Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۰ فروند بالگرد بازآماد شده به نیروهای مسلح تحویل داده شد، برگزاری جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، آمریکا تحت قطعنامه ۲۲۳۱ حقی ندارد، امسال به معنای واقعی بودجه غیر نفتی را تجربه می کنیم برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، ۱۰ فروند بالگرد بازآماد شده به نیروهای مسلح تحویل داده شد،  برگزاری جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، آمریکا تحت قطعنامه ۲۲۳۱ حقی ندارد،  امسال به معنای واقعی بودجه غیر نفتی را تجربه می کنیم از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۱۸ خرداد ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰ فروند بالگرد بازآماد شده به نیروهای مسلح تحویل داده شد

سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و با گرامیداشت شهدای نهضت اسلامی در ایران اظهار داشت: شرکت «پنها» به عنوان بزرگترین و محوری ترین مرکز مهندسی تعمیر و نگهداری ناوگان بالگردهای کشور، وظیفه تداوم بخشی به قابلیت پرواز بالگردهای کشور، اعمال سیاست های تعمیراتی و لجستیکی مناسب، انجام بهسازی‌ها، طرح و اجرای آرایش های فنی، برنامه‌ریزی و صدور دستورالعمل‌های فنی، کنترل وضعیت پروازی یگان‌ها جهت اطمینان از ایمنی پرواز و کنترل وضعیت قطعات از نظر ساعت پرواز و نحوه نگهداری آن ها را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه این شرکت، بزرگترین پشتیبان تعمیرات سنگین ناوگان بالگردهای کشور در حوزه  تعمیرات، مرکز تعمیرات اساسی سنگین، مرکز کنترل موجودی و تدارکاتی ناوگان و مرکز تحقیقات و ساخت است، گفت: ساخت ریزقطعات، اورهال و تعمیر، آموزش و تولید و ساخت انواع بالگردهای ایرانی ازجمله وظایف و ماموریت های خطیر شرکت «پنها» وزارت دفاع است که توانسته است با قطع وابستگی کامل به خارج  و با تکیه برتوان و اراده ی جوانان نخبه این سرزمین و با بهره گیری از ظرفیت های علمی و دانشی روز جهان به موفقیت های چشمگیری دست یابد.

تقی زاده با بیان اینکه در سال جهش تولید، متخصصین خبره و متعهد شرکت پنها متعلق به وزارت دفاع در راستای ارتقای توان بالگردهای انواع متنوعی از بالگردهای رزمی را بازآماد سازی و نوسازی اساسی کردند  این بالگردها  را از نوع بالگردهای شنوک (CH، SH، ۲۱۴، ۲۰۵، ۲۰۶، ۲۱۲) و میل شرقی ۱۷۱  عنوان کرد و افزود: به لحاظ تنوع بالگردی  در دنیا جزو اولین ها هستیم زیرا  انواع مختلفی از بالگردهای شرقی و غربی را در اختیار داریم که دارای تکنولوژی های منحصر به فرد خود هستند.

جانشین وزیر دفاع با تشریح اقداماتی باز آمادسازی اساسی که بر روی این  نوع بالگرد ها انجام گرفته است ادامه داد: بالگرد شنوک (CH)متعلق به نیروی هوایی ارتش ضمن انجام تعمیرات کامل به سامانه نمایشگر کارکرد APU مجهز شده است.

 

برگزاری جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت

جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور ، محمدجواد ظریف وزیر خارجه، علی ربیعی سخنگوی دولت، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی برگزار شد.

 

امسال به معنای واقعی بودجه غیر نفتی را تجربه می کنیم

«فرهاد دژپسند» در ادامه جلسه علنی صبح امروز یکشنبه 18 خرداد با توضیحاتی در رابطه با علت تاخیر در جلسه علنی امروز گفت: در مسیر که می آمدم در بزرگراه مدرس تصادفی رخ داده بود که باعث شد بنده با تاخیر به جلسه امروز برسم و از این بابت عذرخواهی می کنم.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به شعار جهش تولید گفت: بحثی که ما باید به آن توجه کنیم، بحث رونق و جهش تولید است و اگر بخواهیم در بین اهداف اقتصادی یک هدف را به عنوان هدف برتر برگزینیم و سیاست ها و برنامه هایمان را بر مبنای آن سامان دهیم، لزوما جهش و رونق اقتصادی است و انتخاب این هدف حرکت هایی را به دنبال دارد که می تواند زیرساز رفع مشکل بیکاری و رفع تورم و تحقق بسیاری از اهداف دیگر ما باشد.

 

وی بیان کرد: اگر ما بخواهیم به رشد اقتصادی پایدار دست یابیم در این شرایطی که با تنگناهای مختلف مواجه هستیم باید به دو مسئله یعنی سرمایه گذاری در جهت استفاده از ظرفیت های موجود و سیاستگذاری در جهت ارتقای نرخ بهره برداری از ظرفیت های موجود گام برداریم. در واقع حاصل اقدامات گذشته و سرمایه گذاری هایی که ایجاد شده است، باید به این سمت برود که به صورت کامل از این ظرفیت ها استفاده کنیم و از قبل این امر با افزایش عرضه شکل می گیرد و در این فرآیند می توانیم در داخل با پوشش تقاضا مانع شکاف عرضه و تقاضا شویم و در عین حال به افزایش صادرات غیر نفتی کمک کنیم و از این طریق تامین منابع ارزی داشته باشیم.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: برآورد این است که حدود 55 درصد ما از این ظرفیت بهره برداری داریم و اگر این را به 70 الی 80 درصد برسانیم، قطعا جهش مناسبی در تولید ایجاد می شود و در پی آن اشتغال شکل می گیرد.

 

آمریکا تحت قطعنامه ۲۲۳۱ حقی ندارد

«مجید تخت روانچی» در یادداشت توئیتری خود نوشت: سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد معتقد است ایالات متحده از حق استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم‌ها تحت حمایت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، برخوردار است.

وی تاکید کرد: این اشتباه است؛ آمریکا از زمانی که دونالد ترامپ مشارکت ایالات متحده در برجام را متوقف کرد، نمی‌تواند شرکت‌کننده این توافق باشد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: ایالات متحده که ناقض قطعنامه است، حق ندارد هیچ کاری را تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، آغاز کند.

کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه در یک نشست خبری مدعی شد هرکسی متن قطعنامه ۲۲۳۱ را بخواند می‌تواند بفهمد که آمریکا حق استفاده از مکانیسم ماشه را برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران دارد.

 

مردم از مجلس انتظار حرکت و عمل به شعارهای مطرح شده را دارند

« حمیدرضا ترقی » در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد الویت های مجلس یازدهم گفت: در موضوع مجلس وقتی مجلسی با اکثریتی از یک جریان سیاسی روی کار می آید به دنبال تحقق اهداف و برنامه های همان اکثریت باید باشد و انتظار مردم و کسانی که به این مجلس رای دادند، این است که توجه به مسایل عمومی مردم و کشور در جهت همان شعارها و عناوینی باشد که از ابتدا مطرح کرده و در آن مسیر حرکت کنند.

 

عضو حزب موتلفه اسلامی در مورد اینکه مجلس یازدهم چگونه می تواند از عهده مشکلاتی که امروز در جامعه به وجود آمده است، برآید اظهار کرد: دولت ها در ادعاهایی که در کاهش تورم و مسایل دیگر می کنند، واقعیت ها را به جامعه نمی گویند. متاسفانه تورم 40 درصد را امروز مردم در جامعه احساس می کنند و علت و ریشه آن در رشد نقدینگی بی حساب و کتاب در کشور و عدم سوق دادن نقدینگی به سمت تولید است

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر عدم نظارت و کنترل دولت بر قیمت ها و رهاسازی قیمت ها در جامعه از دلایل افزایش تورم محسوب می شود.

 

ترقی خاطر نشان کرد: البته بخشی از این مشکلات اجتناب ناپذیر بوده زیرا دولت شیر نفت را به روی بودجه بسته است، طبیعتا دولت باید از طریق منابع درآمدی دیگر مانند مالیات، عوارض و ... هزینه های خود را تامین کند و نکته دیگر افزایش هزینه های دولت است که به طور قطعی این امر موجب تورم و افزایش قیمت در خدمات تمام شده می شود و به طور طبیعی تورم را در پی دارد.

 

مساجد با راه اندازی کلاس های مهارت آموزی به ایجاد کسب و کارهای خرد کمک کنند

حجت الاسلام «موسی غضنفرآبادی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بحث تحقق شعار جهش تولید گفت: ما زمینه های اشتغالزایی زیادی داریم که مساجد کمک می کنند این زمینه ها شناسایی و فعال شوند. قطعا بسیاری از مشاغل و کسب و کارهای خرد می توانند در رونق تولید تاثیرگذار باشند.

 

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایجاد زمینه های اشتغال می تواند کمک کند تا مردم استعدادهای خود را بشناسند، در آن رابطه مهارت خاص کسب کنند و در آن زمینه مشغول به کار شوند. مساجد می توانند این آگاه سازی را در زمینه ایجاد اشتغال در جامعه داشته باشند و این نقش را ایفا کنند.

 

وی ادامه داد: در واقع مساجد می توانند با راه اندازی کلاس های مهارت آموزی در زمینه کسب و کارهای خرد و حرفه و فنی که نیاز به سرمایه گذاری کلان ندارد به ایجاد اشتغال کمک کنند. با استفاده از فضای فیزیکی مساجد کلاس هایی با حضور متخصصان داوطلب برگزار شود و در این کلاس ها به جوانان و نوجوانان، زنان خانه دار، زنان بی سرپرست یا بد سرپرست و یا افرادی که مشتاق به فعالیت در عرصه های تولیدی هستند، آموزش ها و مهارت های لازم داده شود تا آنها بتوانند با ایجاد کسب و کارهای خرد نظیر صنایع دستی و یا سایر صنایعی که باعث رونق تولید می شوند در راستای کمک به بخش تولید کشور موثر باشند.

 

تمام قوانین که به هردلیل تاکنون مطرود مانده اند اجرایی می‌شوند

«غلامحسین اسماعیلی» شب گذشته (شنبه 17 خرداد) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما درباره قوانین جدید قضایی به ارائه توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه تمام قوانین که به هردلیل تاکنون مطرود مانده اند اجرایی می‌شوند، گفت: در دوره جدید ریاست قوه قضاییه، ریاست جدید، دستور دادند همه قوانین و احکامی که تا کنون به هر دلیل مطرود مانده و اجرایی نشده باید عملیاتی شود.

 

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به اینکه قانون رسیدگی به دارایی‌های مسئولان هم که سالیان متمادی اجرایی نشده بود دستور عملیاتی شدن گرفت، گفت: قانون متهمین سیاسی هم در زمره قوانینی بود که گرچه همکاران قضایی به آن باور و اعتقاد داشتند اما در جایگاه عمل و اجرا مورد بی توجهی قرار گرفته بود.

 

وی ادامه داد: در همین راستا ریاست قوه قضاییه با صدور بخشنامه‌ای جامع دستوری موکد به اجرایی شدن قانون رسیدگی به جرم سیاسی و بررسی اتهامات کسانی که مشمول این قانون هستند صادر کردند و این بخشنامه از 17 خرداد به همه مجامع قضایی اعلام و تکلیف شده تا به جرائم سیاسی رسیدگی شود و لازم الاجرا است./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار ۱۰ فروند بالگرد بازآماد شده به نیروهای مسلح تحویل داده شد آمریکا تحت قطعنامه ۲۲۳۱ حقی ندارد جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت کسب و کارهای خرد سازمان ملل متحد جهش تولید غیر نفتی ظرفیت ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس از موضع دبیرکل جنبش انصارالله و نیروهای مسلح یمن در دفاع از ملت ملت فلسطین قدردانی کرد. حماس از امت‌های عربی و اسلامی خواست برای در تنگنا قرار دادن اشغالگران و همبستگی با ملت فلسطین، متحد شوند.

نیروهای مسلح یمن امروز با صدور بیانیه ای از آغاز مرحله چهارم عملیات خود در حمایت از مردم مظلوم غزه خبر داد. در این بیانیه آمده است: در اجرای دستورات سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن برای یاری مردم مظلوم فلسطین و در پاسخ به درخواست های مقاومت ملت مظلوم فلسطین و با توجه به سرسختی های اسرائیل و آمریکا، نیروهای مسلح یمن به یاری خداوند متعال آغاز مرحله چهارم عملیات را به شکل زیر اعلام می کند:
اول: همه کشتی های اسرائیلی و کشتی های عازم بنادر این رژیم در سواحل دریای مدیترانه که ممنوعیت کشتیرانی را نقض کنند در هر منطقه ای که دست ما به آنجا برسد هدف قرار می دهیم.
دوم: اجرای این تصمیم از لحظه انتشار این بیانیه آغاز می شود.
سوم: در صورتی که رژیم اسرائیل به اجرای عملیات نظامی تجاوزکارانه علیه رفح متوسل شود، نیروهای مسلح یمن مجازات های فراگیری علیه کشتی های همه شرکت هایی که با کمک رسانی و ورود به بنادر فلسطین اشغالی ارتباط داشته باشند از هر ملیتی که باشند اعمال خواهیم کرد و از عبور همه کشتی های این شرکت ها در منطقه عملیات نیروهای مسلح یمن صرف نظر از مقصد آنها، جلوگیری خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن
  • تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مسلح یمن
  • انهدام توپخانه‌های مرکز مهمات میدانی نیروهای مسلح اوکراین
  • اولین واکنش دولت به اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا توسط دانشگاه های ایران
  • دولت نتانیاهو در حال سقوط است/ نیروهای حماس به مقاومت خود ادامه دهند
  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است