Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:18:09 GMT

هدف از تعیین ارزش معاملاتی ساختمان درآمدزایی نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۷۰۲۰

هدف از تعیین ارزش معاملاتی ساختمان درآمدزایی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن رسولی در بررسی لایحه چگونگی تعیین ارزش معاملاتی ساختمان، اظهار کرد: در تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری آمده است، " آیین‌نامه ارزش معاملاتی ساختمان پس از تهیه توسط شهرداری و تصویب انجمن شهر در مورد اخذ جرائم قابل اجرا است. و این ارزش‌معاملاتی سالی یک بار قابل تجدید نظر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" بر این اساس در این جلسه میزان جریمه تخلفات صورت گرفته در کاربری های سه‌گانه؛ اداری، تجاری و مسکونی محاسبه و تعیین خواهد شد.

وی ادامه داد: تعیین این جریمه از اختیارات شهرداری است. در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، مدعی العموم است از این رو تشخیص اولیه با شهرداری است. در پرونده‌هایی که مدعی العموم تشخیص می‌دهد که میزان تخلف نسبت به پروانه اخذ شده و نسبت به ضوابط طرح تفصیلی در حدی از مقیاس نیست که نیازمند تقاضای قلع وقمع بنا و تخریب آن باشد، کیفرخواست منظور شده به عنوان تقاضای اخذ جریمه تنظیم می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه سوال این است کمیسیون ماده ۱۰۰ بر اساس گزارش دبیرخانه خود بر چه مبنایی این جرایم را تعیین می کند، تاکید کرد: به هیچ عنوان هدف شورای شهر و شهرداری از این لایحه درآمدزایی نیست و بحث اصلی بازدارندگی است.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته با توجه به تورم موجود، قیمت هر متر مربع واحد مسکونی، اداری و تجاری حداقل ۳۰۰ درصد نوسان قیمت داشته است و نباید مدل محاسباتی بر مبنای سال ۹۳ تعیین جریمه کند. پیشنهادم این است یک رویه مشخص در شورای معماری مناطق و کمیسیون ماده ۱۰۰ داشته باشیم.

کد خبر 4943638 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: معاملات مسکن کمیسیون ماده 100 ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران قوه قضاییه آتش سوزی کمیته امداد امام خمینی بازنشستگان آموزش مجازی نیروی انتظامی جلال ملکی وضعیت هوای تهران سازمان تامین اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارزش معاملاتی ماده ۱۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا

چهار اپراتور موبایل «AT&T» ،«T-Mobile»، «ورایزن» و «اسپرینت» به‌دلیل فروش غیرقانونی داده‌های مشتریان، جریمه شدند این اپراتورها مجموعا حدود ۲۰۰ میلیون دلار توسط کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) شدند، این چهار اپراتور جریمه شده در بیانیه‌های جداگانه اعتراض خود را به حکم این کمیسیون اعلام و ادعا کرده‌اند که همواره برای حفظ داده‌های مشتریان خود تلاش می‌کنند و این میزان جریمه بسیار سنگین است.

دریافت 25 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است