Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-08@23:46:59 GMT

سرقت اطلاعات بانکی در کمین متقاضیان خودرو

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۷۵۸۷

سرقت اطلاعات بانکی در کمین متقاضیان خودرو

رویداد۲۴ سرهنگ داود گودرزی بیان داشت: در چند روز اخیر شاهد مراجعه و ثبت نام تعدادی از شهروندان متقاضیان خودرو در سایت‌های ایران خودرو و سایپا بودیم.

وی با اشاره به اینکه متقاضایان خودروی از قشر‌های مختلف مردمی و دارای سواد رسانه‌ای مختلف می‌باشند، گفت: حضور در فضای مجازی نیاز به سواد فضای مجازی داشته و کمی بی دقتی و یا عدم اطلاع از این محیط موجب سرقت اطلاعات و داده‌های کاربران مجازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی ادامه داد: برای اطلاع از نتایج قرعه کشی فروش خودرو، و واریز وجوه و ... وب سایت‌های رسمی شرکت‌های خودرو ساز و رسانه‌های معتبر تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی هستند.

بیشتر بخوانید: چرا مردم از قرعه‌کشی خودرو ناراضی هستند؟

وی افزود: مجرمان سایبری با برقراری تماس تلفنی و یا ارسال پیامک از سرشماره‌های خدماتی سعی می‌کنند تا قربانیان خود را به وب سایت‌های جعلی پیش ثبت نام خودرو یا اعلام نتایج فروش خودرو هدایت و یا با شگرد تخلیه تلفنی از آن‌ها کلاهبرداری کنند که هوشیاری شهروندان برای بروز جرائم سرقت و کلاهبرداری در فضای مجازی بسیار موثر است.

منبع: میزان لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 پیش فروش خودرو خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۸ میلیاردی با لینک جعلی کالابرگ الکترونیک در عنبرآباد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی کریمی، صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: با مراجعه یک شهروند به پلیس فتا و اعلام برداشت اینترنتی ۸ میلیارد ریال از حساب این فرد و بررسی‌های پلیس فتا مشخص شد کلاهبرداران سایبری که با استفاده از لینک‌های آلوده و نصب بدافزار اقدام به برداشت از حساب بانکی افراد می‌کنند در این مورد هم نقش داشته‌اند.

وی افزود: در این پرونده شاکی که پیگیر اخبار اختصاص خرید کالابرگ الکترونیکی بوده است غافل از ماهیت مجرمانه لینک‌های ارسالی پس از دریافت یک پیامک و باز کردن لینک آلوده آن با برداشت غیرمنتظره ۸ میلیارد ریال از حسابش مواجه می‌شود.

سرپرست انتظامی عنبرآباد تصریح کرد: در این راستا با پیگیری‌های تخصصی کارشناسان پلیس فتا حسابی که این مبلغ به آن واریز شده مسدود و ضمن بازگشت وجه به حساب مالباخته پرونده جهت بررسی‌های بعدی و دستگیری عامل کلاهبرداری به مراجع قضائی ارسال شد.

سرهنگ کریمی، افزود: از همگان می‌خواهیم از باز کردن لینک‌های الحاقی به پیامک‌های مشکوک و با منابع ناشناس خودداری کنند.

کد خبر 6100520

دیگر خبرها

  • ثبت نام وام سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال + جزئیات و لینک سایت https://1649.ir
  • کلاهبرداری ۸ میلیاردی با لینک جعلی کالابرگ الکترونیک در عنبرآباد
  • گول پیامک‌های جعلی را نخورید
  • بانکی پور سند روابط جنسی مردان ترکیه با زنان پُرشمار را منتشر کرد | عدد یاد شده به چه معناست؟ +لینک منبع
  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • آغاز ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ از فردا / بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه