Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@11:44:34 GMT

۴ میلیارد تومان اعتبار برای سد وشمگیر تصویب شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۵۳۱۳

۴ میلیارد تومان اعتبار برای سد وشمگیر تصویب شد

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان از تصویب اعتبار ۴ میلیارد تومانی برای علاج‌بخشی سد وشمگیر در سال جاری خبر داد. ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای گلستان، سیدمحسن حسینی اظهار داشت: امسال اعتبار 4 میلیارد تومانی برای علاج‌بخشی سد وشمگیر مصوب شده که تکمیل این طرح نیازمند اعتبارات بیشتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سد وشمگیر برای دوره‌ای 30 ساله طراحی شده بود گفت: اکنون 50 سال از عمر آن می‌گذرد بنابراین نباید انتظار داشت کارایی زیادی داشته باشد. قرار بود بعد از 30 سال عمر مفید، سد وشمگیر تعطیل شود اما به‌دلیل اینکه مراکز جمعیتی و اقتصادی پیرامون آن شکل گرفته بود تصمیم براین شد تا با علاج‌بخشی سد به نحو مطلوبی از تاسیسات بهره‌برداری شود.

‌وزیر نیرو‌: احیای دریاچه ارومیه ‌با جدیت دنبال می‌شود / رهاسازی 6 میلیارد و 100 میلیون متر مکعب آب سدها به دریاچهتهران| خط انتقال آب شرب سد ماملو به شهرک عباس‌آباد پاکدشت افتتاح می‌شودروحانی: تکیه به انجیل برای قتل یک فرد شرم‌آور است/ 9 سد تا پایان سال افتتاح می‌شود

حسینی افزود: این سد دارای 21 هزار هکتار شبکه بوده، ولی با توجه به انقضای عمر مفید آن توان آبیاری 12 تا 13 هزار هکتار را دارد. به‌دلیل رسوبات حجم مخزن به نصف کاهش یافته و علاوه بر آن تجهیزات ایستگاه‌های پمپاژ نیز مستهلک شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به علاج‌بخشی این سد گفت: تاکنون توانسته‌ایم حجم مخازن فرعی 1 و 2 را افزایش داده و مخزن فرعی 4 نیز در حال تکمیل بوده که مجموعا بیش از 10 میلیون مترمکعب به طرفیت ذخیره سد اضافه شد.

حسینی افزود: برنامه‌های بعدی در بخش مخازن، توسعه مخزن اصلی، مخزن 3 و مخزن بی بی شیروان است که مجموعا حدود 20 میلیون مترمکعب دیگر به ظرفیت ذخیره سد اضافه خواهد کرد.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل علاج‌بخشی سد وشمگیر را بالغ بر 270 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امیدواریم با تلاش دولت و مجلس این امر هر چه سریع‌تر محقق شود.

انتهای پیام/582/ح

R41471/P/S6,70/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علاج بخشی سد سد وشمگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۵۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش گرفتن بخشی از سکو های هواداران فنرباحچه در ورزشگاه / فیلم

بدون شرح از حواشی لیگ برتر فوتبال ترکیه.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • اتصال خط ۵۰۰ مخزن عباس آباد به خط اصلی آبرسانی منطقه ۹ پله ارومیه
  • تصویب اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳
  • آتش گرفتن بخشی از سکو های هواداران فنرباحچه در ورزشگاه / فیلم
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود