Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:04:02 GMT

بازگشت دانشجویان خارجی هنوز امکان‌پذیر نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۶۸۶۱

بازگشت دانشجویان خارجی هنوز امکان‌پذیر نیست

حجت الاسلام سیدعابدین بزرگی امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) در ۹ رشته در مقطع کارشناسی ارشد فعالیت می‌کند و در هر رشته حدود ۱۰ تا ۱۲ نفر از دانشجویان غیرایرانی مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: ۲ گروه دانشجو در دانشگاه اهل بیت(ع) تحصیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه نخست دانشجویان ترم دوم دانشگاه هستند که با استفاده از فضای مجازی آموزش لازم به آنها داده شده و از ۱۷ خرداد ماه با هماهنگی اساتید خود برای رفع اشکال به دانشگاه مراجعه می‌کنند.

مدرس معارف اسلامی دانشگاه اهل بیت (ع) درباره گروه دوم دانشجویان دانشگاه، خاطر نشان کرد: گروه دوم دانشجویان ترم چهارم دانشگاه هستند که در حال نگارش پایان نامه بوده و به آنها گفته شده به دلیل شیوع ویروس کرونا به کشور خود بازگردند و با استفاده از فضای مجازی انجام کار پایان نامه را دنبال کنند. البته از این تعداد عده‌ای هم در خانه اقوام خود در ایران مستقر شده اند.

بزرگی با تاکید بر اینکه هنوز امکان بازگشت دانشجویانی که به کشورهای خود رفتند، فراهم نشده است، افزود: از آنجا که شیوع ویروس کرونا در کشورهایی مانند هند، پاکستان، افغانستان و... بیشتر شده، هنوز امکان بازگشت دانشجویانی که به کشورهای خود رفتند، فراهم نشده و آنها تا زمانی که شرایط این بیماری عادی شود، امکان بازگشت به ایران و استفاده از خوابگاه را ندارند.

وی درباره اینکه شرایط برگزاری امتحانات برای این دسته از دانشجویان به چه صورت است؟ افزود: تلاش دانشگاه برای آن دسته از دانشجویانی که در ایران حضور دارند، برگزاری امتحانات به صورت حضوری در مردادماه ۹۹ و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. برای دانشجویانی هم که در خارج از کشور حضور دارند در تلاش هستیم راهی برای برگزاری امتحان به صورت مجازی طراحی کنیم؛ زیرا در بعضی از کشورها اینترنت لازم برای استفاده دانشجو از فضای مجازی و سیستم برخط وجود ندارد.

معاون آموزشی دانشگاه اهل بیت ادامه داد: در این هفته جلسه‌ای با حضور اعضای شورای آموزش برگزار می‌شود تا شیوه جدید چگونگی برگزاری امتحانات بررسی و بهترین راه حل برای دانشجویان دانشگاه طراحی شود. البته این احتمال هم وجود دارد که امتحانات برای این دسته از دانشجویان با تاخیر یک ترم برگزار ‌شود و دروسی که به صورت مجازی ارائه نشده در ترم آینده آموزش داده شود.

وی در خصوص برنامه‌ جذب دانشجو در ترم آینده با توجه به شیوع ویروس کرونا،‌ تصریح کرد: مدت زمانی که برای جذب دانشجو در نظر گرفته می‌شود، طولانی است. البته کارهای اولیه مانند فراخوان ثبت نام و دریافت مدارک از داوطلبان پیش از نوروز ۹۹ انجام شده و برای انجام مراحل امتحان و مصاحبه منتظر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستیم.

بزرگی درباره اینکه آیا احتمال دارد تدریس به دانشجویان جدید الورود به صورت مجازی انجام شود؟ خاطرنشان کرد: آموزش مجازی از زمان شیوع ویروس کرونا، در دستور کار دانشگاه قرار گرفت و با توجه به اینکه شرایط ویروس در روزها و ماه‌های آینده هنوز مشخص نیست، این احتمال که تدریس به دانشجویان به صورت مجازی دنبال شود، وجود دارد. البته برای این موضوع هم منتظر اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه بین‌المللی اهل بیت علیهم‌السلام در سال ۱۳۷۸ در تهران تأسیس شد. این دانشگاه در زمینه شناسایی، پذیرش و آموزش دانشجویان غیرایرانی و پیرو اهل بیت(ع) در مقاطع کارشناسی ارشد در رشته‌های تاریخ اسلام، فلسفه، ادیان و عرفان، حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم‌شناسی، زبان و ادبیات فارسی، روابط بین الملل، اقتصاد اسلامی و مدیریت بازرگانی دانشجو می‌پذیرد.

تاکنون دانشجویانی از کشورهای عراق، ترکیه، یمن، افغانستان، پاکستان، آذربایجان، هندوستان، چین، اندونزی، مالزی، بنگلادش، نیجریه و مالی در این دانشگاه جذب و فارغ التحصیل شده‌اند. واحد آموزش از راه دور این مرکز به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی است.

تبیین معارف قرآن و اهل بیت(ع) در تمامی عرصه‌های بین المللی به ویژه در مجامع دانشگاهی،‌ کمک به احیا و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی و میراث اهل بیت(ع)، تأمین نیازهای علمی، پژوهشی و تخصصی مسلمانان جهان به ویژه پیروان اهل بیت(ع) و توانمندسازی آنان، انتقال پژوهش‌های راهبردی اسلام به مراکز علمی و پژوهشی جهان بر اساس اندیشه­‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از جمله اهداف این دانشگاه است.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا دانشجو مجمع جهانی اهل بیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا دانشجو مجمع جهانی اهل بیت وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا دانشجو مجمع جهانی اهل بیت شیوع ویروس کرونا صورت مجازی اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) همبستگی دانشجویان خارجی کیش با دانشجویان آمریکایی

(تصاویر) همبستگی دانشجویان خارجی کیش با دانشجویان آمریکایی

دیگر خبرها

  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • (تصاویر) همبستگی دانشجویان خارجی کیش با دانشجویان آمریکایی
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی