Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظهرابی با اشاره به اقداماتی که در حوزه پسماندهایبیمارستانی استان با اهداف زیست محیطی در نظر گرفته شده است، گفت: بیمارستان هایی که محل نگهداری بیماران کرونایی هستند، رصد می شوند و برای بی خطرسازی پسماندهای آنها به طور مرتب، نمونه گیری به انجام می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید ظهرابی»، امروز (یکشنبه 18 خرداد) در یک جلسه ویدیوکنفرانسی با خبرنگاران به مناسبت هفته محیط زیست، گفت: شعار جهانی امسال برای هفته محیط زیست، «زمانی برای تنوع زیستی» و شعار ملی ما، «جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار» در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس افزود: بر اساس این شعار که با نام منتخب امسال نیز مرتبط است، بر رشد اقتصادی و تولید و کشاورزی توام با حفاظت از محیط زیست تاکید داریم.


وی اضافه کرد: بی شک اگر تنها به حفظ محیط زیست اکتفا شود اما رشد تولیدی و اشتغال نداشته باشیم، نتیجه ماکو در طولانی مدت ایجاد می شود که در نهایت به ضرر محیط زیست تمام خواهد شد.


ظهرابی با اشاره به شعار جهانی «زمانی برای تنوع زیستی» برای امسال، بیان کرد: تنوع فرهنگی هم در شمار این تنوع زیستی قرار دارد و کشور ما که از سال 1375 به کنوانسیون تنوع زیستی پیوسته است باید در کنار تقسیم عادلانه منافع زیستی به حفظ آنها نیز توجه کند.

 

وی با تشکر از همراهی و مشارکت عاقلانه رسانه ها برای تحقق اهداف حفاظت محیط زیست فارس، گفت: برای تامین حقابه تالاب ها و رودخانه های استان با دانشگاه شیراز تفاهم نامه ای، منعقد کرده ایم تا این دانشگاه به عنوان دبیرخانه ستاد احیای تالاب ها، اقدامات لازم و به موقع را به انجام برساند تا انجام مصوبات حقابه ها در مدت زمان کمتری به اجرا درآید.

 


مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: اولویت تامین حقابه ها به دریاچه «بختگان» و «پریشان» در فارس داده شده است و برای بررسی انتقال آب به دریاچه پریشان از خارج از حوزه، تفاهم نامه ای با دانشگاه تهران منعقد شده است که این تامین آب از خارج از حوزه چه مضرات و چه منافعی در پی دارد.

 


ظهرابی تصریح کرد: اگر تامین بخشی از آب مورد نیاز این دریاچه با آب خارج از حوزه با ضرر همراه شود با جایگزین کردن آب بخش کشاورزی با این آب ها از همان منطقه، عمل خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری در سخنان خود از بهبود حال عمومی رئیس حفاظت زیست سروستان خبر داد و عنوان کرد: وی در حین اموریت با یک شکارچی متخلف درگیر شده و مورد اصابت تفنگ ساچمه ای قرار گرفته است که باید برای خارج شدن ساچمه ها، جراحی شود اما وضعیت عمومی خوبی دارد.

 

این مقام مسئول اعلام کرد: متاسفانه در ماه های اخیر شاهد عدم کاهش شکارهای غیر مجاز حتی با شیوع کرونا در استان مواجه بوده ایم و 160 شکارچی متخلف در این مدت در استان دستگیر شده اند.

 

ظهرابی از مردم درخواست کرد: زنده گیری حیوانات مختلف، اقدام نامناسب و ظلم به محیط زیست و جامعه است که باع ترک لانه حیوانات برای همیشه از زیستگاه خود نیز خواهد شد.

 

وی با اشاره به اقداماتی که در حوزه پسماندهایبیمارستانی استان با اهداف زیست محیطی در نظر گرفته شده است، گفت: بیمارستان هایی که محل نگهداری بیماران کرونایی هستند، رصد می شوند و برای بی خطرسازی پسماندهای آنها به طور مرتب، نمونه گیری به انجام می رسد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس تاکید کرد: بی شک استفاده از ماسک و دستکش و ضدعفونی کننده های حاوی کلر با پیامدهای مخرب زیست محیطی همراه است که بایت انها نگرانی هایی داریم.

 

ظهرابی همچنین به آتش سوزی های اخیر در استان اشاره کرد و افزود: 2 آتش سوزی در «میان جنگل» فسا در کمتر از نیم ساعت مهار شد و در بخش ارژن نیز در کمتر از چهار ساعت موفق به حریق آتش شدیم و 20 قرق بان برای مهار آتش سوزی در پج منطقه حساس استان مستقر هستند.

 

وی با تاکید بر انجام بررسی های بیشتر برای سد «تنگ سرخ»، عنوان کرد: باید بیشتر تمرکز خود را بر روی فعالیت آبخیزداری و جلوگیری از هدر رفت آبرفت های طبیعی در اثر بهره برداری بی رویه قرار دهیم تا بتوانیم دغدغه کمتری برای مهار سیلاب ها داشته باشیم.

 

ظهرابی تصریح کرد: به نظر می رسد اگر چنین سدی نداشته باشیم بهتر است اما مقرر شده تا وزارت نیرو با برگزاری یک جلسه مهندسی، آخرین نظرات وافق و مخالف احداث این سد را بررسی کند.

 


 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا در فارس اداره کل محیط زیست فارس سازمان محیط زیست فارس شیراز حفاظت محیط زیست فارس تنوع زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست