Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره گذرگاه‌های مرزی عراق امروز (یکشنبه) اعلام کرد که مبادله‌های تجاری این کشور با جمهوری اسلامی ایران در مرز «زرباطیه» (مهران) از سرگرفته شد.

به گزارش ایرنا؛ مبادله های تجاری ایران و عراق در مرز زرباطیه - مهران به دنبال شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفند ۹۸ به حال تعلیق درآمد.

«عمر الوئلی»، رئیس اداره گذرگاه های مرزی عراق ، امروز در بیانیه ای از سرگیری مبادلات تجاری در خروجی مرزی زرباطیه در استان «واسط» خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که فعالیت تجاری با ایران در گذرگاه مرزی زرباطیه پس از تصویب و اعلام کمیته عالی بهداشت و ایمنی ملی برای مبارزه با بیماری همه گیر کرونا در نشست ۶ ژوئن ۲۰۲۰ از این پس دو روز در هفته از سرگرفته خواهد شد.

رئیس اداره گذرگاه های مرزی عراق تأکید کرد که فعالیت تجاری در مرز زرباطیه با اقدام های بهداشتی سختگیرانه انجام خواهد شد و اجازه وارد شدن هیچ کس به پایانه مرزی به جز کالاهایی که مجاز به ورود هستند، داده نخواهد شد.

اداره گذرگاه های مرزی عراق، اواسط مارس گذشته گذرگاه های مرزی با ایران و کویت را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بست.

با وجود اقدام های سخت و شدید دولت، نگرانی ها در عراق از همه گیری گسترده ویروس کرونا در حال افزایش است.

قرنطینه و ممنوعیت رفت و آمد سراسری، بستن مرزهای هوایی و زمینی، تعطیلی مراکز آموزشی، اداری، زیارتگاه ها، مساجد و لغو اجتماعات از جمله اقدام های دولت عراق برای جلوگیری از همه گیری ویروس به شمار می رود.

با وجود این اقدام ها، در دو هفته اخیر روند ابتلا به ویروس کرونا در عراق با رشد چندین برابری رو به رو شده موضوعی که دولتمردان این کشور را به وحشت انداخته است.

دولت این کشور روز گذشته (شنبه) برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوعیت رفت و آمد سراسری در استان ها را که از اسفند گذشته اجرا شده است یک هفته دیگر تمدید کرد.

بر اساس تازه ترین گزارش وزارت بهداشت عراق که امروز منتشر شد تاکنون ۱۲۳۶۶ مورد ابتلا، ۵۱۸۶ مورد بهبود یافته و ۳۴۶ فوتی ناشی از ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0034Sx

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مهران ایران و عراق اداره گذرگاه های مرزی عراق ویروس کرونا اقدام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نعیمه نظام‌دوست؛ دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم (فیلم)

          منبع : فرارو   ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توصیف جالب سوگل طهماسبی از مردم اهواز (فیلم) واکنش دوستان بازیگر زن سریال نون خ به چهره و ظاهرش (فیلم) مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال (فیلم)

دیگر خبرها

  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • نعیمه نظام‌دوست؛ دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم (فیلم)
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد