Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس به قله جدید رسید، شرایط معاملات سهام عدالت در فرابورس اعلام شد، جاماندگان سهام عدالت ناامید شدند، لوفت هانزا از بورس آلمان بیرون انداخته شد!، نرخ انواع سکه و طلا در بازار امروز، دستورالعمل اجرایی میزان ارز قابل حمل، نگهداری و مبادله داخل کشور و جزئیات سهمیه کارت سوخت‌های جدید و المثنی را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورس به قله جدید رسید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش 47342 واحدی معادل 4.43 درصد به رقم یک میلیون و 116 هزار واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد 406 واحدی به رقم 12 هزار و 493 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 12567 واحدی معادل 4.43 درصد به رقم 296 هزار و 310 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 13070 واحدی معادل 3.83 درصد، عدد 353 هزار و 917 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 8644 واحدی معادل 3.83 درصد به رقم 234 هزار و 61 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 63217 واحد افزایش معادل 4.43 درصد را رقم زد و به سطح یک میلیون و 489 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 36623 واحد افزایش معادل 4.64 درصد به رقم 826 هزار و 202 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 87471 واحد افزایش معادل 4.11 درصد همراه بود و عدد 2 میلیون و 217 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

شرایط معاملات سهام عدالت در فرابورس اعلام شد

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران در مورد نحوه انجام معاملات سهام عدالت در فرابورس، اعلام کرد: فرابورس از امروز هجدهم خردادماه، امکان انجام معاملات در شرکت‌های سرمایه‌پذیر موضوع سبد سهام عدالت را از سوی کارگزاری‌ها از ساعت 12:45 تا 14 نیز فراهم کرد. بهنام محسنی، شرکت‌های سرمایه‌پذیر موضوع سبد سهام عدالت را 6 شرکت پالایش نفت لاوان، پالایش نفت شیراز، پتروشیمی مارون، پتروشیمی تندگویان، کارخانجات مخابراتی ایران و سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر معرفی کرد و گفت: معاملات این شرکت‌ها در بازار 4 با اعمال یک مرحله پیش‌گشایش 15 دقیقه‌ای و با محدودیت حجمی خرید نماد عادی قابل انجام است.

محسنی با بیان اینکه معاملات سبد سهام عدالت در فرابورس در بازه مشخص‌شده بعد از زمان عادی بازار و با اعمال قیمت پایانی همان روز به عنوان کف دامنه نوسان انجام می‌شود، گفت: این در حالی است که به منظور حمایت از دارندگان سهام عدالت و نیز فراهم شدن امکان منصفانه خرید برای متقاضیان سهام عدالت، سقفی برای دامنه نوسان قیمتی تعیین نشده تا خریداران در قیمت معامله، رقابت کنند. وی تاکید کرد که قیمت‌های معامله‌شده در بازار 4، تأثیری بر قیمت پایانی نماد عادی نخواهد داشت و افزود: قیمت پایانیِ مبنای تعیین دامنه نوسان قیمتی نماد عادی در شرکت‌های سرمایه‌پذیر موضوع سبد سهام عدالت برای جلسه معاملاتی بعدی، همان قیمت پایانی نماد عادی در پایان جلسه معاملاتی هر روز ساعت 12:30 خواهد بود. سهام 4 شرکت‌ فرابورسی موجود در سبد سهام عدالت شامل پالایش نفت لاوان با نماد «شاوان»، پالایش نفت شیراز با نماد «شراز»، پتروشیمی مارون با نماد «مارون» و پتروشیمی تندگویان با نماد «شگویا» در بازار دوم فرابورس و 2 شرکت کارخانجات مخابراتی ایران «لکما» و سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر «ومشان» در بازار پایه زرد فرابورس ایران معامله می‌شود.

جاماندگان سهام عدالت ناامید شدند

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی مبنی براینکه گفته شده سهام عدالت فوت شدگان به وراث آنها نمی‌رسد، آیا این موضوع صحت دارد، اظهار کرد: خیر، سهام عدالت فوتی‌ها براساس قوانین به وراث آنها می‌رسد. دژپسند درباره برنامه دولت برای 40 درصد از مردم که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند هم گفت: در اصل 44 قانون اساسی صریحا ذکر شده که سهام عدالت تنها به 6 دهک افراد جامعه داده شود و ارائه سهام عدالت در سال 85 آغاز شد و اکنون دیگر نمی توان برای جاماندگان سهام عدالت کاری انجام داد.

کاهش ۳۵ درصدی قیمت خودرو در بازار آزاد

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران با اشاره به اقدامات نظارتی انجام شده برای کنترل بازار آزاد خودرو و طرح‌های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه خودرو از سوی شرکت خودروسازی، از کاهش ۳۵ درصدی قیمت خودرو در بازار آزاد از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تاکنون خبر داد. 

لوفت هانزا از بورس آلمان بیرون انداخته شد!

در بیانیه منتشرشده توسط بورس آلمان آمده است: لوفت هانزا جایگاه خود در بورس فرانکفورت را از تاریخ ۲۲ ژوئن (یکم تیر) از دست خواهد داد. شاخص " دکس ۳۰" فرانکفورت که از سال ۱۹۸۸ راه اندازی شد، نمادهای ۳۰ شرکت بزرگ آلمانی را در خود جای داده است. قرار است لوفت هانزا جای خود را به " دویچه وونن" بدهد که دومین شرکت بزرگ مستغلات در آلمان محسوب می شود. از مدت ها قبل به دلیل شیوع کرونا ارزش سهام شرکت لوفت هانزا رو به کاهش بوده است. بخش بزرگی از پروازهای این شرکت به سراسر جهان موقتا لغو شده و تنها در سه ماهه نخست امسال، این شرکت ۲.۱ میلیارد یورو زیان داشته است.

نرخ انواع سکه و طلا در بازار امروز

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز در معاملات بازار آزاد تهران به ۷ میلیون و ۳۳۵ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۲ میلیون تومان و سکه یک گرمی ۱ میلیون و ۶۰ هزار تومان است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۶۸۵ دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۷۱۳ هزار و ۳۲۶ تومان است.

کاهش ۵۰ تومانی قیمت دلار در صرافی‌های بانکی

در معاملات امروز بازار ارز، قیمت دلار و یورو برای دومین روز پیاپی، با کاهش در صرافی‌های بانکی همراه شده است. هرچند شاخص ارزی در بازار آزاد، روند متفاوتی را در پیش گرفته است و خبر‌ها حکایت از افزایش نسبت به روز قبل دارد. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، به نرخ ۱۶۹۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل، با افت ۵۰ تومانی نسبت به روز شنبه، به قیمت ۱۶۹۳۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۸۵۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و به قیمت ۱۸۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، تغییر نرخ نداشته است.

دستورالعمل اجرایی میزان ارز قابل حمل، نگهداری و مبادله داخل کشور

بانک مرکزی اعلام کرد: بر اساس دستورالعمل اجرایی مزبور، حمل و نگهداری ارز (اسکناس) توسط اشخاص حداکثر تا سقف مبلغ ۱۰.۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها بلامانع بوده و حمل و نگهداری ارز (اسکناس) برای مبالغ بیشتر از ۱۰.۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها توسط اشخاص، صرفاً در صورت داشتن یکی از مدارک شامل: سند موسسه اعتباری، رسید سنا و اظهارنامه گمرکی  مجاز خواهد بود. ضمناً سند موسسه اعتباری و رسید سنا، حداکثر ۶ ماه از تاریخ صدور دارای اعتبار می‌باشد و قبل از انقضای مهلت مذکور، دارندگان سند موسسه اعتباری و رسید سنا مکلفند به یکی از این روش‌ها شامل: واریز ارز مربوطه به حساب ارزی نزد یکی از موسسات اعتباری، فروش ارز به یکی از موسسات اعتباری به نرخ بازار (مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز ETS) و یا فروش به صرافی با درج در سامانه سنا اقدام کنند. در این ارتباط اسناد مذکور پس از گذشت مهلت زمانی منظور شده (۶ ماه)، فاقد اعتبار بوده و مشمول قوانین و مقررات مربوطه خواهد شد.

دو سال زمان برای جبران پیامد‌های منفی کرونا بر بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا

بلومبرگ، به نظر نمی رسد که پیامدهای ویروس کرونا بر روی رشد اقتصادی کشورهای اروپایی رو به پایان باشد: بانک مرکزی آلمان در گزارشی هشدار داده است که حتی با وجود حمایت های صورت گرفته توسط دولت، اقتصاد این کشور امسال ۷.۱ درصد کوچک خواهد شد و در بهترین حالت دو سال تا بازگشت میزان تولیدات به سطوح قبل از زمان بحران زمان لازم خواهد بود. ینس وایدمان، رئیس بانک مرکزی آلمان در بیانیه ای اعلام کرد: حمایت های مالی دولت نقش مهمی در بازگشت ثبات به اقتصاد خواهد داشت اما لازم است تا باز هم اقدامات بیشتری صورت گیرد.

اقتصاد آلمان در سه ماهه نخست امسال وارد رکود شد و انتظار می رود عملکرد بزرگ ترین اقتصاد اروپایی در سه ماهه دوم سال حتی از سه ماهه نخست سال نیز بدتر باشد. نرخ بیکاری به ۶.۳ درصد افزایش پیدا کرده است و هفت میلیون آلمانی با کاهش شدید درآمدهای خود مواجه شده اند. دولت ائتلافی آنگلا مرکل اعلام کرده ۱۳۰ میلیارد یورو دیگر به حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور در برابر پیامدهای ویروس کرونا تخصیص خواهد داد. پیش از این نیز موسسه اقتصادی آلمان در گزارشی ناامیدکننده هشدار داده بود که بزرگ ترین اقتصاد اروپا بر اثر کرونا امسال ۶.۶ درصد کوچک خواهد شد و بازگشت فعالیت های اقتصادی به سطح پیش از زمان کرونا تا پایان سال ۲۰۲۱ ممکن نخواهد بود.  

مکزیک در تمدید توافق کاهش تولید نفت حضور ندارد

روستیو ناهله، وزیر انرژی مکزیک گفت کشورش در توافق کاهش تولید در ماه جولای شرکت نخواهد کرد. اوپک پلاس در ماه آوریل توافق کرده بودند تا به منظور تقویت قیمت‌ها، روزانه 9.7 میلیون بشکه از تولید نفت خود را در ماه های می و ژوئن بکاهند. بر اساس این توافق، مکزیک قبول کرده بود تا در ماه‌های می و ژوئن روزانه 100 هزار بشکه از تولید خود بکاهد و در مقابل فشارهای تولیدکنندگان دیگر برای کاهش تولید تولید روزانه 400 هزار بشکه ای مقاومت کرده بود. قرار بود این کاهش تولید اوپک پلاس، از ماه جولای تا دسامبر به تدریج به 7.7 میلیون بشکه در روز کاهش یابد اما اوپک پلاس روز شنبه توافق کردند که تا پایان ماه جولای ادامه یابد. آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک روز جمعه گفت این کشور در وضعیتی قرار ندارد که بیشتر از آنچه قبلا در نشست ماه آوریل توافق شده، کاهش تولید انجام دهد و تولیدش را افزایش خواهد داد.

جزئیات سهمیه کارت‌ سوخت های جدید و المثنی

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره افرادی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند و در خواست کارت المثنی دارند، اظهار داشت: سهمیه کارت سوخت این دسته از افراد در صورتی که هنگام مفقودی مورد سو استفاده قرار نگرفته باشد حفظ می‌شود. وی درباره صدور کارت‌های سوخت جدید نیز گفت: افرادی که کارت سوخت ندارند می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند و از زمانی که کارت برای فرد صادر شود سهمیه سوخت نیز به آن تعلق می‌گیرد. وی با بیان اینکه هرزمان که کارت سوخت صادر شود، سهمیه سوخت همان ماه در کارت سوخت لحاظ خواهد شد، گفت: حتی اگر درآخرین روز یک ماه کارت سوخت متقاضی صادر شود، سهمیه کامل آن ماه در کارت سوخت لحاظ می‌شود، بنابراین تمامی کارت‌های جدید صادر شده دست کم سهمیه یک ماه را در خود ذخیره دارند. کاهی با بیان اینکه ملاک محاسبه سهمیه سوخت کارت‌های جدید، تاریخ صدور آن است نه زمان درخواست متقاضی گفت: به طور مثال اگر فردی در بهمن ماه درخواست کارت سوخت بدهد و در اسفند ماه کارت برای وی صادر شود، سهمیه سوخت آن شخص از زمان صدورکارت یعنی اسفند ماه شارژ می‌شود.

 

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مایکل وایت مجید طاهری مینیاپولیس اکبر طبری شاخص کل بورس بازار سرمایه قیمت دلار مایکل وایت مجید طاهری مینیاپولیس اکبر طبری سهام عدالت در فرابورس صرافی های بانکی بزرگ ترین اقتصاد سبد سهام عدالت بازار آزاد واحدی معادل قیمت پایانی درصد به رقم کاهش تولید پالایش نفت سهمیه سوخت لوفت هانزا هزار تومان نماد عادی واحد رسید کارت سوخت صادر شود خواهد شد شرکت ها سه ماهه معادل 4

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۳۸۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 388 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 37 میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 40 میلیون و 400 هزار تومان است.

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 23 میلیون و 500 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 14 میلیون و 300 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 6 میلیون و 500 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 14  میلیون و 680 تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2341 دلار است.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار کاهشی شد

 

در معاملات امروز (دوشنبه10 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با کاهش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 314 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 376 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 423 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 279 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با کاهش نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 66 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 266 تومان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو