Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:56:42 GMT

اعتراضات در ذی قار و نجف

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۴۲۵۰

اعتراضات در ذی قار و نجف

منابع امنیتی از بازگشت تنش و اعتراضات به استان‌های ذی قار و نجف خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شفق‌نیوز، یک منبع امنیتی اعلام کرد معترضان خشمگین در استان ذی قار خواهان برکناری فاضل الزرکانی، مدیر راهنمایی و رانندگی این استان شدند.

این منبع به افزایش تعداد معترضان در مقابل مقر اداره راهنمایی و رانندگی این استان و استقرار نیروهای امنیتی در نزدیکی آن اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان نجف نیز یک منبع امنیتی اعلام کرد معترضان برای یورش به ساختمان استانداری تلاش می‌کنند.

آن‌ها همچنین خواهان برکناری استاندار نجف شدند.

معترضان تهدید کردند اگر استاندار برکنار نشود از محل اعتراضات عقب‌نشینی نمی‌کنند.

به گفته منابع برخی مدیران ادارات دولتی در استان ذی قار به دلیل تهدید معترضان استعفا داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات عراق ذی قار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات ضد جنگ؛ خط و نشان پلیس آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین

در شرایطی که اعتراضات دانشجویان آمریکایی در سراسر این کشور ادامه دارد و معترضان حامی فلسطین به تحصن‌هایشان ادامه می‌دهند، نیروهای امنیتی به‌ویژه در پردیس «دانشگاه کالیفرنیا» در لس‌آنجلس به تظاهرکنندگان هشدار داده که متفرق شوند، در غیر این صورت دستگیر و با اتهاماتی مواجه خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۳۰۰ معترض دانشجوی حامی فلسطین طی دو هفته گذشته در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده از جمله «دانشگاه تگزاس» در آستین، «دانشگاه چاپل هیل» کارولینای شمالی، «دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا» در هامبولت و دیگر مراکز دانشگاهی دستگیر شده‌اند.

صدها دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا از متفرق کردن تحصن خود خودداری کرده‌اند و به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، معترضان دانشگاه کالیفرنیا خود را برای هرگونه رویارویی با ده‌ها افسر پلیس مستقر و هلیکوپترهای در حال پرواز آماده می‌کنند.

همچنین خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد، دانشگاه کالیفرنیا به دانشجویان و اعضای هیات علمی اطلاع داده که کلاس‌های پنج‌شنبه و جمعه به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

در همین حال شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از پلیس نیویورک گزارش داد که حداقل ۱۵ معترض دانشجو را پس از متفرق کردن اردوگاه در «مرکز لینکلن» دانشگاه «فوردهام» در منهتن دستگیر کرده‌اند.

از سوی دیگر در دانشگاه تگزاس در دالاس، ۱۷ معترض به اتهام برپا کردن چادرهایی در محوطه دانشگاه دستگیر شده‌اند.

در همین حال رئیس دانشگاه کالیفرنیا، حمله به دانشجویان و اساتید را «کاملا غیر قابل قبول» توصیف و محکوم کرد. در دانشگاه آریزونا پلیس از گلوله‌های پلاستیکی و اسپری‌های فلفل علیه معترضان در دانشگاه استفاده کرده است.

همچنین نیویورک‌تایمز به نقل از شهردار لس‌آنجلس گزارش داد که او خواستار تحقیق در مورد خشونتی است که در محوطه دانشگاه کالیفرنیا رخ داده است.

دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس، پس از اینکه تظاهرکنندگان طرفدار رژیم صهیونیستی سعی کردند موانع اطراف اردوگاه حامی فلسطینیان را بردارند، کلاس‌های خود را در روز چهارشنبه و پس از درگیری گروه‌های معترض که با هل دادن، لگد زدن و ضرب و جرح یکدیگر با چوب همراه شد، لغو کرد.

ساعاتی قبل از آن، پلیس به ساختمانی که معترضان ضد جنگ غزه در دانشگاه کلمبیا در آن تحصن کرده بودند، حمله کرده و  با بازداشت صدها معترض، تظاهراتی را که این دانشگاه را فلج کرده بود، متفرق کرد.

این دانشجویان به جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین معترض هستند. دانشجویان با اشاره به تعداد کشته‌شدگان جنگ، از دانشگاه‌های خود می‌خواهند خود را از هر شرکتی که تلاش‌های نظامی رژیم صهیونیستی در غزه را پیش می‌برند، جدا کنند. در جنگی که از هفتم اکتبر علیه ملت فلسطین از سوی صهیونیست‌ها به راه افتاده است، بیش از ۳۴ هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند.

در همین حال یک اردوگاه در «کالج دارتموث» در نیوهمپشایر توسط پلیس در شامگاه چهارشنبه، درست چند ساعت پس از برپا کردن تعداد زیادی چادر توسط تظاهرکنندگان حامی فلسطین، منهدم شد. طبق گزارش رسانه‌های محلی، افسران چندین معترض از جمله حداقل یک استاد را دستگیر کرده‌اند.

همچنین مقامات «دانشگاه ایالتی پورتلند» در اورگان گفتند که پلیس عصر چهارشنبه به داخل محوطه دانشگاه حرکت کرده است، زیرا معترضان همچنان به تحصن در کتابخانه‌ای در محوطه دانشگاه ادامه می‌دهند.

این خبر تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • اعتراضات ضد جنگ؛ خط و نشان پلیس آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • تعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا
  • واکنش دانشگاه کلمبیا به «مقاومت» دانشجویان/ معترضان تعلیق شدند!