Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@10:11:00 GMT

هرعضوی در ناجا باید یک روح الله کوچک باشد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۹۱۰۳

مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی طرح ولایت با حضور رئیس ساع. س و مسئولین موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) و جمعی از مسئولین و معاونین سازمان عقیدتی سیاسی ناجا به میزبانی معاونت تربیت و آموزش ساع. س برگزار گردید.

 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در این مراسم حجت الاسلام ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا ضمن تسلیت به مناسبت ایام ارتحال امام راحل عظیم الشأن به ملت ایران و کارکنان خدوم ناجا و همکاران سازمان مؤثر عقیدتی سیاسی گفت: هرعضوی در ناجا باید یک روح الله کوچک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ساعس در ادامه سخنرانی خود را با طرح پرسشی مبنی بر چه شد که امام خمینی امام شد؟ افزود: واژه امام برای حضرت امام خمینی (ره)، بخشنامه‌ای و دستوری نبود، بلکه وقتی یک ملت تمام آمال، آرزو‌ها و اعتقادات خود را در شخصیت امام دید، با همه عشق، علاقه و اعتقاد واژه امام را برای حضرت روح اله انتخاب و با تمام وجود، این واژه را بر زبان جاری کردند.
وی گفت: مردم در دیدار‌ها با همه عشق و اعتقاد می‌گفتند: «ما همه سرباز تواییم خمینی، گوش به فرمان تواییم خمینی؛» ما باید به عنوان یک روحانی و طلبه او را به عنوان الگو و اسوه قرار دهیم. امام به معنای واقعی عبد صالح خدا بود؛ هیچ قدمی برای خود بر نداشت در کتاب آداب الصلاه امام می‌فرمایند: «آن موقع که انسان اذان را نشنود و دیوار شهر را نبیند باید نماز را بشکند. اگر انسان خود را ببیند و تکبر و منیتی در کار باشد به جایی نمی‌رسد. آن کسی که از خود بگذرد و خود را نبیند می‌تواند اثر بگذارد و خدا هم او را کمک می‌کند و اجر می‌دهد. حجت الاسلام ادیانی افزود: شهید چیت سازان فرمانده تیپ انصار الحسین (ع) می‌فرماید: اگر می‌خواهی از سیم خاردار دشمن عبور کنی باید از سیم خاردار نفس خود عبور کنی؛ امام تمام مراحل چهارگانه سفر‌های عرفانی را طی کرد؛ امام هر چه بود داعی الی الله بود؛ چون با خدا معامله کرد خدا هم او را بالا برد. می‌گویند خدا در دو جا به بندگان می‌خندد: یک جایی که خدا می‌خواهد یک نفر را بالا ببرد و همه تلاش می‌کنند او را پایین بیاورند و بالعکس. هرچه هست دست خداست. «بِیَدِکَ لا بِیَدِ غَیرِکَ زیادَتی و نَقصی»
رئیس ساع. س افزود: آن سالی که آمریکایی‌ها بدون هیچ مقاومتی عراق را اشغال کردند به محضر آیت الله جوادی آملی رفتیم؛ گفتیم چطور شد که آمریکا راحت عراق را اشغال کرد. فرمودند، چون حزب بعث، اعتقاد و ایمان نداشتند و فرمودند هرکسی که در دستگاه رهبری کار می‌کند باید بشود یک روح الله کوچک که فقط خدا را می‌دید و اگر خمینی تنها می‌ماند هم این راه را ادامه می‌داد و خواب راحت را از چشم دشمنان می‌گرفت.
هر کسی که در نیروی انتظامی خدمت می‌کند از روحانی و غیر روحانی باید بشود یک روح الله کوچک؛ و تلاش کند سیره و اندیشه امام و مقام معظم رهبری «مدظله العالی» را در خود نهادینه کند و ترویج دهد. آمریکا چه مشکلی می‌خواهد از ما حل کند. کَل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی. اگر می‌توانی مشکل کشور خودت را حل کن. یک روحانی اگر در هر جاست، یک مرجعیت فکری و عقیدتی است. یکی از خواسته‌های انسان از خدا این است که او را در دین فقیه کند و اینکه انسان بتواند احکام دین را درست بفهمد و به سؤالات و شبهات، عقلی و منطقی جواب دهد.
خواسته دوم انسان از خدا اینست که او را با تقوا کند عالم دین باید با تقوا باشد و هم باید سلوک علمی و هم سلوک عملی داشته باشد.
حجت الاسلام ادیانی در پایان افزود: ما یک سازمان محتوایی، فکری و معنوی هستیم نه یک سازمان اداری صرف، و افتخار می‌کنیم تمام اقدامات و فعالیت‌های ما مورد تایید و رضایت فرماندهی معظم کل قواست.
وی با اشاره به بیانات فرماندهی معظم کل قوا، گفت: روحانیان سازمان عقیدتی سیاسی باید از لحاظ علمی خود را توانمند سازند تا بتوانند پاسخگوی سؤالات و شبهات کارکنان ناجا باشند. از این رو روحانیون ما باید اهل مطالعه و کتاب و علم آموزی باشند که ما نیز در در استای تحقق امر مقام معظم رهبری، برنامه ریزی کردیم روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی مجموعه کتب شهید مطهری و مقام معظم رهبری را یک دور مطالعه و بصورت حضوری از آنان آزمون اخذ شود.
در ابتدای مراسم نیز معاون تربیت و آموزش ساع. س و رئیس دفتر امور روحانیون گزارشی از روند برگزاری این دوره، طرح ولایت ارائه نمودند.
معاونت تبلیغات و روابط عمومی ساع. س ناجا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روح الله عقیدتی سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۹۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی پیامی منتشر کرد.

به گزارش جماران، متن پیام مذکور به شرح زیر است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی با فضیلت سرکار خانم معصومه حائری همسر مکرمه آیت الله شهید سید مصطفی خمینی و فرزند آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری موجب تآسف و تآثر فراوان گردید.

آن بانوی با فضیلت در مراحل دشوار زندگی همسر بزرگوارشان و در مسیر انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم ستمشاهی همواره یاری مهربان و همسری فداکار بود و صبورانه مصائب و سختیهای فراوان همراهی و همگامی با امام و نهضت اسلامی را تحمل نمود.

مجمع روحانیون مبارز ضایعه فقدان این بانوی پرهیزکار را به فرزند فاضل و دانشمند ایشان حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سید حسین خمینی و دختر گرامیشان و بیت رفیع و خاندان شریف امام خمینی(س) و آیت‌الله حائری یزدی(ره) و به سایر مصیبت دیدگان ارجمند تسلیت می گوید و از خداوند کریم می خواهد آن بانوی وارسته را با حضرت زهرا سلام الله علیها محشور و به بازماندگان محترم سلامتی و صبر و اجر مرحمت فرماید.

مجمع روحانیون مبارز
هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899857

دیگر خبرها

  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش