Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@00:46:16 GMT

انواع ماسک‌های تنفسی  را بشناسیم

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۵۱۱۳

انواع ماسک‌های تنفسی  را بشناسیم

ایسنا/اردبیل با وجود این که سازمان جهانی بهداشت پیش‌تر استفاده از ماسک برای کادر درمان ضروری می دید و استفاده از آن را برای افراد عادی موثر نمی‌دانست در توصیه‌های اخیر خود به استفاده از ماسک تاکید و اعلام کرده است، در مکان‌هایی مانند وسایل حمل و نقل عمومی یا فروشگاه‌ها که امکان حفظ فاصله اجتماعی وجود ندارد از ماسک‌ استفاده کنند، بطوریکه افراد بالای ۶۰ سال یا افرادی که دارای مشکلات و بیماری‌های خاص هستند باید به طور ویژه از ماسک‌های پزشکی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نازیلا دادگر کارشناس دکترای بهداشت و آموزش ارتقای سلامت  در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بحث  شیوع و بروز  یا اپیدیمی بیماریهای مسری (از جمله "کوروناویروس" و "آنفلوانزای N1H1) ممکن است به مردم  توصیه شود تا با بکارگیری "ماسک تنفسی" از خود محافظت کنند.

وی با اشاره به ضرورت معرفی انواع ماسک‌های تنفسی به شهروندان اظهار کرد: "ماسک‌های پزشکی یا جراحی"، برای محافظت در برابر ذارت معلق عفونی در هوا، عموما در حین عمل جراحی بکار گرفته می شوند. این ماسک‌ها برای پوشاندن دهان و بینی فرد طراحی  شده و می‌توانند ورود ذرات بزرگ، ترشحات و .. را به سیستم تنفسی مسدود کنند. اما ذرات کوچک ممکن است از آنها عبور کنند.

دادگر انواع دیگر ماسکهای را به شرح زیر اعلام کرد:

ماسک فیلتر دار FFP1   مناسب برای ذرات بزرگتر از 5 میکرون با فیلتراسیون 80 درصد، ماسک فیلتر دار FFP2  مناسب برای ذرات بین 2 تا 5 میکرون با فیلتراسیون 94 درصد، ماسک فیلتر دار FFP3  مناسب برای ذرات کوچکتر از 2 میکرون با فیلتراسیون 99 درصد ، ماسک N95  مناسب برای ذرات بزرگتر از 0.3 میکرون با فیلتراسیون 95 درصد و غیرمقاوم نسبت به روغن، ماسک N99 مناسب برای ذرات بزرگتر از 0.3 میکرون با فیلتراسیون 99 درصد و غیرمقاوم نسبت به روغن می باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس ماسك سازمان بهداشت جهانی مناسب برای ذرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده است ۹۲ تُن دارو برای معالجه حدود ۶۷۵ هزار تن به شمول ۴۰۰ هزار کودک مبتلا به بیمار‌های خطرناک، اما قابل پیش‌گیری وارد افغانستان شده است.

سازمان نجات کودکان روز سه‌شنبه، ۱۱ ثور، با نشر اعلامیه‌ای گفته است این محموله پس از افزایش عفونت‌های تنفسی و سرخکان در سال جاری وارد افغانستان شده است.

این سازمان افزوده است که در چهار ماه اول سال جاری میلادی بیش از یک هزار کودک زیر پنج سال به دلیل بیماری‌های تنفسی جان‌های‌شان را از دست داده‌اند که ۸۸ درصد از کل مرگ‌ومیرهای ناشی از عفونت تنفسی را شامل می‌شود.

در این اعلامیه آمده است: «طی سه ماه گذشته تیم‌های سیار سازمان نجات کودکان که در ۸ ولایت کار و نزدیک به ۶۹ هزار مورد عفونت حاد تنفسی را در کودکان زیر پنج سال درمان کرده‌اند.»

از سویی، ارشد مالک، رییس سازمان نجات کودکان در افغانستان گفته است: «بسیاری از کودکان در افغانستان به دلیل بیماری‌های قابل پیش‌گیری می‌میرند. ورود این دواها به این معنا است که بیش از ۴۰۰ هزار کودک در برخی از دورافتاده‌ترین مناطق کشور زیر درمان بالقوه نجات‌دهنده قرار خواهند گرفت.»

این سازمان ارزش کمک‌های پزشکی را حدود ۵۹۰ هزار دلار گفته است که از سوی نهاد اتحاد امداد هالند (DRA)، کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا (ECHO)، وزارت امور خارجه آلمان، اداره توسعه بین‌المللی امریکا و دیگر سازمان‌ها اهدا شده است.

پیش از این، سازمان صحی جهان گفته بود که عدم دسترسی به خدمات صحی باکیفیت، یک چالش اساسی در افغانستان است.

این سازمان افزود که ۱۸ میلیون تن در افغانستان به کمک‌های صحی وابسته‌اند.

گفتنی است که سازمان نجات کودکان از سال ۱۹۷۶ به این‌سو از جوامع و از حقوق کودکان در سراسر افغانستان حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • باید مکتب آوینی را بشناسیم
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • رنگ‌های مناسب هر فصل رو بشناسیم (فیلم)
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • حزب الله چند میلیون دلار پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرده است؟ | پهباد هرمس ۴۵۰ و ۹۰۰ صهیونیست ها را بهتر بشناسیم | ویدئو