Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@02:14:35 GMT

بی‌تدبیری؛ تهدیدی برای زیرساخت‌های ورزشی اردل

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۴۶۰۲

بی‌تدبیری؛ تهدیدی برای زیرساخت‌های ورزشی اردل

تنها زمین چمن شهرستان اردل به دلیل سهل‌انگاری مسئولین ورزشی در شیوه صحیح آبیاری و عدم دقت در آبیاری سبب شده تا بخش‌های زیادی از این زمین چمن خشک شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ تنها زمین چمن شهرستان در مجموعه ورزشی تختی به دلیل سهل‌انگاری مسئولین ورزشی در شیوه صحیح آبیاری و عدم دقت در آبیاری سبب شده تا بخش های زیادی از این زمین چمن خشک شده و در حال نابودی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

احسان خلیلی اردلی یکی از مربیان فوتبال شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز از وضعیت بد این زمین ابراز ناراحتی کرده و گفته بود: این زمین چند وقتی است که به علت کمبود آب، آبی به خود ندیده و چمن‌هایش خشک شده است.    

خلیلی افزود:مسئولین ورزشی باید برای برطرف کردن مشکل آب تنها چمن ورزشی شهرستان اردل  اقدامی اساسی انجام دهند چرا اینکه شهرستان اردل  دارای بیشترین منابع آبی استان بوده  و خشک شدن چمن نشان از بی تدبیری مسئولین مربوطه است.   صفر نجفی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز با بیان این خبر گفت:شکست لوله آب زمین چمن شهرستان اردل باعث شد تا چند روزی  چمن ورزشی این شهرستان آبیاری نشود و همین امر باعث خشک شدن قسمت های از این چمن شده است.

نجفی افزود:با همکاری شهردار محترم شهر اردل مشکل آب چمن شهر اردل برطرف شد و در حال حاضر چمن  سبز شد و به حال اول خود برگشت.

وی افزود: متاسفانه قسمتهایی از چمن ورزشی شهرستان اردل از کیفیت خوبی برخوردار نیست که فصل پاییز نسبت به ترمیم آن اقدام می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان اردل زمین چمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ کاهش بارندگی‌ها و منابع آبی شیروان در چند سال اخیر به یکی از چالش‌های اساسی برای کشاورزان و باغداران تبدیل شده، در این راستا برای اولین بار با همکاری جهاد کشاورزی، کاشت نهال انگور با روش آبیاری زیر سطحی در یکی از باغات این شهرستان آغاز شد.
کشاورزی و باغداری در شیروان به دلیل کم‌آبی دچار چالش زیادی شده لذا اجرای سامانه آبیاری زیرسطحی نه تنها روشی نوین برای رساندن کافی و به هنگام آب به درختان بلکه راهکاری در التیام زخم کم‌آبی شدید در این شهرستان است.
از جمله مزایای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی این است که آب با استفاده از این روش به طور مستقیم در زیر خاک و پای ریشه تخلیه شده و در هم آنجا نیز به مصرف گیاه می‌رسد. 
سامانه آبیاری زیرسطحی قطره‌ای نه تنها سبب کاهش تبخیر آب و از دست رفتن ناخواسته آن می‌شود بلکه درصد جذب آب توسط ریشه گیاه را به میزان مطلوبی افزایش می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست! در بسیاری از مواقع، هدف معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است/ با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند؛ در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است