Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@08:07:07 GMT

آب به روستاهای غیزانیه رسید+جزئیات

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۹۵۲۶

آب به روستاهای غیزانیه رسید+جزئیات

به گزارش افکارنیوز،

صادق حقیقی پور با اشاره به سرریزشدن آب از مخزن صفیره پس از اجرای این پروژه، اظهار داشت: با اتمام گام نخست این پروژه، شرکت آب و فاضلاب توانایی انتقال حداقل ۹ هزار و حداکثر ۱۷ هزار مترمکعب آب در شبانه روز از تأسیسات شیبان به ایستگاه پمپاژ صفیره را خواهد داشت.

اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه حجم انتقال آب به غیزانیه ، ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ برابر شده است، افزود: تا پیش از اتمام فاز نخست، به دلیل فرسوده بودن خط انتقال از ۹ هزار مترمکعب آب تولیدی در تصفیه‌خانه، کمتر از سه هزار مترمکعب آب به ایستگاه پمپاژ صفیره می‌رسید.

حقیقی پور ادامه داد: این امر باعث می‌شد که تنها یک عدد از پمپ‌های موجود در آن ایستگاه به مدت ۱۰ ساعت در شبانه روز آب را به سمت غیزانیه پمپاژ کند و پس از آن سطح آب در مخزن صفیره به حداقل می‌رسید از این رو ناگزیر به توقف پمپاژ آب می‌شدیم.

وی افزود: با توسعه و بازسازی تصفیه‌خانه شیبان و اجرای ۲۴ کیلومتر خط انتقال جدید و همچنین توسعه و بازسازی ایستگاه پمپاژ صفیره در گام جدید، دیگر کمبود آب نخواهیم داشت و پمپ صفیره می‌تواند به طور ۲۴ ساعته در مدار باشد.

حقیقی پور با اشاره به اینکه امکان افزایش تعداد پمپ‌های ایستگاه صفیره وجود دارد، گفت: با اجرای گام دوم که عبارت است از ۲۸ کیلومتر خط انتقال آب بین صفیره تا نزهه، می‌توانیم تا ۱۷ هزار مترمکعب در شبانه روز به غیزانیه انتقال دهیم.

وی ادامه داد: جمعیت بخش غیزانیه ۲۷ هزار نفر است که ۱۹ هزار نفر در دهستان غیزانیه و حدود هشت هزار نفر در دهستان مشرحات ساکن هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اظهار داشت: نیاز روستاهای غیزانیه طبق استاندارد کمتر از سه هزار مترمکعب آب در شبانه روز و نیاز دهستان مشرحات هم حدود یک‌هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز است.

وی توضیح داد: پروژه آبرسانی به هشت روستای فاقد آب دهستان مشرحات با حدود پنج هزار نفر جمعیت با اجرای ۴۳ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع و اعتبار مالی ۳۰۰ میلیارد ریال نیز به اتمام رسید. مجموع اعتبار این دو پروژه ۷۵۰ میلیارد ریال است.

گفتنی است؛ مردم بخش غیزانیه سوم خرداد جاری در اعتراض به مشکل آب آشامیدنی این بخش و نیز اجرا نشدن طرح آبرسانی به این منطقه پرجمعیت تجمع کردند. بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: غیزانیه شرکت آب و فاضلاب آب اهواز غیزانیه هزار مترمکعب آب شبانه روز هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر کاری یک روزه خود به آذربایجان شرقی در بازدید از روند اجرایی کمربندی ایلخچی با اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح زیرساختی موافقت کرد. 

به گزارش ایسنا، استاندار آذربایجان شرقی نیز اختصاص این میزان اعتبار به طرح یاد شده را به افتتاح حداقل یک باند این کمربندی تا اوایل تیر ماه سال جاری منوط کرد. 

مالک رحمتی با بیان اینکه ما برای تکمیل این طرح جاده‌ای به مردم وعده داده‌ایم، افزود: حداقل یک باند این کمربندی باید در موعد فوق الذکر به بهره برداری برسد. 

عملیات اجرایی کمربندی هشت کیلومتری ایلخچی ۱۶ سال پیش آغاز شده که در دولت سیزدهم برای تکمیل آن اهتمام ویژه‌ای شده است.

جاده فعلی ایلخچی در مسیر تبریزـ آذرشهر  با ۵۲ هزار تردد خودرویی در شبانه‌روز پرترددترین محور ارتباطی استان بعد از آزاد راه شهید کسایی است.

با توجه به موقعیت شهر ایلخچی در مسیر شریان ارتباط اصلی استان‌های آذربایجان شرقی ـ آذربایجان غربی و کردستان و از طرفی استقرار صنایع و کارخانه‌ها از جمله شهرک‌های صنعتی موجود در منطقه، ترافیک فزاینده بین شهری در مسیر تبریز ـ آذرشهر را افزایش داده و در شهر ایلخچی ایجاد گره ترافیکی سنگینی را در طول شبانه روز موجب می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بازدید شبانه خبرنگاران از خط ۲ مترو شیراز
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • سفر شبانه وزیر ورزش به تایلند
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • ویدئویی از قمه‌کشی ودعوای شدید شبانه در ارومیه را ببینید
  • (ویدیو) در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس‌های شبانه