Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:09:43 GMT

ممنوعیت استفاده از فاضلاب تصفیه نشده در کشاورزی

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۴۷۴۲

ممنوعیت استفاده از فاضلاب تصفیه نشده در کشاورزی

ایسنا/فارس استاندار فارس بر لزوم ممنوعیت استفاده از فاضلاب تصفیه نشده برای آبیاری مزارع و تولید محصولات کشاورزی، به دلیل زیان‌های متعدد ناشی از آن، تاکید کرد.

عنایت‌الله رحیمی یکشنبه ۱۸ خرداد در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان فارس، گفت: محاسن و مزایای استفاده از محصولات استاندارد و گواهی شده باید برای مردم بیان شود و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه به صورت خاص باید به وظیفه خود عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که باید آموزش درست و هدفمند برای استفاده از محصولات کشاورزی در دستورکار قرار داشته باشد، افزود: آموزش همگانی برای عموم جامعه یک بخش و آموزش تولید برای کشاورزان و تولید کنندگان بخش دیگر آن است که جهاد کشاورزی باید از طریق شبکه وسیع مهندسان کشاورزی، مراکز خدمات، تشکل‌های صنفی و افراد با تجربه و با دانش این آموزش‌ها را ارائه کند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که اهداف کمی قابل دسترسی و راه‌های رسیدن به این اهداف در زمینه تولید محصولات استاندارد و گواهی شده باید مشخص و در سالجاری پیگیری شود، افزود: سطح زیر کشت این محصولات در سالجاری باید حداقل سه برابر شود.

وی با تاکید بر این که تبلیغات، عرضه، محل عرضه و قیمت گذاری محصولات سالم و گواهی شده از دیگر مولفه های مهم در زمینه ترویج استفاده از این محصولات است، گفت: باید با تبلیغات مناسب و اقناع افکارعمومی، به ویژه مخاطبان خاص و افراد پیشرو که حاضرند قیمت بالاتری را برای این محصولات بپردازند زمینه تولید و مصرف گسترده تر محصولات ارگانیک و سالم را در جامعه فراهم کنیم.

استاندارفارس با بیان این که مصرف محصولات سالم و گواهی شده می تواند از بروز بیماری‌های ناشی از سموم و باقی ماندن فلزات سنگین در محصولات کشاورزی جلوگیری کند، ادامه داد: باید علاوه بر فعالیت های اداری و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی، از توانمندی‌های بخش خصوصی و غیردولتی در همه ۳۶ شهرستان استان فارس برای ترویج تولید و مصرف محصولات سالم و گواهی شده استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که آب فاضلاب تصفیه نشده نباید برای تولید محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد، گفت: در برخی شهرستان‌ها به صورت محدود این اتفاق افتاده است که از تداوم آن جلوگیری خواهد شد.

رحیمی با بیان اینکه تصفیه خانه صدرا و تصفیه خانه شماره دو شیراز در حال اجرا است و تلاش می‌شود از رهاسازی فاضلاب و آلودگی آب‌های زیرزمینی جلوگیری شود، افزود: بهره‌گیری از آب تصفیه شده فاضلاب برای تولید گیاهانی که چوب آن ها استفاده صنعتی می شود و یا محصولاتی که مانند پنبه به صورت غیرمستقیم مورد بهره برداری قرار می‌گیرند قابل قبول است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دانشگاه علوم پزشکی دولت تدبیر و امید استاندار فارس محصولات کشاورزی گواهی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۴۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲

بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ با ارزآوری ۶.۲ میلیاردلاری تراز تجاری این بخش را ۲ میلیارد دلار افزایش داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم  بر اساس آمار به دست آمده از موسسه پژوهش های برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی؛ در سال 1402 نسبت به سال 1401 صادرات محصولات کشاورزی افزایش 8.4 درصدی در وزن و افزایش 19.4 درصدی در ارزش داشته است.

واردات نیز کاهش 1.1 درصدی در وزن و کاهش5.6 درصدی در ارزش داشته است که این مساله حاکی از بهبود 2 میلیارد دلاری تراز تجاری محصولات کشاورزی ایران در سال گذشته است.

رشد 15.5 درصدی تراز محصولات کشاورزی کشور

این آمار حاکی از آن است که تراز محصولات کشارزی کشور در سال 1402 به نسبت مدت مشابه سال قبل، 15.5 درصد در ارزش و 5.3 درصد در وزن افزایش داشته است که  افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند