Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:07:13 GMT

تصاویری از ارزان‌ترین چاپگرهای سه بعدی برای مبتدی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۳۹۱۹

تصاویری از ارزان‌ترین چاپگرهای سه بعدی برای مبتدی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی نت، تداوم بیماری کرونا باعث شده تا تقاضا برای خرید چاپگرهای سه بعدی برای تولید اقلام بهداشتی و به خصوص ماسک نیز بیشتر شود. شرکت‌هایی مانند اچ پی و فرم لبز از چاپگرهای سه بعدی برای تولید پوشش محافظ بیمارستانی و برخی تجهیزات دستگاه‌های پزشکی و جراحی نیز استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان چاپگرهای سه بعدی موجود در بازار، Monoprice Select Mini V۲ کیفیت، قیمت و سرعت چاپ مناسبی دارد و عرضه آن به قیمت ۲۲۰ دلار باعث شده گزینه‌ای مناسب برای خریداری باشد. چاپگر یادشده برای چاپ سه بعدی از رشته‌ها یا فیلامنت های چاپ سه بعدی استفاده می‌کند که رشته‌های پلیمری پلاستیکی هستند که در قالب رول های نیم و یک کیلوگرمی در بازار موجود هستند. این مواد بسته به دمای ذوب خود تغییر حالت داده و پرینتر سه بعدی از طریق نازل می‌تواند لایه‌ها را روی هم قرار دهد تا قطعه ساخته شود.

بهترین چاپگر سه بعدی رزین Anycubic Photon نام دارد که با پرداخت ۲۴۵ دلار قابل خریداری است. در این چاپگر به جای استفاده از رشته یا پودر برای چاپ سه بعدی از نوعی مایع پلیمری استفاده می‌شود که وقتی تحت تابش اشعه ماورا بنفش قرار می‌گیرد جامد می‌شود. در این روش محصول نهایی کیفیت بهتری نسبت به تولیدات به دست آمده از سایر چاپگرهای سه بعدی دارد. البته کار کردن با این چاپگرهای سه بعدی به مهارت بیشتری نیاز دارد و تهویه چاپگر هم باید با دقت بالاتری صورت بگیرد.

اگر مهم‌ترین عامل مورد توجه سهولت استفاده از چاپگر سه بعدی باشد، Flashforge Adventurer ۳ یک گزینه مناسب است. خروجی‌های چاپگر یادشده کیفیت مناسبی دارد و تهیه آنها نیز مناسب است. آماده سازی مدل طراحی شده برای چاپ توسط این چاپگر به حداکثر ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد و البته خرید آن نیازمند صرف بودجه‌ای ۵۰۷ دلاری است.

بهترین چاپگر سه بعدی برای تهیه کپی‌های دقیق از روی یک مدل، SOL Desktop Laser ۳D Scanner است. این چاپگر ۶۹۹ دلاری با استفاده از یک بازوی ۳۶۰ درجه و دوربین کار گذاشته شده در درون بازو قادر به چاپ سه بعدی از روی هر مدلی با دقت بالاست. بدین منظور تنها باید منتظر اسکن شدن مدل، انتقال فایل اسکن شده به محیط نرم افزار چاپگر و چاپ آن باشید.

اگر هم از نظر میزان بودجه خرید چاپگر سه بعدی مشکل خاصی ندارید، می‌توانید با پرداخت ۳۹۹۵ دلار، Glowforge ۳D Laser Printer را خریداری کنید که با آن می‌توان محصولات دقیق و ظریفی را از جنس چوب، چرم و انواع پلاستیک تهیه کرد.

کد خبر 4943344

منبع: مهر

کلیدواژه: چاپگر سه بعدی چاپ سه بعدی ویروس کرونا ویروس کرونا فناوری نانو شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی نوآوری تحقیقات علمی ایالات متحده آمریکا تولید گوگل توییتر موبایل دونالد ترامپ فیس بوک چاپگرهای سه بعدی چاپگر سه بعدی سه بعدی چاپ سه بعدی سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون

فرارو- رانا پلاس ارتقایافته جزو ارزان‌ترین سواری‌های تولیدی ایرانخودرو است که در بازار آزاد به طور متوسط ۶۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته ۷۱۰ میلیون تومان قیمت دارد و خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما که از خط تولید کنار رفته، ۶۶۵ میلیون تومان آب می‌خورد.

تارا اتوماتیک تیپ V۴، اما گرانقیمت‌ترین سواری داخلی به حساب می‌آید و این یکی یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال در بازار آزاد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و فروشنده‌های ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای رقمی نزدیک یک میلیارد و ۴۰ میلیون طلب می‌کنند. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید. 

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

پنجم اردیبهشت 1403

ششم اردیبهشت 1403

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF7 مدل 1403

835 میلیون تومان

835 میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF7 مدل 1402

635 میلیون تومان

635 میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌‌ ارتقایافته مدل 1403

980 میلیون تومان

980 میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل 1403

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

پارس سال XU7p مدل 1402

675 میلیون تومان

675 میلیون تومان

207 با موتور TU3 مدل 1403

685 میلیون تومان

685 میلیون تومان

207 دنده‌ای ارتقایافته مدل 1403

810 میلیون تومان

810 میلیون تومان

207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل 1403

یک میلیارد و 40 میلیون

یک میلیارد و 40 میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل 1403

650 میلیون تومان

650 میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل 1403

710 میلیون تومان

710 میلیون تومان

تارا دنده‌ای V1 مدل 1402

820 میلیون تومان

820 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V2 مدل 1403

990 میلیون تومان

990 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V4 مدل 1403

یک میلیارد و 230 میلیون تومان

یک میلیارد و 230 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 3 پانوراما مدل 1402

665 میلیون تومان

665 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو! (فیلم)
  • قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد