Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:13:15 GMT

انجام به روز ترین درمان های رادیوتراپی دنیا در ایران

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۴۱۰۵

انجام به روز ترین درمان های رادیوتراپی دنیا در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، حسین یحیی زاده، روز یکشنبه در نشست خبری افتتاح اولین مرکز درمان سرطان با تکنیک SRS و SBRT در ایران، گفت: در حال حاضر با افزایش سرطان های دستگاه گوارش، پستان و...، به دلیل تغییر سبک زندگی مواجه هستیم.

وی افزود: تغییر رژیم غذایی، کم تحرکی و...، از عوامل افزایش انواع بیماری ها و سرطان ها به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یحیی زاده همچنین به مصرف سیگار و الکل، به عنوان دیگر علل افزایش سرطان ها اشاره کرد و گفت: مصرف سیگار و الکل، منجر به افزایش سرطان های سر و گردن، حفره دهان، مری و معده می شود.

این متخصص رادیوتراپی انکولوژی، با اشاره به افتتاح اولین مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان در کشور، افزود: تمامی درمان های رادیوتراپی و تکنیک هایی که در دنیا متداول است، در این مرکز ارائه می شود و از این حیث، اولین مرکز جامع سرطان کشور به حساب می آید که تمامی خدمات تشخیصی، درمانی و حتی پس از درمان را در یک مکان ارائه می دهد.

یحیی زاده، در ارتباط با هزینه های درمان سرطان در ایران و کشورهای منطقه، گفت: تعرفه رادیوتراپی در ایران، یک پنجم کشورهای منطقه است.

وی در ارتباط با ویژگی های این مرکز جامع سرطان، اظهار داشت: استفاده از تکنیک ها و دستگاه های پیشرفته در این مرکز، باعث شده تا روند تشخیص و درمان سرطان ها در یک مکان متمرکز شود.

در ادامه، نونا توکلی مدیر اجرایی مرکز جامع سرطان، با عنوان این مطلب که همه افراد ریسک ابتلا به سرطان را دارند، گفت: موضوعی که در این بین باید توجه داشت، رفتن به سمت زندگی سالم با خودمراقبتی است. در واقع، باید رفتارهای سالم زندگی را با تغییر در خودمان شروع کنیم.

وی به موضوع کرونا و ارتباط آن با سرطان ها اشاره کرد و افزود: کرونا باعث شده افراد برای بیماری که دارند، کمتر به مراکز درمانی مراجعه کنند و همین مسئله باعث می شود در ماه های آینده با افزایش موارد ابتلا به سرطان در افراد مواجه شویم که دیرتر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

محسن بخشنده متخصص فیزیک پزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه این نشست خبری، گفت: تعرفه رادیوتراپی در سایر نقاط دنیا، بین ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار دلار است. بنابراین، می توان ادعا کرد که ارزان ترین هزینه های رادیوتراپی در ایران دریافت می شود.

وی افزود: تعرفه های این مرکز مصوب وزارت بهداشت برای بخش خصوصی است.

کد خبر 4943404

منبع: مهر

کلیدواژه: سرطان رادیوتراپی شیمی درمانی ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کووید 19 کیانوش جهانپور سازمان غذا و دارو هفته بدون دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارو سعید نمکی علیرضا زالی فشار خون بالا درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی تهران درمان سرطان مرکز جامع سرطان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۴۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت

به گزارش خبرنگار مهر، در معاملات امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به نرخ آخرین معامله کاری گذشته، به‌نرخ ۴۴ هزار و ۴۳۷ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۴۹۱ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به نرخ آخرین معامله کاری گذشته، ۴۷ هزار و ۸۴۴ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۶۷۲ تومان رسیده است.

اسکناس درهم امارات نیز ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله این ارز نیز ۱۱ هزار و ۲۹۷ تومان است.‌

برای مشاهده نرخ رسمی ارز و طلا به سایت مرکز مبادله ایران به «نشانی» مراجعه کنید.

کد خبر 6097122 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟