Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@02:29:28 GMT

هشدار؛ سارقان در کمین متقاضیان خودرو

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۵۹۶۲

هشدار؛ سارقان در کمین متقاضیان خودرو

رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه متقاضیان خودرو برای واریزی وجوه و استعلام اسامی قرعه کشی خودرو ها به سایت و نشانی اعلامی ایران خورو و سایپا مراجعه کنند، گفت: کلاهبرداران با ساخت سایت های جعلی در صدد کلاهبرداری از کاربران فضای می باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ داودگودرزی، بیان داشت: در چند روز اخیر شاهد مراجعه و ثبت نام تعدادی از شهروندان متقاضیان خودرو در سایت های ایران خودرو و سایپا بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه متقاضایان خودروی از قشر های مختلف مردمی و دارای سواد رسانه ای مختلف می باشند، گفت: حضور در فضای مجازی نیاز به سواد فضای مجازی داشته و کمی بی دقتی و یا عدم اطلاع از این محیط موجب سرقت اطلاعات و داده های کاربران مجازی خواهد شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: برای اطلاع از نتایج قرعه کشی فروش خودرو، و واریز وجوه و ... وب ‌سایت‌های رسمی شرکت‌های خودرو ساز و رسانه‌های معتبر تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی هستند.

وی افزود: مجرمان سایبری با برقراری تماس تلفنی و یا ارسال پیامک از سرشماره‌های خدماتی سعی می‌کنند تا قربانیان خود را به وب‌ سایت‌های جعلی پیش ثبت نام خودرو یا اعلام نتایج فروش خودرو هدایت و یا با شگرد تخلیه تلفنی از آنها کلاهبرداری کنند که هوشیاری شهروندان برای بروز جرائم سرقت و کلاهبرداری در فضای مجازی بسیار موثر است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلیس فتا متقاضيان خودرو سارقان در کمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!

دریافت 4 MB کد خبر 6097315

دیگر خبرها

  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی
  • واکنش پلیس به حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال تهران
  • حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال / واکنش پلیس به اظهارات امین منوچهری
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • این شهروند باید به پلیس اعتماد کند | واکنش پلیس به حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال تهران