Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۹۹ صادرات دو میلیارد دلاری در حوزه صنایع لبنی هدفگذاری شده است.

محمدرضا شانه ساز ۱۸ خردادماه در جریان بازدید از شرکت کالبر در شهرک صنعتی شماره یک اراک با تاکید بر اینکه حفظ سلامت لبنیات یکی از وظایف سازمان غذا و داروست افزود: نظارت و شناسنامه دار شدن محصولات به کنترل بسیاری از بیماری ها کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز صنایع لبنی یکی از اقلام قابل توجه و برند در حوزه صادرات قلمداد می‌شوند که ارزآوری می‌کنند، گفت: برای سال ۹۹ صادرات دو میلیارد دلاری در حوزه صنایع لبنی هدفگذاری شده است که می تواند ارزآوری و ارزش افزوده بالایی برای کشور داشته باشد.

شانه‌ساز با اشاره به اینکه نظارت بر صنعت لبنی و توزیع به شکل کلان با سازمان غذا و دارو است، اما در عرضه خرد نظارتی نداریم، گفت: عرضه لبنیات به شکل فله در سال‌های اخیر کمتر شده است و اقبال عمومی نسبت به لبنیات بسته بندی و شناسنامه‌دار بالا رفته است و حتی دستگاه قضایی نیز نسبت به فعالیت لبنیات فروشی‌های سنتی حساس شده است.

وی تصریح کرد: صحبت این نیست که بخش سنتی عرضه لبنیات را نابود کنیم ولی باید این صنوف تحت نظارت قرار گیرند و در کنار حمایت از صنعت لبنیات باید فرهنگ‌سازی نیز دنبال شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: برنامه سازمان، برون سپاری است و باید برای تسریع انجام کار مردم و صنایع باید از ظرفیت انجمن‌ها استفاده کرد.

شانه‌ساز مصرف سرانه لبنیات کشور را یک پنجم اروپا دانست و گفت: این سرانه بسیار فاجعه است و زمینه بروز بسیاری از بیماری‌ها مانند پوکی استخوان را رقم می ‌زند.

معاون وزیر بهداشت، همچنین در جمع مسئولان معاونت غذا و داروی علوم پزشکی اراک با تاکید بر لزوم یرون سپاری برخی خدمات این معاونت در راستای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در این معاونت اظهار کرد: در اکثر دانشگاه ها کار به انجمن‌ها سپرده شده است که این امر باعث آزادی بیشتر پرسنل می‌شود و لازم است که این امر در استان مرکزی نیز اجرایی شود. در صورت انجام برون سپاری نیازی به بزرگ کردن دولت نیست و می‌توان کار را واگذار کرد.

شانه‌ساز با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ پخش دارو را در جریان تاسیس یا تمدید مجوز مجاب و ملزم می کنیم که در اراک نمایندگی داشته باشند، افزود: تکمیل سامانه تی تک و پرونده الکترونیکی سلامت مبنای سهمیه بندی دارو خواهد شد و می توان به صورت هوشمند ظرفیت سنجی کرد.

به گزارش ایسنا؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست با اشاره به مشکلات موجود در سطح معاونت غذا و داروی دانشگاه بیان کرد: استان مرکزی ۲۷۰ کارخانه مواد غذایی و ۱۶۰ داروخانه دارد که وظیفه نظارت بر این واحدها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و مشکلات در این حوزه باعث اخلال در کیفیت کار می شود.

دکتر محمد جمالیان یکی از مهمترین چالش ها را کمبود نیروی کارشناسی و متخصص در بدنه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک دانست و افزود: این مشکل تمامی دانشگاه های علوم پزشکی در سطح کشور است، اما این مشکل در سطح دانشگاه علوم پزشکی اراک حادتر است و تهدیدی برای سلامت مردم به شمار می‌رود و لازم است نگاه ویژه ای به این دانشگاه صورت گیرد.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات گفت: علیرغم وجود نیروهای متخصص در بدنه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک، زیرساخت‌ها فراهم نیست و اگر تجهیزات آزمایشگاهی فراهم شود می توان به سایر استان‌ها خدمات‌رسانی داشت.

به گزارش ایسنا؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به قدیمی بودن تجهیزات آزمایشگاهی خواستار کمک جهت بروزرسانی این تجهیزات شد.

دکتر عباس علیمرادیان با بیان اینکه در روزهای درگیری با بیماری کرونا هیچ کمبود دارویی نداشتیم، گفت: در این روزها فعالیت آزمایشگاه به لحاظ نمونه گیری تشدید شد به طوری که ۲۷۲ مورد نمونه الکل و ژل ضدعفونی بررسی و آنالیز شد.

وی افزود: الکل توزیعی در مراکز دولتی و ۴۵۰ اداره و ارگان بالغ بر ۲۱ هزار و ۶۰۰ لیتر بوده است، همچنین ۳۰۰ هزار بسته ژل ضدعفونی توزیع شد.

علیمرادیان با اشاره به تشدید بازرسی ها در ماه‌های اخیر، گفت: در یک نوبت ۶۸ هزار ماسک پرستاری و ۶ هزار ماسک غیر بهداشتی کشف شد.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر بهداشت در این جلسه از بخش‌های مختلف معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک بازدید کرد و در جریان مشکلات این مجموعه قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دارو صنایع لبنی سازمان غذا و دارو استان مرکزی معاونت غذا و داروی دانشگاه صنایع لبنی شانه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز و در حاشیه رویداد روز جهانی مالکیت فکری، توافق‌نامه‌ای میان معاونت فناوری وزارت علوم و مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با موضوع گسترش همکاری و مشارکت طرفین با هدف ترویج، فرهنگسازی، برنامه ریزی و مدیریت توسعه فناوری و کمک به بهره برداری از دارایی های فکری ایجاد شده در وزارت علوم به امضا رسید.

این توافق نامه با توجه به اهمیت نشانه‌های جغرافیایی و طرح‌های صنعتی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و با عنایت به ظرفیت‌های موجود در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نمایندگی دکتر سجاد محمد علی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به نمایندگی دکتر شقایق حق جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

تهیه اسناد سیاستی و فرایندهای اجرایی مدیریت دارایی های فکری در وزارت علوم و مجموعه های تابعه، توسعه و ترویج و ظرفیت‌سازی سرمایه‌های انسانی مدیریت زنجیره ارزش توسعه و مدیریت فناوری با تأکید بر مدیریت دارایی‌های فکری از مسیر آموزش و تامین محتوای مکتوب و چندرسانه‌ای،تدوین استراتژی مالکیت فکری برای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک ها، تسهیل در خصوص بسترسازی برای بهره برداری از دارایی های فکری، راه اندازی نشریه تخصصی مالکیت فکری، پیگیری راه اندازی مقاطع تحصیلات تکمیلی مالکیت فکری در حیطه های تخصصی مدیریت، اقتصاد و فناوری های نوین مالکیت فکری از زمینه های همکاری این دو نهاد به شمار می رود.

در این توافقنامه وزارت علوم متعهد به راه اندازی واحد مالکیت فکری در دانشگاه، پژوهشگاه ها و پارک ها و پیاده سازی و راهبری سامانه نان در حوزه مالکیت فکری و ایجاد ارتباطات بین سامانه با هماهنگی مرکز توسعه فناوری های راهبردی شده است. همچنین همکاری فنی در سیاستگذاری و تدوین استراتژی مالکیت فکری برای دانشگاه ها و پژوهشگاه، همکاری در جهت طراحی و پیاده سازی فرایند ساز و کار ارزش گذاری دارایی های فکری از تعهدات معاونت علمی به شمار می رود.

کد خبر 6090889 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس