Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش و جوانان گفت: در بحث اصلاح اساسنامه تلاش ما بر این بود که تغییرات به صورت قطعی یک بار برای همیشه انجام شود تا در آینده مشکلی نداشته باشیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ دکتر مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تغییرات صورت گرفته در اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار کرد: از سال 86 که آن اتفاقات برای فدراسیون فوتبال افتاد و این فدراسیون نزدیک به یک سال و نیم بلاتکلیف بود و تلاش کردیم تا اساسنامه در شرایط مطلوب کارشناسی و تغییرات انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ما در وزارت ورزش هرکاری را که آغاز کردیم از جمله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها سعی بر این بوده که کار به صورت قطعی انجام شود. 

او ادامه داد: در بحث اصلاح اساسنامه نیز همه تلاش ما بر این بود که این اصلاحیه به صورت قطعی یک بار برای همیشه انجام شود تا در آینده مشکلی نداشته باشیم و این بلاتکلیفی برطرف شود. برنامه‌ریزی ما این بود که در 25 اسفند انتخابات را برگزار کنیم ولی نظر فیفا بر این بود که اول اساسنامه اصلاح شود و ما نیز قبول کردیم.  با تلاش آقای نبی اصلاحیات روی اساسنامه انجام و به فیفا ارسال شد، در نهایت درخواست آنها این بود که وزارت ورزش در مجمع نماینده‌ای نداشته باشد و این موضوع را در اساسنامه غیرقانونی دانستند. 

وزیر ورزش و جوانان گفت: این وزارتخانه  به عنوان متولی اصلی ورزش کشور که نقش حاکمیتی نیز دارد وظیفه خود می‌داند که بر امور نظارت داشته باشد. درست است که فدراسیون فوتبال یک نهاد مستقل است ولی مردم از ما انتظار دارند و هرجا که مشکلی پیش بیاید قطعا دلیل مشکل را از ما می‌پرسند.  به خاطر منافع ورزش کشور و هواداران فوتبال ما این نرمش را انجام دادیم چون به هواداران این رشته احترام می‌گذاریم. تدبیر این بود که در مسئله اساسنامه فدراسیون فوتبال فشار نیاوریم.

سلطانی‌فر با اشاره به دستاوردهای مهم ورزش کشور اظهار داشت: علاوه بر اقداماتی که وزارت ورزش برای واگذاری دو باشگاه پرطرفدار پایتخت انجام داده موفق شدیم در بحث عمرانی نیز به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کنیم.  در سال 97 هدف‌گذاری 500 پروژه تا پایان سال را داشتیم ولی توانستیم 700 پروژه را به بهره‌برداری برسانیم. همچنین در سال 98 قصد داشتیم 700 پروژه را افتتاح کنیم که این تعداد به مرز 800 پروژه رسید و اگر به خاطر مسئله کرونا نبود برخی از پروژه‌های دیگر همچون استادیوم سنندج نیز به بهره‌برداری می‌رسید.

وی افزود: یکی دیگر از کارهای مهم ما در این چند سال اخیر این بود که قانون ورزش را به روز کردیم. این حاصل تلاش سه ساله در مجلس و کمیسیون‌های مختلف است و این به روزرسانی بعد از 49 سال  انجام می‌ شود.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: در بسیاری از رویدادها از جمله المپیک، پارالمپیک و بازی‌های آسیایی توانستیم به موفقیت‌های قابل توجهی دست پیدا کنیم و این دستاوردها باید برای ایجاد نشاط اجتماعی و شادی خاطر مردم مورد توجه قرار  بگیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان فدراسیون فوتبال انجام شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیومرث هاشمی: در نامه به تاج دغدغه هایم را مطرح کردم

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی که در مراسم اختتامیه جام یونس شکوری حضور داشت، با بیان اینکه این جام قدمتی چند ساله دارد، گفت: همانطور که برای افتتاحیه حضور پیدا کردم و زمانی که چمن بازسازی شد قول دادیم در رقابت های پایانی هم حضور داشته باشم، این مراسم شرکت کردم.

وی ادامه داد: کسانی که در جام یونس شکوری شرکت دارند کسانی هستند که در سال های نه چندان دور خدمات زیادی به فوتبال کشور ارائه داده بودند. بنابراین آمدیم تا از نزدیک خداقوت و خسته نباشید به آنها بگوییم و خودمان هم در جمع آنها روحیه بگیریم. بعضا با سن و سالی که دارند ورزش کردن شان باعث ایجاد شادابی می شود. این شادابی می تواند به جامعه ورزش تزریق شود و ما هم از آن انرژی می گیریم.

وزیر ورزش در واکنش به پرسشی که در خصوص التهابات اخیر در لیگ برتر و فضای ناخوشایند ایجاد شده از آن مطرح شد، گفت: موضوع مربوط به فدراسیون فوتبال است و بحث لیگ هم سازمان لیگ خود را دارد. بخش های مختلف فوتبال کشور متولی دارد و هر یک باید در راستای وظایف قانونی خود عمل کنند. در نشستی که با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال داشتیم به همین نکات اشاره داشته و تقاضا کردیم مخصوصا در هفته های پایانی لیگ که دیدارها حساس تر می شود سازمان لیگ دقت لازم را در تمام بخش ها داشته باشد به ویژه در بخش فرهنگی و داوری تا مردم دغدغه ای نداشته باشند.

هاشمی با بیان اینکه هر کدام از تیم ها هواداران خاص خود را دارند، افزود: هر آنچه به آرامش فوتبال کشور کمک می کند باید در آن راستا گام برداشته شود و امیدوارم با برنامه ریزی خوبی که سازمان لیگ انجام می دهد چهار هفته پایانی لیگ مسابقات به بهترین شکل مدیریت شود.

وی در خصوص مکاتبات اخیر با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز گفت: در آن نامه دغدغه های خودم را مطرح کردم، اساس ورزش ما مسائل فرهنگی است، انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و در کل موضوعات فرهنگی از موضوعات اساسی است و ما همواره به مدیران در تمام بخش ها تاکید می کنیم آن را رعایت کنند. فوتبال به دلیل همه گیر بودنش نقش بیشتری در این زمینه دارد. از مجموعه فدراسیون ها خواسته ایم برای هر اقدامی باید پیوست فرهنگی داشته باشند. بعضا نگرانی هایی وجود دارد، البته که علاوه بر این مباحث خوبی هم مطرح شده است، در همین دیداری که سال گذشته جامعه ورزش با مقام معظم رهبری داشت تشکرهایی که ایشان داشتند ناظر بر بخش های فرهنگی و اقدامات فرهنگی بود که ورزشکاران و فدراسیون های ما داشتند که این جای تقدیر و تشکر دارد. در عین حال باید به مواردی که موجب آسیب فرهنگی می شود توجه لازم را داشت.

وی در مورد زیرساخت ها و مهیا شدن آن برای حضور کامل تماشاگران گفت: می دانیم باشگاه های ما کمتر از زیرساخت لازم برخوردار هستند و عموما از ورزشگاه های اجاره ای استفاده می کنند، تا جایی که امکان داشته باشد ورزشگاه هایی که متعلق به دستگاه ورزش کشور است را به روز رسانی می کنیم و کمک کنیم تا تمام اقشار از این ظرفیت استفاده کنند. در سال جاری و در قانون بودجه ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای مجموعه ورزشی آزادی لحاظ کردیم که عمده اعتبار برای استادیوم فوتبال هزینه می شود تا دغدغه و نگرانی ها کمتر شود البته باید باشگاه ها هم باید به این موضوعات توجه کنند، باشگاه هایی در اصفهان، کرمان و ... داریم که زیرساخت دارند. آنها هم باید کمک کنند و زیرساخت ها را فراهم کنند تا شرایط کاملا فرهنگی در فوتبال وجود داشته باشد و بدون هیچ گونه دغدغه هوادار بتواند حضور پیدا کند و از فوتبال لذت ببرد.

کد خبر 6100687 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • پاسخ وزیر ورزش به چرایی فضای ملتهب فوتبال
  • شروین اسبقیان: کمیته انضباطی مستقل از فدراسیون فوتبال است
  • هاشمی: سازمان لیگ در بخش فرهنگی و داوری دقت لازم داشته باشد
  • هاشمی:از فدراسیون فوتبال خواستم در ۴ هفته پایانی دقت خود را بالا ببرند+فیلم
  • کیومرث هاشمی: در نامه به تاج دغدغه هایم را مطرح کردم
  • اعتراض پرسپولیس به جریمه ۶۰ میلیونی در کمیته استیناف رد شد
  • نامه تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • نامه مهم مهدی تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر
  • وزارت ورزش تکلیف VARرا مشخص کند/امیدوارم فصل آینده VARداشته باشیم
  • گزارشگر ایده‌آل رئیس فدراسیون فوتبال