Web Analytics Made Easy - Statcounter

بحران کرونا موجب نگرانی‌ها و دغدغه‌های فراوانی در کار یک کشاورز سنتی شد اما همین بحران، آشنایی وی با خرید اینترنتی کود و بذر را رقم زد و حرفه‌اش را متحول کرد.

به گزارش ایسنا بنا به اعلام ایران کشاورزی، بعضی اتفاقات و بحران‌ها سرنوشت حرفه‌ای انسان‌ها را تغییر می‌دهند و بحران کرونا هم با وجود محدودیت‌ها و مشکلاتی که برای یک کشاورز از اهالی روستاهای حومه کاشان ایجاد کرد، موجب آشنایی وی با روش‌های نوین تامین نهاده‌ها از جمله خرید اینترنتی کود و بذر شد و دیدگاه این فرد را نسبت به حرفه اش دچار تحولات عمیق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معضل تامین نهاده در مناطق وضعیت قرمز کرونایی

اواخر اسفندماه برای کشاورزان زمان مهمی به شمار می‌رود چرا که باید زمین خود را برای کشت بهاره آماده کنند و نهاده‌های لازم برای کشت و کار خود را خریداری نمایند اما اسفندماه امسال با سال‌های قبل بسیار متفاوت بود.

 بیماری کرونا سراسر ایران را درنوردیده بود و برخی شهرها مثل کاشان از مناطقی بودند که درصد مبتلایان و تلفات این بیماری در آنها بسیار بالا بود.

آقای مهرپور یک کشاورز از اهالی روستای محمدآباد کاشان در چنین شرایطی باید بذر و کود شیمیایی مورد نیاز مزرعه خود را تامین می‌کرد. این در حالی بود که به دلیل شیوع کرونا تردد به شهر کاشان خطر ابتلا به بیماری را در پی داشت و از طرفی با مختل شدن سیستم حمل و نقل و توزیع کالا در کشور، در مراکز عرضه نهاده‌ها در کاشان نیز کود و بذر چندانی برای فروش موجود نبود.

 شرایط وقتی بغرنج‌تر شد که ستاد ملی مبارزه با کرونا دستور تعطیلی تمام واحدهای صنفی در شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی- به جز فروشندگان اقلام غذایی - را صادر کرد و خرید نهاده از فروشگاه‌های فیزیکی عملا غیرممکن شد.

آشنایی با وبسایت «ایران کشاورزی» و مزیت‌های آن

در چنین وضعیتی این کشاورز به فکر افتاد شاید تامین‌کنندگانی در کشور باشند که در شرایط موجود، روشی برای خرید اینترنتی نهاده‌ها و عرضه مستقیم و ارسال به کشاورزان پیش‌بینی کرده باشند و برای بررسی این موضوع به اینترنت رجوع کرد.  

در جستجوی خود با درج عبارت خرید اینترنتی کود و بذر با چند فروشگاه آنلاین نهاده‌ها آشنا شد و نهایتا وبسایت «ایران کشاورزی» توجه او را جلب کرد.

این وبسایت از این نظر توجه آقای مهرپور را جلب کرد که نسبت به دیگر فروشگاه‌های اینترنتی کشاورزی، کامل‌تر و جامع‌تر بود و تمامی نیازهای کشاورزان را در خود جمع کرده بود. در واقع این فروشگاه اینترنتی مکمل یک فروشگاه فیزیکی بود که انواع بذر، کود، سموم، ملزومات و تجهیزات کشاورزی را به صورت غیرحضوری به کشاورزان عرضه می‌کرد.

این کشاورز، تجربه‌های ناخوشایندی از دردسرهای خرید اینترنتی بعضی کالاها مثل پوشاک و کفش از سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین نامعتبر داشت و نمی‌خواست این تجارب در اولین خرید اینترنتی کود و بذر برای او تکرار شود، بنابراین مجوزهای وبسایت «ایران کشاورزی» را به دقت چک کرد. این وبسایت تمامی مجوزهای لازم از جمله نماد اعتماد مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجوزهای مرکز توسعه کسب وکارهای مجازی را دارا بود.

مزیت دیگر این وبسایت نسبت به دیگر فروشگاه‌های اینترنتی نهاده‌های کشاورزی این بود که متن‌ها و محتواهای مفیدی در این وبسایت در زمینه خصوصیات مختلف انواع کودها و سموم و بذور کشاورزی و دیگر نکات سودمند برای کشاورزان وجود داشت. آقای مهرپور بدون آن که متوجه گذر زمان شود یک ساعت در این وبسایت به مطالعه یک مقاله درباره روش‌های افزایش بازدهی محصولات جالیزی در مزارع مناطق گرمسیری پرداخت.

تحول مثبتی که درون بحران کرونا متولد شد

این کشاورز نهایتا با شماره تلفن‌های موجود در وبسایت ایران کشاورزی تماس گرفت و مشاوره کاملی درباره کود و بذر مورد نیاز خود دریافت کرد. ضمنا وی در حین گفتگو با کارشناس وبسایت «ایران کشاورزی» متوجه شد این وبسایت توسط یکی از خبرگان بخش کشاورزی که سابقه طولانی سه دهه فعالیت در این بخش و تامین نهاده‌های استاندارد و اصل را دارد، راه‌اندازی شده است.

آقای مهرپور بعد دریافت مشاوره، مراحل خرید اینترنتی کود و بذر را به سهولت در وبسایت انجام داد و نهاده‌های سفارش داده شده را چند ساعت بعد درب منزل خود تحویل گرفت.

تامین نهاده‌های کشاورزی در زمان بحران کرونا می‌توانست به مشکلات و ترددهای پرخطر به کاشان و استرس شدید برای این کشاورز منجر شود اما به لطف فناوری نوین و یک وبسایت تخصصی و پاسخگو، این کار به سادگی به سرانجام رسید.

کار این کشاورز با وبسایت «ایران کشاورزی» به همینجا ختم نشد. آقای مهرپور بعد از آشنایی با این وبسایت متوجه شد حتی زمانی که بیماری کرونا مهار شود، دیگر برای خرید نهاده ها و ملزومات کشاورزی نیازی به ترددهای غیرضروری به شهر ندارد و می تواند هر آنچه برای کشاورزی نیاز دارد را با برنامه‌ریزی بهتر و با اطمینان بیشتر، از این وبسایت تهیه کند.

ضمنا وی به این باور رسید که می‌تواند با مطالعه محتواهای منتشر شده در این وبسایت – محتواهایی که در فواصل زمانی کوتاه به روزرسانی می‌شدند و پاسخگوی بسیاری از پرسش‌های حرفه‌ای وی بودند – دانش خود را در زمینه‌های مختلف کشاورزی افزایش دهد و از یک کشاورز سنتی به یک کشاورز مدرن تبدیل شود. 

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران کشاورزی کشاورزی سنتی ایران کشاورزی تامین نهاده بحران کرونا یک کشاورز نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور شامگاه یکشنبه در جلسه خرید محصولات زراعی استان با اشاره به اهمیت و ضرورت جلسات کارگروه خرید محصولات کشاورزی استان بر ساماندهی مراکز خرید، نظارت بر فرآیند خرید و تسهیل در امور کشاورزان در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی تاکید کرد.

خیریانپور با اعلام رضایتمندی از خرید تضمینی گندم و کلزا در سال گذشته و قدردانی از تمام دستگاه‌های مرتبط با این امر، عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۱۸ هزارتن گندم و بیش از ۹ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شد و در سال زارعی جاری نیز امیدواریم این ارقام افزایش پیدا کند.

خیریانپور با تاکید بر اینکه در استان مازندران سالانه حدود ۴۸۰ هزارتن گندم برای مصرف انسانی مورد نیاز است، تصریح کرد: ما با استفاده از تمام ظرفیت‌ها می‌بایست بخش زیادی از این گندم را در مزارع داخل استان تأمین کنیم.

وی با تاکید بر نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اظهار داشت: استان مازندران در تولید ۱۴ محصول کشاورزی رتبه اول را دارد و این امکان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تولید کالاهای اساسی مورد نیاز استان را هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی افزایش داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران با توجه به اینکه زمان آغاز برداشت گندم در استان نیمه دوم خرداد می‌باشد، افزود: کشاورزان از برداشت زودهنگام گندم خودداری نمایند، برنامه ریزی ها به گونه‌ای خواهد بود که از نیمه دوم خرداد ۳۲ مرکز خرید بنا به اعلام جهاد کشاورزی هر شهرستان آمادگی لازم را برای آغاز عملیات خرید تضمینی گندم خواهند داشت.

وی از فرمانداران شهرستان‌هایی که به نوعی درگیر خرید هستند خواست، با تشکیل جلسات مستمر و منظم و با همکاری لازم با اداره کل غله و خدمات بازرگانی به روند مطلوب عملیات خرید کمک کنند.

خیریانپور با تاکید بر ضرورت ثبت مشخصات مزارع کشاورزان در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ضمن درخواست از کشاورزان برای ثبت مشخصات مزارع خود قبل از برداشت محصول، از سازمان جهاد کشاورزی خواست هرچه زودتر اقدامات لازم را جهت نهایی کردن اطلاعات این سامانه انجام دهد تا کشاورزان در روند تحویل محصول دچار مشکلی نشوند.

کد خبر 6097690

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • ظاهر آیفون متحول می‌شود/ جزئیات
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • بهترین سایت سفارش آنلاین کتاب در ایران
  • برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد