Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:11:57 GMT

رهبر مخالفان ونزوئلا بار دیگر در انظار عمومی دیده شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۷۸۸۰

رهبر مخالفان ونزوئلا بار دیگر در انظار عمومی دیده شد

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، «خورخه آرئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا پیشتر گفته بود که گوایدو در سفارت فرانسه در کاراکاس مخفی شده است.

گوایدو در ویدئویی که او را با ماسک و دستکش برای جلوگیری از ابتلا به کرونا نشان می‌دهد، گفت: کسانی مخفی می‌شوند که ۱۵ میلیون دلار جایزه برای آنها درنظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من چهره‌ام را نشان می‌دهم.

منظور گوایدو از این سخنان، تعیین پاداش از سوی کاخ سفید برای بازداشت مادورو و  برخی از نزدیکانش است.

در این ویدئو و فیلم‌های دیگری که گوایدو در آن به تصویر کشیده شده، تاریخ و مکان فیلمبرداری مشخص نشده است.

همچنین «اگنس فن در مول» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه با رد اتهام وارده به پاریس مبنی بر مخفی کردن گوایدو گفت: خوان گوایدو در سفارت فرانسه در کاراکاس مستقر نیست. ما این موضوع را چندبار برای مقام‌های ونزوئلایی تصریح کرده‌ایم.

نماینده خوان گوایدو که در مادرید به سر می‌برد نیز خبر مخفی شدن مخالف دولت ونزوئلا در سفارت یا کنسولگری فرانسه را تکذیب کرد. «ایزادورا زوبیاگا» به رسانه‌های فرانسه گفت: گوایدو در هیچ سفارتخانه‌ای نیست زیرا اصولا نیازی به مخفی شدن ندارد. کسانی که باید مخفی شوند بی‌تردید همان‌هایی هستند که برای بازداشتشان پاداش نقدی تعیین کرده‌اند.

پیش از اتهام وارد شده از سوی وزیر امور خارجه ونزوئلا، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور با صراحت در سخنرانی اعلام کرد که گوایدو در یکی از سفارتخانه‌های پایتخت مخفی شده است.

مادورو و دولتش، به گوایدو برچسب «فراری از عدالت» زده‌اند، اگرچه به طور مشخص، حکم جلب وی صادر نشده است.

گوایدو ۲۴ ژانویه ۲۰۱۹(چهارم بهمن ۹۷)، خود را رئیس جمهوری مشروع ونزوئلا خواند.  

ونزوئلا در ۶ سال گذشته با شدیدترین بحران اقتصادی رو به رو بوده و تحریم‌های آمریکا نیز در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ علیه این کشور شدت گرفته است.  

هرچند مادورو در انتخابات سال ۲۰۱۸ بار دیگر به ریاست جمهوری انتخاب شد، اما آمریکا و بیش از ۵۰ کشور دیگر، خوان گوایدو را به عنوان رییس جمهوری (خودخوانده) ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند.  با این حال، ونزوئلا همچنان از حمایت نیروهای مسلح و کشورهایی مانند چین و روسیه برخوردار است. این کشورها از تحریم‌ها و سیاست‌های آمریکا در قبال ونزوئلا به شدت انتقاد کرده‌اند.

برچسب‌ها فرانسه کاراکاس کاخ سفید نیکلاس مادورو ونزوئلا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه کاراکاس کاخ سفید نیکلاس مادورو ونزوئلا فرانسه کاراکاس کاخ سفید نیکلاس مادورو ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رئیس پارلمان ونزوئلا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل نسل‌کشی مردم فلسطین در نوار غزه، یکی از بدترین قاتلان تاریخ توصیف کرد.

خورخه رودریگز طی اظهاراتی در نشست عادی مجلس ملی ونزوئلا همچنین تجمع بزرگ دانشجویان دانشگاه‌های این کشور را در همبستگی با فلسطین تبریک گفت.

رئیس پارلمان ونزوئلا تاکید کرد که نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ بشریت است و رژیم صهیونیستی حاکم بر اسرائیل رژیمی قاتل است که «مجرمان و بیماران اجتماعی» زمامدار آن هستند.

رودریگز از ریاکاری دولت‌های غربی که سلاح تهیه می کنند و ارتش اسرائیل را برای ارتکاب قتل‌عام در فلسطین آموزش می دهند، علی رغم درخواست های مداوم برای پایان دادن به خشونت، انتقاد کرد.

وی موضع اتخاذ شده از سوی رسانه‌های غربی را «ریاکارانه» توصیف کرد و متولیان این رسانه ها را متهم کرد که در کشتار هر کودک، زن باردار و روزنامه نگار در غزه شریک هستند.

کد خبر 6093868

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • مخفی‌کاری و احتیاط عجیب درباره عالیشاه و بیرانوند
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه