Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌منظور پیگیری مطالبات حوزه سلامت استان در وزارت بهداشت و درمان حضور یافتند که مهم‌ترین آن‌ها ادامه پیگیری‌ها برای تعیین تکلیف پرستاران داوطلب در ایام کرونا و استقرار تجهیزات و امکانات حوزه سلامت در استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان سالاری امروز به همراه جمعی از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت بهبود زیرساخت‌های حوزه سلامت و جبران بخشی از عقب‌ماندگی‌های این حوزه با معاونین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار و رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به عقب‌ماندگی‌های بی‌شمار حوزه سلامت گیلان در مقایسه با سایر استان‌های کشور اظهار کرد: رفع مشکلات و نواقص حوزه بهداشت و درمان گیلان، نیازمند عزمی جدی و اراده‌ای قوی است که باید با تلاش‌های منسجم و مستمر مسؤولان دلسوز این حوزه به انجام برسد و در این خصوص نباید از هیچ کوششی دریغ کرد.

وی با اشاره به بدهی بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومانی این دانشگاه افزود: گیلان به لحاظ توسعه و بهبود زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان علاوه بر پیگیری مجدانه مسؤولان دانشگاه، همچنان نیازمند بذل‌توجه مسؤولان کشوری ازجمله مقامات عالی وزارت بهداشت و درمان و سازمان برنامه‌وبودجه است.

سالاری با اشاره به نشست امروز خود با دکتر سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های حوزه فرهنگی و دانشجویی گیلان ازجمله در بخش خوابگاه‌های دانشجویی مطلوب نیست، به‌گونه‌ای که بسیاری از دانشجویان این دانشگاه در خوابگاه‌های بعضاً مستهلک و استیجاری مقیم هستند درحالی‌که این شرایط برازنده گیلان و دانشجویان فرهیخته این استان نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به سایر کمبودهای حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: سرانه ورزشی و فضاهای فرهنگی متناسب با تعداد و نیاز دانشجویان و کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان منقضی شده و مربوط به حداقل 20 سال گذشته است و لازم است مسؤولین برای بهسازی و ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی متناسب با جمعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی همچنین به نشست پیش از ظهر خود با دکتر علیرضا رئیسی، معاون بهداشتی وزیر بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: گیلان تنها استانی است که طرح تحول نظام شهری در آن اجرانشده و در این خصوص نیز رتبه آخر کشوری را دارد، درحالی‌که اکثر استان‌ها با استفاده از ظرفیت طرح تحول نظام سلامت بسیاری از زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان استان خود را تقویت و نیروی انسانی موردنیاز حوزه‌های سلامت خود را جذب کرده‌اند.

سالاری با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و بهبود اوضاع افزود: اگر از فرصت باقیمانده اجرای طرح تحول نتوانیم به آنچه حق گیلان است دست پیدا کنیم، قطعاً با توجه به جمعیت استان و جمعیت شناوری که در طول سال در استان جریان دارد، با چالش‌های اساسی در حوزه سلامت مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه طرح تحول سلامت علیرغم اینکه طرحی بسیار به جامع و مثمرثمر بود تاکنون در گیلان به‌صورت مطلوب اجرانشده، تصریح کرد: طرح تحول سلامت و نظام ارجاع، مستلزم فراهم شدن فضای فیزیکی و استقرار تجهیزاتی است که گیلان نتوانسته از این نعمت حوزه سلامت، در حد مطلوب برخوردار شود، ازاین‌رو نیازمند توجه ویژه مسؤولان ذی‌ربط کشوری هستیم.

وی همچنین به نشست مشترک خود با دکتر سید کامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت و درمان اشاره کرد و مهم‌ترین موضوع مطروحه در آن را پیگیری مجوز به‌کارگیری پرستاران جهادگر در ایام شیوع کرونا برشمرد.

سالاری با تقدیر از زحمات بی‌شائبه پرستاران داوطلب و جهادی در مقابله با بحران کرونا گفت: این پرستاران با هماهنگی وزارت بهداشت و تکلیف این مهم بر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ایام شیوع و بحران کرونا در بیمارستان‌های سانتر عفونی به‌کارگیری شده‌اند و اکنون در انتظار موافقت مسؤولین برای تعیین تکلیف و نحوه جذب هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه گیلان در طرح تحول سلامت باید ۱۰ کلینیک تخصصی را ایجاد و آماده بهره‌برداری می‌کرد، افزود: تاکنون از هشت کلینیک تخصصی در گیلان خبری نشده و تنها دو عدد از کلینیک‌های تخصصی در استان احداث‌شده‌اند که آن‌ها هم هنوز تکمیل و تجهیز نشده‌اند، درحالی‌که این کلینیک‌ها باید در سال‌های گذشته احداث و تجهیز می‌شدند که متأسفانه اقدام عملی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی با اشاره به آخرین دیدار خود با دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت و درمان بیان کرد: در این دیدار نیز در خصوص اختصاص سهمیه بیشتر پزشکان طرحی اعم از متخصص و عمومی با معاون درمان وزارت رایزنی شد.

به گفته سالاری، بسیاری از مراکز درمانی استان از کمترین امکانات تشخیصی برخوردار نیستند و چه‌بسا یک بیمار برای تشخیص بیماری، باید به چند مرکز ارجاع داده شود که این برازنده استان گیلان نیست و در این خصوص نیز رایزنی‌های لازم با دکتر جان بابایی انجام شد تا با مساعدت‌های این معاونت بتوانیم تعدادی از نیازمندی‌های تجهیزاتی بیمارستان‌های استان نظیر سی‌تی‌اسکن، ام آر آی و غیره را مرتفع نمایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستار تداوم این ارتباطات منظم، مستمر دوسویه برای ارتقای همه‌جانبه نظام سلامت استان شد و اظهار امیدواری کرد تا در آینده نزدیک با حضور مقام عالی وزارت بهداشت و معاونین، دو بیمارستان جدیدالاحداث شهرستان‌های تالش و لنگرود به‌صورت رسمی افتتاح شوند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت گیلان پرستاران رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان وزیر بهداشت و درمان زیرساخت های حوزه وزارت بهداشت خود با دکتر حوزه سلامت طرح تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهره‌برداری از بیمارستان رازی کوهدشت تا سال ۱۴۰۴ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، بهروز رحیمی، عصر امروز در بازدید از پروژه‌های بهداشتی این شهرستان اظهار داشت: تعیین‌تکلیف پروژه‌های درمانی یکی از اتفاق‌های خوب در کوهدشت است.

او اضافه کرد: دو پروژۀ اصلی درمانی در کوهدشت شامل ستاد شبکه، درمانگاه شماره یک شهری و آزمایشگاه اصلی تا پایان سال 1403 به بهره‌برداری می‌رسد.

112 طرح بهداشتی و درمانی در لرستان افتتاح می‌شود

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: مرکز جامع سلامت کوهدشت تا یک ماه آینده تجهیز و افتتاح می‌شود.

رحیمی با اشاره به بیمارستان 250 تختخوابی رازی کوهدشت، بیان کرد: این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار برای وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی لرستان است.

او با بیان اینکه بیمارستان رازی کوهدشت 55درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اعلام کرد: این پروژه که جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور است به 500میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: پروژۀ بیمارستان رازی کوهدشت هم‌اکنون فعال است و تلاش می‌کنیم که این پروژه را تا پایان 1404 به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • رقابت ۱۲۰۰۰ داوطلب در آزمون دستیاری/ اعلام حقوق دستیاران
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • نقش کلیدی لوازم پزشکی در بهبود سلامت بیماران
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری