، شیوع این ویروس به مرحله کاهشی وارد شد و با نزولی شدن این روند کم کم محدودیت‌های اعمال شده به‌صورت پله‌ای برداشته شد.

رفع محدودیت‌های اعمال شده از یک طرف و کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌ها از طرف دیگر، عامل مهمی بود که در کنار خستگی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سبب عادی پنداری به عنوان یک پدیده خطرناک از سوی بخشی از مردم شد؛ موضوعی که از آن می‌توان به ویروسی خطرناک در موضوع کرونا یاد کرد که روز به روز به مبتلایان آن افزوده می‌شود و هر روز تعداد افرادی که دچار ویروس عادی پنداری و کم توجهی به کرونا می‌شوند بالاتر می‌رود.

شیوع عادی پنداری کرونا در بین مردم که این روزها بسیار بیشتر از روزهای ابتدایی شیوع کرونا به چشم می‌خورد سبب شده در روزهای گذشته آمارهای مبتلایان روز به روز افزایش یابد و با وجود هشدارهای گسترده مسئولان، باز هم بی‌توجهی به آن گستردگی بسیار بالایی دارد.وضیعت شیوع کرونا در سنندج وخیم شداستاندار قزوین: کمترین غفلت در مدیریت کرونا‌ پیامدهای جبران ناپذیری در پی داردامکان لغو امتحانات حضوری در صورت درخواست ستاد ملی کرونا وجود داردافزایش آمار ابتلا به کرونا در استان

موضوعی که با واکنش معاون درمان دانشگاه علوم پرشکی شهید صدوقی یزد روبه‌‌رو شد، محمود نوری شادکام در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به کرونا در استان یزد با افزایش روبه‌رو شده اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائل در ارتباط با افزایش آمار مبتلایان به کرونا، سابقه سفر آنها در روزها و هفته‌های گذشته به استان‌های آلوده و یا عدم رعایت بهداشت فردی در برابر این ویروس بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی تمام مردم گفت: تمام شهروندان باید همچنان از حضور در تجمعات خودداری کرده و در صورت عدم امکان اجتناب، حتما از ماسک استفاده کرده و دست‌های خود را به صورت مکرر در طول روز شست‌وشو و ضدعفونی کنند.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان یزد هشداری است که می‌تواند دوباره خطر و تهدید بزرگی برای مرم این استان به حساب آید، امام باز هم بسیاری از مردم گمان می‌کنند حادثه تنها برای دیگران است و کرونا در یزد به پایان رسیده است.

بی‌توجهی شهروندان به کرونا با دلایل متفاوت

مهدی علیان از جمله فعالان صنفی یزد است که اعتقاد دارد کرونا در یزد به پایان رسیده و با توجه به رفع خطر از این استان، نیازی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به اینکه نمی‌تواند کسب و کار خود را تعطیل کند گفت: روزانه ما با تعداد زیادی از شهروندان در ارتباط هستیم و اگر بخواهیم چنین مواردی را رعایت کنیم، باید اقتصاد زندگی خود را هم به‌صورت کامل تعطیل کنیم.

به گفته علیان کرونا اگر به یزد بازگردد هم ابتلا به آن موضوعی است که گریزی از آن وجود ندارد و همه باید به این ویروس مبتلا شوند.

علی دهقان هم از دیگر شهروندانی است که اعتقادی به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارد، وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد بیان کرد: الان شرایط یزد کاملا عادی است و نگرانی بابت کرونا وجود ندارد.

این شهروند یزدی معتقد است که کرونا وجود دارد ولی نباید نسبت به آن خیلی ترس داشته باشیم چرا که هوای یزد به حدی گرم است که شیوع ویروس نمی‌تواند در این استان چندان نگران کننده باشد.

باورهای غلط مانعی بزرگ در راه مبارزه با کرونا

وجود چنین باورهای غلطی از یک سو و بی‌تفاوتی با وجود آگاهی داشتن به خطرات کرونا از سوی دیگر سبب شده که عادی پنداری کرونا در این استان خود به یک ویروس خطرناکی تبدیل شود که روز به روز در اپیدمی آن در حال گسترش است.

قطعا در صورتی که این بی‌توجهی از سوی مردم ادامه پیدا کند، استان یزد هم به مانند بسیاری از استان‌های کشور با موج دوم شیوع روبه‌رو می‌شود و چه بسا که این موج بسیار خطرناک‌تر و گسترده‌تر از دور اول باشد و برای مهار آن مسئولان مجدد مجبور به اعمال محدودیت‌های شدید در حوزه‌های مختلف اجتماعی باشند.

پایان دادن به بی‌تفاوتی مردم نسبت به کرونا و قطع زنجیره عادی پنداری این ویروس در بین مردم نیازمند فعالیت‌های فرهنگی گسترده و با دامنه تاثیرگذاری کوتاه مدت است و در صورتی که مسئولان به‌ویژه مدیران فرهنگی شهر به این موضوع کم توجهی کنند، می‌تواند منجر به مشکلات گسترده‌ای در سطح استان شود.

گزارش از سمانه حسینی فهرجی

انتهای پیام/782/ح

R41376/P/S6,76/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی آمار مبتلایان کرونا وجود روز به روز بی توجهی سبب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • اول لب بود که دندان آمد/ آدم گرسنه اولویت دارد یا گربه محل؟!
  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود! (+عکس)
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم