Web Analytics Made Easy - Statcounter

پترول در سال «جهش تولید»، پروژه احداث 4 طرح جدید پتروشیمی را با هدف تکمیل زنجیره ارزش ،جلوگیری از خام فروشی ،توسعه صنایع تکمیلی ،جلوگیری از واردات برخی محصولات پتروشیمیایی و شیمیایی ،اشتغال افرینی پایداردر مناطق کمتر توسعه یافته و توسعه محصولات متنوع و استراتژیک را به زودی آغاز می کند.

به گزارش ایران اکونومیست-رسول اشرف زاده مدیرعامل پترول با اعلام این خبر تصریح کرد :در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید» نام گذاری شده است، شرکت پترول قصد دارد با مجموع سرمایه گذاری بیش از 100 میلیون دلاری در بخش ارزی در بخش ریالی، ساخت چهار طرح جدید پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام فروشی و بی نیازی از واردات برخی از محصولات پتروشیمیایی و شیمیایی را به زودی آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : بر این اساس، احداث طرح «متیل آمین» با ظرفیت تولید سالانه 22500 هزار تن محصول و سرمایه گذاری 40 میلیون دلاری در سنقر کرمانشاه، طرح «سود پرک» با ظرفیت تولید سالانه 45 هزار تن محصول و سرمایه گذاری 10.3 میلیون دلاری در ماهشهر، طرح «کریستال ملامین» با ظرفیت تولید سالانه 20 هزار تن هزار تن محصول و سرمایه گذاری 41.6 میلیون دلاری در لردگان و طرح «پلی آلمینیوم کلراید» با ظرفیت تولید سالانه 20 هزار تن محصول و سرمایه گذاری 39/11 در ارومیه امسال آغاز خواهد شد.

اشرف زاده تصریح کرد : با اجرای پروژه و بهره برداری از این چهار طرح درحالی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور حدود 100 هزار تن در سال افزایش می یابد
وی خاطر نشان کرد : یکی از اقدام های ضروری برای ایجاد جهش تولید ؛تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع تکمیلی با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر است .صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع مادر از مهم‌ترین ارکان توسعه اقتصادی کشور محسوب می‌شود. با تکمیل زنجیره ارزش، ایجاد تنوع بیشتر در محصولات و ارتقاء ارزش سبد محصولات پتروشیمی،کاهش هزینه تولید،سودآوری بالا بیش تر می شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هزار تن محصول و سرمایه گذاری ظرفیت تولید سالانه تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی میلیون دلاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۶۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد

مرتضی شاهمیرزایی  بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

وی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد، ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاهمیرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: توجه به مسئولیت‌ اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی تأکید کرد: آن دسته از مجتمع‌های پتروشیمی‌ که می‌خواهند از ۵درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.


معاون وزیر نفت با بیان اینکه باید با رفع موانع و چالش‌های تولید، زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود فراهم شود، اظهار کرد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی