Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار ری گفت: شهرستان ری با مشکلات فراوان زیست محیطی مواجه است که مهمترین آن مرکز دفن زباله آرادکوه است که موجب تحمیل معضلات زیست محیطی تهران به ری از جمله پسماندسوزی در اطراف آرادکوه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در نشست خبری پیرامون معضلات زیست محیطی شهرستان ری اظهار داشت: محیط زیست موضوعی است که ضرورت دارد در سطوح مختلف جامعه مورد توجه قرار گیرد و همگان برای بهبود کیفیت زندگی فرزندان و نسل آینده از تخریب محیط زیست خودداری کنند و این امر مهم بایستی فرهنگسازی عمومی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار تهران افزود: در شهرستان ری عمده بارگذاری های صنعتی و تولیدی در گذشته  صورت گرفته است و تولیدات این صنایع برای استان تهران و بعضا کشور است اما معضلاتشان برای مردم منطقه است در حالیکه صنعت کشاورزی بعنوان بزرگترین ظرفیت ری در این میان مغفول مانده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: در حوزه مطالعه روان آب ها  شهرستان ری اقدامات خوبی صورت گرفته است اما با توجه به اینکه فاضلاب شهر تهران به مناطق جنوبی از جمله ری سرازیر میشود بایستی ساماندهی آب های جنوب تهران که از مطالبات بحق مردم ری و تهران  است در اولویت قرار گیرد.

توکلی کجانی بیان داشت: شهرستان ری با مشکلات  زیست محیطی مواجه است که مهمترین آن مرکز دفن زباله آرادکوه است که موجب تحمیل معضلات زیست محیطی تهران به ری از جمله ایجاد مراکز بازیافت غیر مجاز  در اطراف روستاها و شهرها و  پسماندسوزی در اطراف آرادکوه شده است.

وی افزود:برخورد با متخلفین زیست محیطی که سلامت عمومی را بخطر انداخته و موجب تخریب محیط زیست میشوند بایستی قاطع باشد زیرا در صورت عدم برخورد با اینگونه افراد که بدنبال سودجویی و فعالیت های آلاینده هستند استفاده همشهریان را از هوای پاک تحت الشعاع قرار می دهد.

معاون استاندار تهران گفت: حفاظت از محیط زیست وظیفه ای همگانی است و در این راستا تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان ری بایستی با اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان همکاری لازم را داشته باشند و اجرای مصوبات زیست محیطی شهرستان را در اولویت قرار دهند.

وی تصریح کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ری از مطالبات مدیریت شهرستان از شهرداری تهران است زیرا بدلیل فراوانی تجمع توقفگاه های  اتوبوس ها در ری، مشکلات آلایندگی هوا بوجود می آید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرماندار شهرستان ری مرکز دفن زباله آرادکوه معضلات زیست محیطی شهرستان ری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی با بیان اینکه آلودگی‌های ناشی از پسماند و دفع غیر اصولی زباله، معضلات زیست محیطی را موجب خواهد شد، افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در جلسه حفظ حقوق بیت المال دادگستری شهرستان در هفته گذشته، با پیگیری مستمر دادستان شهرستان بهشهر، مقرر شد مکان دفن زباله بصورت دائمی از محل فعلی به مکان دیگری در مجاورت کمپوست شهرداری بهشهر منتقل شود.

پوریانی با اشاره به این مطلب که از امروز کوچکترین زباله ای به مکان کنونی دفن زباله بهشهر منتقل نخواهد شد، افزود: به صورت نمادین چند درخت با حضور مسئولان شهرستانی در این محل غرس شد و پس از خاکریزی و نهال کاری کامل، این مکان به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

رییس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در استان از مسائل مهمی است که در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: شهرستان بهشهر از نظر گردشگری و همچنین محیط زیست مورد توجه است و باید با برنامه ریزی مناسب برای بهره مندی درست از این مواهب خدادادی ارزشمند تلاش شود.

کد خبر 6093175

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان