Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@07:20:17 GMT

آمریکای ترامپ در حال فروپاشی است

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۶۱۳۵

آمریکای ترامپ در حال فروپاشی است

دیپلمات‌های آمریکایی در دفاع از ارزش‌های آمریکا با چالشی سخت مواجه هستند، زیرا درگیری‌های خشونت‌آمیز میان افسران پلیس و معترضان به عناوین اخبار سراسر جهان تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ دیپلمات های آمریکایی در دفاع از ارزش های آمریکا با چالشی سخت مواجه هستند، زیرا درگیری‌های خشونت آمیز میان افسران پلیس و معترضان به عناوین اخبار سراسر جهان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ضمن، درخواست‌های ترامپ مبنی بر تسلط بر خیابان ها در آمریکا با دیگر کشورهایی که رهبران مستبد آنها با نارضایتی های مدنی و نا آرامی ها به عنوان اقدامات تروریستی برخورد می کنند، مقایسه می شود.

این امر، دیپلمات ها را به اقدامات و اظهارات مشابه با دولت های خارجی در موقعیت های ناراحت کننده که انتقادها را برانگیخته متهم می کند.

"نیکلاس برنز" سفیر پیشین آمریکا در یونان و ناتو در زمان کلینتون و بوش گفت: "اگر شما یک دیپلمات آمریکایی در خارج از کشور هستید، ریاکار به نظر می رسید."

وی افزود: "ما به کشورها گفتیم کار درست را انجام دهند. با اقلیت ها خوب رفتار کنند. از زور در برابر معترضین استفاده نکنند. اجازه دهند تا مردم از حقوق مدنی و قانونی خود در جوامع بهره ببرند. حالا آنها این حرف ها را به ما می زنند. چقدر این موضوع ناراحت کننده است."

تظاهرات های فعلی علیه بی عدالتی نژادی و نمونه هایی از وحشیگری پلیس در آمریکا در پی مرگ جورج فلوید یک سیاهپوست غیر مسلح به دست افسر پلیس صورت گرفت.

اعتراضات مسالمت آمیز در برخی مواقع به خرابکاری و غارت تبدیل شد، اما تصاویر افسران اجرای قانون در حال پرتاب گاز اشک آور و نارنجک ها و استفاده از زور برای متفرق کردن معترضان مسالمت آمیز، شوکی را در داخل و خارج از کشور برانگیخته است.

برخی از دیپلمات های سابق هراس دارند که عدم اظهارات قدرتمند "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا باعث تشدید این مشکل شود.

به گزارش ABC News، "استفان بیگون" معاون وزیر امور خارجه آمریکا ایمیلی داخلی به منظور ترغیب گفتگو درباره مسائل نژادی و تشویق کارکنان به تکمیل آموزش تعصب ناخود آگاه ارسال کرد. اما مقامات سابق کشور گفتند که آمریکا فرصتی برای توضیح اعتراضات به جهان را ندارد.

"دانیل شاپیرو" سفیر اسبق آمریکا در رژیم صهیونیستی در دولت اوباما گفت که لحظه کنونی یادآور چالش هایی است که او در هنگام صحبت درباره ناتوانی آمریکا در مقابله با خشونت اسلحه و همه گیری تیراندازی در مدارس با آنها مواجه بود.

وی گفت: "ناتوانی در رسیدگی به مشکلات خودمان شرم آور است."

شاپیرو خاطرنشان کرد که در حقیقت این اعتراضات به ویژه با پیوستن جوانان به تظاهرات علیه بی‌عدالتی نژادی و وحشیگری پلیس نمونه هایی از امید و الهام بخشی را نشان می دهند.

علاوه بر عده ای از مقامات آمریکایی، پمپئو طی مصاحبه اخیر خود در 31 ماه مه، بیگانگان را عامل تبدیل شدن اعتراضات مسالمت آمیز به خشونت معرفی کرد.

رسانه های دولتی کره شمالی گفتند: "واقعیت فعلی آمریکا در حال فروپاشی است."

برنز که در دولت بوش در امور سیاسی مشغول به کار بوده گفت که دیپلمات های آمریکایی به راهنمایی های واضح از رأس آژانس نیاز دارند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دیپلمات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۶۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه

سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «هاله غریط»، سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه برای اعتراض به حمایت‌های آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه از سمتش استعفا کرده است.  از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود. 

غریط که از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود در صفحه خود در لینکدین نوشته که روز 24 آوریل 2024 بعد از 18 سال خدمت در وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های آمریکا در قبال غزه از سمتش کناره‌گیری کرده است. 

وزارت خارجه آمریکا در صفحه‌ای که برای معرفی او در وب‌سایت خود اختصاص داده غریط را به عنوان فردی «مشتاق به دیپلماسی و مشتاق برای شکستن موانع از طریق ارتباطات و فهم دوجانبه» معرفی کرده است. 

استعفای این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعتراضات گسترده در داخل این کشور به سیاست‌های دولت جو بایدن برای حمایت‌های بی‌چون و چرا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود. 

در ماه اکتبر هم جاش پائول، مدیر اداره امور نظامی-سیاسی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به سیاست‌های بایدن از سمتش استعفا کرد. 

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیمریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیمتحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایراننمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

انتهای پیام/ 

 

 

دیگر خبرها

  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • حمایت دادستان جورجیا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین
  • بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند