Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار لرستان گفت: کار مرمت اضطراری قلعه فلک الافلاک پایان یافته است و در گام بعدی پیگیر استحکام بخشی اساسی قلعه می‌شویم. ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد سید موسی خادمی عصر امروز در بازدید از روند مرمت قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم‌آباد اظهار داشت: برای استحکام بخشی اساسی قلعه فلک الافلاک این بنای ارزشمند تاریخی اعتبارات استانی محدود است و به طور یقین به تخصیص اعتبارات ملی نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به استقرار قلعه فلک الافلاک بر روی صخره، کار استحکام بخشی این بنا امری تخصصی و دشوار بوده که هم اکنون به همت اداره کل میراث فرهنگی لرستان کار مطالعاتی آن در حال انجام است و با شروع پروژه‌ای کارشناسی شده کار اتصال و استحکام بنای قلعه فلک الافلاک بر روی صخره مذکور محقق شود.

مدرسه علمیه حجتیه قم مرمت می‌شوداز گوشه و کنار کاشان| خانه‌های تاریخی ابوطالبی در زواره اردستان مرمت می‌شوند

استاندار لرستان به قدمت قلعه  تاریخی فلک الافلاک اشاره و عنوان کرد: این بنای تاریخی از گذشته ترک‌های جزیی داشته و متاسفانه بر اثر زلزله 5.1 ریشتری اردیبشهت ماه امسال نیز برخی از آثار تاریخی لرستان از جمله دو کنگره از قلعه فلک الافلاک دچار آسیب شد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده کار مرمت اضطراری قلعه فلک الافلاک، این سازه ارزشمند در دستور کار قرار گرفت و از سوی استانداری برای مرمت اضطراری این قلعه سه میلیارد و 500 میلیون ریال اختصاص یافت.

خادمی تصریح کرد: با ارائه گزارش و پیگیری کارشناسان میراث فرهنگی، یک‌ شرکت تخصصی مرمت بناهای تاریخی، عهده دار مرمت اضطراری و دوخت و دوز ترک‌های ناشی از زلزله شد و خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده کار مرمت اضطراری قلعه فلک الافلاک پایان یافته و در گام بعدی پیگیر استحکام بخشی اساسی قلعه می‌شویم.

انتهای پیام/642/ ز

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرمت اضطراری قلعه فلک الافلاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در اتمام پروژه آزاد راه ارومیه _تبریز در دستور کار قرار دارد

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اهمیت اقتصادی و ترانزیتی این پروژه تسریع در روند عملیات اجرایی بر اساس جدول زمانبندی لازم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رسول عطایی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جلسه پیگیری اجرای آزاد راه ارومیه _تبریز با تاکید بر سرعت بخشی به تعیین تکلیف پیمانکاران در قطعات یک تا چهار این پروژه، تسریع در امور برای اتمام روند این اجرایی این پروژه را خواستار شد.

وی افزود: به جهت اهمیت اقتصادی و ترانزیتی و در راستای کاهش تلفات جاده‌ای و ایمنی مسافرین در این محور تکمیل و بهره برداری این طرح در کمترین زمان ممکن و بر اساس جدول زمانبندی، لازم و ضروری بوده و پیگیری اجرای این طرح در برنامه کاری اداره کل قرار دارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای این پروژه از مطالبات عمومی و تأکیدات استاندار آذربایجان‌غربی بوده و در دستور کار جدی راه و شهرسازی استان قرار دارد

در ادامه این جلسه محمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و منابع وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: تأمین منابع مالی و هماهنگی جهت مشارکت شرکت‌های پیمانکاری در کمترین زمان ممکن برای روند تکمیل و اتمام این پروژه در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 751541

دیگر خبرها

  • مرمت مسجد تاریخی«چهلستون و یری» با جدیت ادامه یابد
  • تسریع در اتمام پروژه آزادراه ارومیه تبریز در دستور کار قرار دارد
  • تخصیص اعتبار برای مرمت مساجد تاریخی «چهلستون» و «یری پایین» زنجان
  • واگذاری کاروانسرای شاه عباسی و قلعه صمصامبه بخش خصوصی
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • تسریع در اتمام پروژه آزاد راه ارومیه _تبریز در دستور کار قرار دارد
  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • ترامپ: زندان را ترجیح می‌دهم
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان