Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@15:34:49 GMT

پیام سه انتصاب قالیباف چه بود ؟

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۸۹۶۱

پیام سه انتصاب قالیباف چه بود ؟

گروه سیاسی فردا : اولین انتصاب های محمد باقر قالیباف به عنوان رییس مجلس ، با خود پیام اهمیت به حوزه فرهنگ ، رسانه ، جوانان و تجربه را به همراه خود دارد .

او ظهر امروز مهندس حمید اصلانی را به معاونت اجرایی مجلس ، دکتر بابک نگاهداری را به عنوان رییس حوزه ریاست مجلس و   دکتر محمد سعید احدیان را به عنوان دستیار سیاسی و رسانه ای خود منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه انتصابی که حاوی پیام و معانی خاص می باشد.

بابک نگاهداری در سابقه خود دبیری نقشه جامع علمی کشور، معاون ارتباطات شورای عالی انقلاب فرهنگی ، مدیرکلی حوزه ریاست دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی را دارد. سوابقی که نشان از شخصیت فرهنگی ایشان و اهمیتی است که رییس مجلس برای حوزه فرهنگ و علم قائل است . این انتصاب می تواند موجب پررنگ شدن مقولات فرهنگی و علمی در سطح قوه مقننه شود . سابقه دانشگاهی و ارتباطات نخبگانی دکتر نگاهداری می تواند منشا تقویت نگاه نخبه گرایانه ، کارشناسی و ارتباط سیستماتیک میان دانشگاه و مجلس شود . نگاهداری هم سابقه پژوهشی ، علمی و ارتباطات نخبگانی دارد و هم در حوزه اجرا در نهادهای مختلفی همچون دانشگاه آزاد ، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر خانه مجمع تشخیص مصلحت سابقه فعالیت دارد. نگاهداری دارای بیش از 70 مقاله علمی و پژوهشی در ژورنال های معتبر بین المللی و مولف کتاب هایی چون «برنامه ریزی راهبردی فرهنگی»، «مولفه های فرهنگی پیشرفت» می باشد. سابقه فعالیت ایشان در حوزه های علم و فناوری و پیشرفت می تواند زمینه ساز تحولات مثبتی در مجلس و ایجاد چشم انداز در حوزه های کارشناسی و نخبگانی گردد و در واقع نشانه ای اولویت فرهنگ در مدیریت کلان کشور می باشد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است.

انتصاب دیگر قالیباف در حوزه معاونت اجرایی مربوط یکی از یادگاران دفاع مقدس و دوستان و همراهان نزدیک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است. مهندس اصلانی دارای سوابق افتخار آمیزی در سال های دفاع مقدس بوده است.

وی همچنین سال ها در کنار حاج قاسم سلیمانی افتخار حضور داشته و از دوستان نزدیک ایشان محسوب می شود. آقای اصلانی از مدیران قوی و با تجربه در حوزه های مختلف بوده و سابقه معاونت اجرایی سپاه را در کارنامه خود دارد.انتصاب اصلانی پیام شکل گرفتن یک مجلس قوی در سطح اجرا و اهمیت به ارزش های دفاع مقدس را به ذهن متبادر می کند. عملکرد آقای اصلانی در سپاه در منصب مهم معاونت اجرایی نوید تحولات و تغییرات مثبت در مجلس را می دهد. حضور ایشان می تواند به تقویت تفکر جهادی کمک شایانی کند.

سومین انتصاب دکتر قالبیاف حکم او به دکتر محمد سعید احدیان به عنوان دستیار سیاسی و رسانه ای است. سعید احدیان یک شخصیت رسانه ای ، جوان و انقلابی است . احدیان به عنوان فعال مطبوعاتی و سیاسی پیش از این با حکم رهبر معظم انقلاب برای چهار دوره پیاپی عضو هیات امنای موسسه فرهنگی و هنری خراسان بوده است . او همچنین به عنوان مدیرعامل این مجموعه رسانه ای سمت مدیر مسئولی رسانه های وابسته به آن موسسه از جمله روزنامه خراسان و رسانه آخرین را بر عهده دارد .احدیان همچنین از موسسین و رییس شورای مرکزی تشکل سیاسی جبهه آرمانخواهان واقع بین است. او در فتنه 88 چند کتاب در رد ادعای تقلب نوشته است که عبارتند از :«چرا فتنه؟ چرا تقلب؟» و «بررسی ادعای تقلب با پیش فرض های میرحسین موسوی: اثبات نبود تقلب گسترده با تحللی نامه های موسوی به شورای نگهبان». او کتاب های دیگری از جمله «زیر و بم پهلوی ها» و «تاب آوری اقتصاد ایران» و «برجام در تحلیل کلان و خرد» نگاشته است. احدیان سال ها در حوزه مطبوعات فعالیت داشته و مدیریت او در موسسه خراسان که یک رسانه معتبر در کشور می باشد می تواند موجب شفافیت رسانه ای در مجلس شود.همچنین نگاه  انقلابی و مومنانه او به سیاست و نیروی جوانی نوید دوران تازه ای در حوزه رسانه ای و سیاسی مجلس را می دهد.

این سه انتصاب را می توان زمینه ساز تحول در نگاه سیاسی ، فرهنگی ، اجرایی و رسانه ای در مجلس دانست.

منبع: فردا

کلیدواژه: معاونت اجرایی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۸۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

کد خبر 6092752 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • پیام تبریک قالیباف برای قهرمانی ایران در فوتسال آسیا
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند