Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شورای نگهبان طی نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نظر خود در خصوص برخی طرح‌ها و لوایح را اعلام کرد.

بر این اساس، طرح اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصلی چهل و چهارم ۴۴ قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن، لایحه اصلاح مواد ۱،۷ و ۳۰ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی، طرح اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، طرح اصلاح برخی قوانین راجع به انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی و شورا‌های اسلامی کشور، طرح اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، طرح الحاق یک ماده به قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی، لایحه مالیات بر ارزش افزوده و لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری- صنعتی گیلان (انزلی) مغایر با موازین شرع یا قانون اساسی یا ابهام شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین عدم مغایرت با موازین شرع و قانون اساسی لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان و لایحه اصلاح موادی از قانون محاسبات عمومی کشور اعلام و این لوایح تایید شدند.

همچنین شورای نگهبان در این نامه برای طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه محیط زیست، طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه انتخابات، طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ورزش، طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه معدن، طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه شورا‌ها و شهرداری‌ها، طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه سلامت، فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه احزاب سیاسی، لایحه تجارت، طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و طرح الحاق دو ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی درخواست استمهال (درخواست فرصت بیشتر برای رسیدگی) کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیروس عسگری مایکل وایت مجید طاهری مینیاپولیس اکبر طبری شورای نگهبان قالیباف لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان سیروس عسگری مایکل وایت مجید طاهری مینیاپولیس اکبر طبری طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه قانون اساسی طرح اصلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات اعلام شد

شورای وحدت فهرست نمایندگان مورد حمایت این شورا در حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را اعلام کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، احسان محمدحسینی مدیر روابط عمومی و امور رسانه شورای وحدت با اعلام فهرست نمایندگان مورد حمایت این شورا در حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بیان کرد: در فرایند انتخاب نمایندگان، تلاش شد در شرایط برابر از نظر صلاحیت، بانوان در اولویت قرار  داشته و در صدر فهرست قرار گیرند.

به این ترتیب فهرست مورد حمایت شورای وحدت در دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه به شرح زیر است:

سمیه گلپور چمرکوهیریحانه اخلاقیسمیه رفیعیزینب قیصریزهره سادات لاجوردیعلی‌اصغر پورمحمدیابوالقاسم جرارهمحمد سراجمجتبی رحماندوستعلیرضا سلیمیحسین صمصامی مزرعه آخوندابراهیم عزیزیپیمان فلسفیسیدنظام الدین موسویسیدمرتضی محمودیاحمد نادری

به گزارش تسنیم، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 21 اردیبهشت‌ماه در 22 حوزه انتخابیه برگزار می‌شود. مرحله اول انتخابات نیز 11 اسفند 1402 در سراسر کشور برگزار شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات اعلام شد
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود