Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@18:40:43 GMT

از سرگیری مبادلات تجاری عراق با ایران

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۹۵۰۳

از سرگیری مبادلات تجاری عراق با ایران

رییس اداره گذرگاه‌های مرزی عراق امروز (یکشنبه) اعلام کرد که مبادله‌های تجاری این کشور با جمهوری اسلامی ایران در مرز «زرباطیه» (مهران) از سرگرفته شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مبادله های تجاری ایران و عراق در مرز زرباطیه - مهران به دنبال شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفند ۹۸ به حال تعلیق درآمده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عمر الوئلی» امروز در بیانیه ای از سرگیری مبادلات تجاری در خروجی مرزی زرباطیه در استان «واسط» خبر داد.

وی گفت که فعالیت تجاری با ایران در گذرگاه مرزی زرباطیه  پس از تصویب و اعلام کمیته عالی بهداشت و ایمنی ملی برای مبارزه با بیماری همه گیر کرونا در نشست ۶ ژوئن ۲۰۲۰ از این پس دو روز در هفته از سرگرفته خواهد شد.

رییس اداره گذرگاه های مرزی عراق تأکید کرد که فعالیت تجاری در مرز زرباطیه با اقدام های بهداشتی سختگیرانه انجام خواهد شد و اجازه وارد شدن هیچ کس به پایانه مرزی به جز کالاهایی که مجاز به ورود هستند، داده نخواهد شد.

اداره گذرگاه های مرزی عراق، اواسط مارس گذشته گذرگاه های مرزی با ایران و کویت را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بست.

با وجود اقدام های سخت و شدید دولت، نگرانی ها در عراق از همه گیری گسترده ویروس کرونا در حال افزایش است.

قرنطینه و ممنوعیت رفت و آمد سراسری، بستن مرزهای هوایی و زمینی، تعطیلی مراکز آموزشی، اداری، زیارتگاه ها، مساجد و لغو اجتماعات از جمله اقدام های دولت عراق برای جلوگیری از همه گیری ویروس به شمار می رود.

با وجود این اقدام ها، در دو هفته اخیر روند ابتلا به ویروس کرونا در عراق با رشد چندین برابری رو به رو شده موضوعی که دولتمردان این کشور را به وحشت انداخته است.

دولت این کشور روز گذشته (شنبه) برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوعیت رفت و آمد سراسری در استان ها را که از اسفند گذشته اجرا شده است یک هفته دیگر تمدید کرد.

بر اساس تازه ترین گزارش وزارت بهداشت عراق که امروز منتشر شد تاکنون ۱۲۳۶۶ مورد ابتلا، ۵۱۸۶ مورد بهبود یافته و ۳۴۶ فوتی ناشی از ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جمهوری اسلامی ایران عراق ویروس گذرگاه های مرزی ویروس کرونا اقدام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «سازمان آشپزخانه مرکزی» از آغاز مجدد فعالیت‌های خود در نوار غزه خبر داد.

این اقدام پس از آن به انجام می‌رسد که سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی از دوم آوریل جاری اعلام کرده بود که فعالیت‌های خود در نوار غزه را متوقف کرده است.

دلیل توقف فعالیت‌های سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در نوار غزه جان‌باختن ۷ تَن از کارکنان این سازمان در جریان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کاروان کارکنان این سازمان بود.

پیش‌تر «خوزه آندریاس» مدیر آشپزخانه مرکزی جهانی اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به صورت هدفمند خودروهای کارکنان این سازمان در نوار غزه را یکی پس از دیگری هدف قرار داده‌اند.

وی تاکید کرد که در هنگام انجام این حمله، نظامیان صهیونیست از اقدامات کارکنان امدادی در غزه اطلاع داشته‌اند.

همچنین مدیر سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی اعلام کرد که حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کارکنان این سازمان در منطقه کاهش تنش که کنترل آن در اختیار نظامیان صهیونیست بوده صورت گرفته است.

آندریاس افزود: ایالات متحده ملت فلسطین را تنها گذاشته است و باید اقدامات بیشتری را صورت بدهد. قحطی در غزه واقعی است.

گفتنی است یکم آوریل جاری، ارتش رژیم صهیونیستی در یکی دیگر از جنایت‌های خود علیه نیروهای امدادرسان خارجی در نوار غزه خودروهای تیم وابسته به نهاد آشپزخانه مرکزی جهانی را در این باریکه هدف قرار داد. این نهاد بین‌المللی مسوولیت توزیع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه را برعهده دارد.

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که هدف قرار دادن این خودروها در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه دست کم ۷ قربانی بر جای گذاشته است. بر اساس گزارش رسانه‌های خبری ۶ تن از این قربانیان را نیروهای خارجی تشکیل می‌دهند. در همین راستا دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست تیم بین‌المللی امدادرسانی متشکل از نیروهای انگلیسی، لهستانی، استرالیایی و اتباع دیگر کشورها را در این باریکه هدف قرار داده است.

کد خبر 6091443

دیگر خبرها

  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • کشف «گذرگاه مردگان»
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد