Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@03:27:27 GMT

مراقب پشه‌ها باشیم/ پشه ناقل کرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۶۰۰۴

مراقب پشه‌ها باشیم/ پشه ناقل کرونا

به گزارش افکارنیوز،

با توجه به لیست طولانی بیماریهای ناشی از پشه ها از جمله ویروس زیکا ، مالاریا ، تب دنگ ، ویروس West Nile  انتقال می یابند. اکنون تحقیقات جدید سعی در پاسخ به این سؤال خواهند که آیا این ویروس جدید ( کرونا ویروس ) با پشه ها منتقل می شود؟ وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) تحقیق در مورد نیش پشه را به عنوان یک وسیله ممکن برای انتقال کروناویروس آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با توجه به داده های محققان شانس ابتلا به کرونا ویروس ناشی از پشه بسیار کم است.

اخبار اجتماعی- محققان معتقدند که بعید است که پشه ها بتوانند ویروس را از شخصی به فرد دیگر منتقل کنند، زیرا این ویروس در درجه اول از طریق قطرات تنفسی پخش می شود. برای انتقال این ویروس از طریق پشه ها، ویروس کورونا  باید در سیستم گردش خون (خون) فرد گاز گرفته شده از طرف پشه باشد. پس از آن ویروس نیاز به تولید مثل در پشه دارد. . پس از این، ویروس باید به غدد بزاقی پشه برود تا بتواند از طریق نیش انسان دیگری را آلوده کند.

علی رغم مواردی که از ویروس کورونا در حیوانات خانگی و حیوانات عجیب و غریب دیده شده است، ویروس هایی که به طور ایده آل برای آلوده کردن یک گونه سازگار شده اند، گونه های دیگر را به عنوان میزبان خوبی پیدا نمی کنند.

خوشبختانه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) با این نظریه موافق هستند و خاطرنشان می کنند که هیچ شواهدی در حال حاضر وجود ندارد که پشه ها یا کنه ها بتوانند این ویروس را گسترش دهند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز به صراحت اظهار می دارد که این شیوه انتقال از طریق پشه ها امکان پذیر نیست.

در حالی که تحقیقات USDA هنوز در جریان است، می توانید همچنان دست های خود را بشویید و ضد عفونی کنید، و نکات بهداشتی اعم از استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله اجتماعی را انجام دهید و با خیال راحت بدانید که اکثر پشه ها احتمالاً شما را تنها با کمی خارش رها می کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کرونا ویروس پشه ویروس پشه نیش پشه کرونا انتقال کرونا پشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است