Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:38:12 GMT

انتقاد از عملکرد فرهنگی شهرداری کرج/ بودجه‌ها شفاف شود

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۸۰۹۱

انتقاد از عملکرد فرهنگی شهرداری کرج/ بودجه‌ها شفاف شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زارع بعدازظهر یکشنبه در صد و نودوششمین جلسه شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور خود خواستار ارائه اطلاعات مالی سال گذشته از سوی شهرداری کرج شد و گفت: در لیستی که مقرر است ارائه شود باید نام طلبکاران تهاتری شهرداری کرج (همه مناطق و سازمان‌ها) آورده شود همچنین درج میزان طلب طلبکاران از این شرکت‌ها، نوع قرارداد و مبلغ و زمان نیز ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج از شهردار خواست نام بدهکاران شهرداری را که به صورت تهاتری کار کرده اند را ارائه کند.

وی اضافه کرد: مبلغ تهاتر و نحوه انجام آن و همچنین ذکر نام درخواست کننده تهاتر نیز ضروری است تا این موارد توسط حسابرس امین شورای شهر کرج راستی آزمایی شود.

شهرداری مجازی باید محقق شود

محمدحسین خلیلی اردکانی در ادامه با اشاره به اهمیت بهره گیری بیشتر از فناوری اطلاعات در امور اداری شهرداری کرج، گفت: روند اجرای پروژه شهرداری مجازی با حضور مدیران فناوری اطلاعات و برنامه ریزی منطقه ۹ شهرداری کرج بررسی شده است.

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج با اشاره به اینکه شش منطقه شهرداری کرج در اولویت لیست ایجاد شهرداری مجازی قرار دارند، گفت: تا بیست و هفتم خرداد ماه در سطح مناطق مربوطه اقدامات لازم در این مورد اجرایی می‌شود.

خلیلی اردکانی با بیان اینکه پورتال «کرج من» برای پیگیری درخواست‌های شهروندان از طریق شهرداری مجازی و در راستای حذف کارهای دستی منظور شده است، عنوان کرد: از شهروندان می‌خواهیم در این خصوص با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند زیرا در صورت موفقیت شهرداری کرج پیشتاز اجرای شهرداری مجازی در کشور است.

مهدی حاجی قاسمی یکی دیگر از اعضای شورای شهر کرج نیز در خصوص پروژه بزرگراه شمالی کرج، گفت: امیدواریم موارد مربوط به این پروژه طبق برنامه زمان بندی اجرا شود و تا پایان سال جاری مقطعی از آن حدفاصل بلوار آیت طالقانی تا خوارزمی به بهره برداری برسد.

شعار شورای پنجم فرهنگی است

وی با تاکید بر اینکه شهرداری کرج امسال ۲۹ پروژه اساسی دارد که افتتاح خواهد شد، گفت: همچنین توقف اتوبوس‌ها حوالی اتوبان کرج - قزوین محدوده ترمینال شهید کلانتری باعث دامن زدن به ترافیک شده است که لازم است رسیدگی شود.

رحیم خستو، نایب رئیس شورای شهر کرج نیز در ادامه با اشاره به مراسم افتتاحیه پنج سرای محله و همچنین رونمایی از تجهیزات آتش‌نشانی که روز گذشته انجام شد، گفت: روند اطلاع رسانی مراسم رونمایی از تجهیزات آتش‌نشانی به خوبی توسط رئیس این سازمان انجام شد.

وی ضمن انتقاد از اینکه روند اطلاع رسانی افتتاح سراهای محله به خوبی انجام نشد و حتی خبری نیز در سایت سازمان فرهنگی شهرداری کرج در این خصوص منتشر نشده بود، گفت: این در حالی است که حوزه فرهنگ از اهمیت بالایی برخوردار است.

نایب رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه رویکرد و شعار شورای پنجم فرهنگی بوده است، گفت: قدردان زحمات شبانه‌روزی شهردار کرج هستیم اما از عملکرد شهرداری در حوزه فرهنگ رضایت نداریم.

اهمیت شفاف سازی بودجه‌های فرهنگی

خستو با طرح این سوال که آیا سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری کرج از ظرفیت مشاوران و صاحب نظران فرهنگی استفاده می‌کند یا خیر؟ گفت: نمی دانم تصمیمات کجا گرفته می‌شود که سازمان فرهنگی اجرا می‌کند.

وی به وضعیت نا به سامان فرهنگسراهای کرج نیز اشاره کرد و گفت: در فرهنگسرای آسمان نما میلیاردها تومان خرج شده است ولی سقفش آب می‌دهد و از طرفی رصد خانه آن به انبار تبدیل شده است و دوربین‌های خریداری شده نیز هنوز نصب نشده است.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج با انتقاد از اینکه به برخی مصوبات فرهنگی بی توجهی شده است، گفت: یکی از مصوبات اختصاص سالن میلاد به گالری بوده که عملیاتی نشده است، مگر اجرای این مصوبه چقدر اعتبار می‌خواهد. گویا اراده‌ای برای اجرای این مصوبه نیست.

خستو در بخش دیگری به اهمیت شفاف سازی بودجه‌های فرهنگی اشاره کرد و از شهردار خواست ریز هزینه‌های فرهنگی را اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای روز فرهنگی کرج بودجه اختصاص یافته است، گفت: ۳۵ میلیون تومان به تهیه فیلمی برای روز فرهنگی کرج اختصاص یافته و حالا این سوال مطرح است که این فیلم کجا پخش شد؟ آیا این فیلم در سایت سازمان فرهنگی موجود است؟

شهردار کرج: تذکرات فرهنگی را قبول دارم

نایب رئیس شورای شهر کرج با انتقاد از عملکرد سازمان فرهنگی نسبت به تبلیغات محیطی، گفت: برای اعیاد مذهبی، هفته محیط زیست، روز سعدی و فردوسی چه کرده اید چه تبلیغی در شهر نصب شده است.

علی کمالی زاده، شهردار کرج در ادامه این جلسه و پس از شنیدن انتقادات رحیم خستو نسبت به وضعیت فرهنگی شهر، گفت: تذکرات مطرح شده را قبول دارم، کار در حوزه فرهنگ سخت است باید در این حوزه بیشتر تلاش کنیم، البته کار سختی هم نیست که نتوانیم انجامش دهیم.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود که سازمان فرهنگی ارتباط بیشتری با کمیسیون‌های فرهنگی و هنر و ارتباطات برقرار کند، گفت: به دنبال این هستیم تا با اقدامات مربوطه به خروجی مناسبی در حوزه فرهنگ دست یابیم.

کد خبر 4943731

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کرج شهرداری بزرگراه شمالی کرج شورای شهر کرج شهردار کرج ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام آتش سوزی بیرجند سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره گردشگری آتش سوزی جنگل ها شورای شهر کرج سازمان فرهنگی شهرداری مجازی شهرداری کرج حوزه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: گاهی گفته می‌شود که مجلس را عده‌ای تضعیف می‌کنند اما نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم. آنچه که تلفیق تصویب کرده است شفاف بوده و درباره ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم.

وی افزود: همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد و برادر عزیزم آقای زنگنه باید در برابر تهمتی که به مجلس زدند پاسخگو باشند، چرا که اظهارات ایشان بی انصافی بود و حتی جداول را هم ندیده‌اند.

حاجی بابایی تاکید کرد: جداول بودجه تحویل شده و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیار شما قرار می‌گیرد و همه آنها در اختیار هیات رئیسه قرار گرفته و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف و حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند و تلاش می‌کنیم در عین صداقت برای شما عمل کنیم.

دیگر خبرها

  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب
  • حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟