Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@08:54:59 GMT

پایان گام اول و رسیدن آب به روستاهای غیزانیه

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۸۱۵۹

پایان گام اول و رسیدن آب به روستاهای غیزانیه

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب خوزستان گفت: گام نخست پروژه انتقال خط آبرسانی به روستاهای غیزانیه از توابع شهرستان اهواز عصر روز شنبه و یک هفته زودتر از موعد تعیین شده به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق حقیقی پور با اشاره به سرریزشدن آب از مخزن صفیره پس از اجرای این پروژه اظهار کرد: با اتمام گام نخست این پروژه، شرکت آب و فاضلاب توانایی انتقال حداقل ۹ هزار و حداکثر ۱۷ هزار مترمکعب آب در شبانه روز از تاسیسات شیبان به ایستگاه پمپاژ صفیره را دارا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه حجم انتقال آب به غیزانیه، ۲.۵ برابر شده است، گفت: تا پیش از اتمام فاز نخست، به دلیل فرسوده بودن خط انتقال از ۹ هزار مترمکعب آب تولیدی در تصفیه‌خانه، کمتر از سه هزار مترمکعب آب به ایستگاه پمپاژ صفیره می‌رسید.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب خوزستان افزود: این امر باعث شد که تنها یک عدد از پمپ‌های موجود در آن ایستگاه به مدت ۱۰ ساعت در شبانه روز آب را به سمت غیزانیه پمپاژ کند و پس از آن سطح آب در مخزن صفیره به حداقل می‌رسید از این رو ناگزیر به توقف پمپاژ آب شدیم.

حقیقی پور بیان کرد: با توسعه و بازسازی تصفیه‌خانه شیبان و اجرای ۲۴ کیلومتر خط انتقال جدید و همچنین توسعه و بازسازی ایستگاه پمپاژ صفیره در گام جدید، دیگر کمبود آب به وجود نمی آید و پمپ صفیره می‌تواند به طور ۲۴ ساعته در مدار باشد.

او با اشاره به اینکه امکان افزایش تعداد پمپ‌های ایستگاه صفیره وجود دارد، اضافه کرد: با اجرای گام دوم که عبارت است از ۲۸ کیلومتر خط انتقال آب بین صفیره تا نزهه، می‌توانیم تا ۱۷هزار متر مکعب در شبانه روز به غیزانیه انتقال دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: جمعیت بخش غیزانیه ۲۷ هزار نفر است که ۱۹ هزار نفر در دهستان غیزانیه و حدود هشت هزار نفر در دهستان مشرحات ساکن هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: نیاز روستاهای غیزانیه طبق استاندارد کمتر از سه هزار مترمکعب آب در شبانه روز و نیاز دهستان مشرحات هم حدود یک‌هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز است.

او اضافه کرد: پروژه آبرسانی به هشت روستای فاقد آب دهستان مشرحات با حدود پنج هزار نفر جمعیت با اجرای ۴۳ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع و اعتبار مالی ۳۰۰ میلیارد ریال نیز به اتمام رسید. مجموع اعتبار این دو پروژه ۷۵۰ میلیارد ریال است.

لازم به ذکر است که استاندار خوزستان هفته گذشته از افزایش اکیپ های طرح آب رسانی به غیزانیه پس از دستور رییس جمهور خبر داد و اظهار کرده بود: بخش عمده مشکل آب این منطقه زودتر از مهلت مذکور و تا هفته آینده به طور کامل حل خواهد شد.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب روستایی آب و فاضلاب خوزستان برنا خوزستان آبرسانی به غیزانیه روستاهای غیزانیه فاضلاب خوزستان مدیرعامل شرکت آب هزار مترمکعب آب شبانه روز هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمد هادی‌زاده اظهار کرد: پروژه پوشش بتنی کانال انتقال آب (لاینینگ) به طول 6 هزار و 500 متر با اعتبار 50 میلیارد ریال در اراضی شالیزاری 18 روستای شهرستان آمل در حال اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره با نظارت مستمر کارشناسان امور فنی و زیربنایی این مدیریت بر اجرای این طرح، تصریح کرد: این طرح تاکنون به طول هزار و 250 متر با هزینه 8.5 میلیارد ریال در روستاهای کمدره، لتی‌کلا، پولیکیاده و چنگمیان اجرا و نیز در روستاهای شهنه‌کلا، پاشاکلا، اسکی‌محله، تازه‌آباد و نوآباد این شهرستان در دست انجام است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و اعتلای کشاورزی، رسیدن به اهداف سازمانی، توسعه بخش کشاورزی، امنیت غذایی و تحقق شعار سال استفاده می شود، گفت: احداث پوشش بتنی کانال های انتقال آب، نقش تعیین کننده‌ای در بهبود راندمان آبیاری، کاهش هدر‌رفت و مدیریت توزیع آب و جلوگیری از رشد علف‌های هرز خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود