Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم منطقه گورابجیر صحرا خمام از توابع شهرستان رشت مدتی است که از قطع و وصل جریان برق خود شکایت دارند اما با وجود مراجعات مکرر کسی پاسخگوی آنان نیست. ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، گورابجیر صحرا منطقه‌ای واقع در بخش خمام از توابع شهرستان رشت، با وجود نزدیکی به مرکز استان چند مدتی است که به‌شدت از نوسانات و قطع و وصل جریان برق خود گله‌مند هستند و اعتراض دارند و با وجود مراجعات مکرر و پیگیری‌ها هنوز هیچ مسئولی پاسخگوی مشکلات آنان نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گورابجیر صحرا روستایی است از توابع بخش خمام شهرستان رشت که در دهستان چاپارخانه قرار دارد از طرفی طبق سرشماری سال‌های 90 تا 95 جمعیت این دهستان از 10 هزار و 774 نفر به 9 هزار و 967 نفر کاهش پیدا کرده اما در عوض تعداد خانوار آن در سال‌های مذکور از 3 هزار و 537 خانوار به 3 هزار و 542 خانوار افزایش یافته است.

مشکلات ناشی از قطع و وصل برق، نوسانات ایجاد شده، ایراد خسارت به لوازم برقی منازل، خارج شدن پست‌های توزیع برق از مدار به‌علت بارش برف و باران، فرسودگی خطوط انتقال برق، نبود ترانس و یا ضعیف بودن برق از جمله مواردی است که هر از چندگاهی شاهد وقوعش در گیلان و اعتراضات مردم به آن هستیم.

مصرف برق کولرهای گازی 5 برابر کولرهای آبی استسردار جلالی: تهدید اول صنعت برق، تهدید سایبری است‌‌8 میلیون مشترک در کاهش مصرف برق مشمول دریافت پاداش خوش‌مصرفی شدند‌

مشکلات عدیده ایجاد شده برای ساکنان منطقه گورابجیر صحرا بخش خمام در موضوع قطع و وصل زیاد و بدون اطلاع‌رسانی مناسب و عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه برای رسیدگی به دغدغه‌ها و گرفتاری‌های مردم ما را بر آن داشت که به سراغ یکی از اهالی این منطقه برویم و موضوع را به صورت شفاف و دقیق جویا شویم.

ساکن گورابجیر صحرا ضمن مصاحبه با خبرنگار تسنیم از مشکلات و نوسانات شدید برق منطقه به شدت اعتراض کرد و اظهار داشت: چند وقتی است که ما و دیگر اهالی گورابجیر صحرا با مشکل قطعی زیاد برق مواجه هستیم به طوری‌که بعد از وصل شدن جریان برق هم به علت ولتاژ بالا لوازم برقی منازلمان مانند یخچال و تلویزیون دچار خسارت شدید می‌شوند.

رجب دارنهال با بیان اینکه تاکنون برای رسیدگی به مشکلات برق گورابجیر صحرا مراجعات زیادی به شرکت برق انجام شده اما هیچ کسی پاسخگوی اهالی نبوده است عنوان کرد: ما به عنوان ساکنان منطقه گورابجیر صحرا دیگر نمی‌دانیم که برای حل مشکلاتمان باید به کجا مراجعه کنیم از طرفی واقعاً در فشار و تنگنا قرار داریم.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان گیلان نیز با توجه به مشکلات ایجاد شده برای بخشی از ساکنان منطقه گورابجیر صحرا به خبرنگار تسنیم گفت: این شرکت در راستای برطرف کردن مشکل قطعی برق، یا سایر مشکلات مرتبط و جبران خسارات ناشی از بحران‌های سنوات گذشته به سرعت در حال انجام اقدامات لازم است.

حمیدرضا حکمت با تأکید بر اینکه عوامل شرکت توزیع برق استان گیلان در هر ساعت از روز آماده دریافت نقطه نظرات و یا احیاناً مشکلات مردم است عنوان کرد: برای حل و فصل مشکلات گورابجیر صحرا در اسرع وقت اکیپی ویژه به محل مورد نظر اعزام می‌شود تا پس از انجام بررسی‌های دقیق نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام شود.

به گزارش تسنیم، بروز مشکلاتی در حوزه برق استان گیلان به‌ویژه در ایام وقوع سیلاب، بارش باران، برف و وزش باد که با توجه به شرایط جغرافیایی، اقلیمی و آب و هوایی پدیده‌ای معمول در این استان به حساب می‌آید دیگر به امری عادی تبدیل شده از طرفی متولیان امر بیان می‌کنند که با تزریق اعتبارات می‌توانند بخشی از این مشکلات را کاهش دهند که با توجه به شکایات وقت و بی‌وقت مردمی ظاهراً انجام این دست از اقدامات روند خوبی ندارد.

انتهای پیام/614

R7877/P4001/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس قطع و وصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۶۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض برخی دانشجو معلمان به نحوه گزینش در آموزش و پرورش استان گیلان

سایت محلی رشتکده نوشت:  نحوه گزینش در وزارت آموزش و پرورش همیشه مورد سوال بوده است و بسیاری از مصاحبه شوندگان و دانشجو معلمان مدعی هستند که سوالات عقیدتی خاصی از آنها پرسیده می شود.   در این زمینه در برخی گزارش‌های ارسالی ادعا شده است که هسته گزینش آموزش و پرورش گیلان با چندین بار آزمون و مصاحبه شرایط گزینش را بسیار سخت و نشدنی کرده است و نوع سوالات نیز بسیار عجیب‌تر شده است.   در گزارشی که از سوی مطلعین به دست ما رسیده ادعا شده است: کمترین کاری که گزینش می‌کند تعهد کتبی است. تاکنون سه اخراجی و یازده تعلیقی داشتیم و بقیه نیز با تعهد کتبی تهدید شده‌اند. چون در سه ماه تابستان حقوق کامل می‌گیرند و مقرری از آن‌ها کم نمی‌شود این تعلیق سه ماهه این حقوق را از آن‌ها می‌ گیرد.   همچنین ادعا شده که برخی از سوالا از فرایض دینی و سیاسی عمومی فراتر رفته است. به طور مثال ادعا شده است که از دانشجو معلمان پرسیده می‌شود که نظرتان درباره دولت رئیسی چیست. این در حالی است که دولت مستقر ربطی به شرایط عمومی گزینش ندارد.   عصر ایران آماده انتشار توضیحات احتمالی آموزش و پرورش گیلان در زمینه ادعاهای مطرح شده در این خبر است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • ‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد
  • اعتراض برخی دانشجو معلمان به نحوه گزینش در آموزش و پرورش استان گیلان
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار