Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، محمد باقر قالیباف در نخستین روزهای انتخابش به عنوان رئیس مجلس یازدهم سه انتصاب در مجلس داشت؛ بر این اساس حمید اصلانی به معاونت اجرایی مجلس ، بابک نگاهداری به عنوان رییس حوزه ریاست مجلس و محمد سعید احدیان به عنوان دستیار سیاسی و رسانه‌ای وی منصوب شد.

** انتصاب یک چهره علمی و فرهنگی به عنوان رئیس حوزه ریاست مجلس 

دکتر بابک نگاهداری که به عنوان رییس حوزه ریاست مجلس منصوب شده؛ دانشیار و مدیر گروه بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی از دانشگاه علامه طباطبایی، برگزیدۀ نخستین المپیاد شیمی سراسری و دارای دکترای تخصصی بیوتکنولوژی پزشکی و دکترای حرفه‌ای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکنون مسئولیت‌های اجرایی مهمی هم در حوزۀ راهبری فرهنگی و علمی کشور چون دبیری نقشۀ جامع علمی کشور، معاونت ارتباطات شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت نظارت و راهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده داشته است. نگاهداری علاوه بر مدیرکلی حوزۀ ریاست دبیرخانۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیری کمیتۀ تایید صلاحیت روسای دانشگاه‌های کشور، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در دورۀ ریاست دکتر تهرانچی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، عضویت در کمیسیون‌های «نظارت» و «چشم‌انداز و امور نخبگان» دبیرخانۀ مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را نیز در کارنامه دارد.

نگاهداری دارای بیش از 70 مقالۀ علمی-پژوهشی در ژورنالهای معتبر بین المللی و مولف کتاب‌هایی چون «برنامه‌ریزی راهبردی فرهنگی»، «مولفه‌های فرهنگی پیشرفت»، «توسعه در نگاه اندیشمندان مسلمان، آمایش آموزش عالی در کشور» و نویسندۀ چندین کتاب تخصصی در حوزۀ بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی است.

** یک چهره رسانه‌ای دستیار سیاسی و رسانه‌ای قالیباف شد

دکتر محمد سعید احدیان که به عنوان دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس منصوب شده، فعال مطبوعاتی و سیاسی، پیش از این با حکم رهبر معظم انقلاب چهار دورۀ پیاپی عضو هیئت امنای موسسه فرهنگی هنری خراسان بوده است و تنها فردی است که از ابتدای تاسیس موسسۀ فرهنگی هنری خراسان به صورت پیاپی عضو هیئت امنای آن بوده است؛ موسسه فرهنگی هنری خراسان با صاحب امتیازی رسانه های متعدد ملی و منطقه ای، یکی از بزرگترین و پرمخاطب ترین مجموعه های رسانه ای محسوب می شود. 

او همچنین به عنوان مدیرعامل این مجموعۀ رسانه‌ای، سمت مدیرمسئولی رسانه‌های وابسته به آن موسسه از جمله «روزنامۀ خراسان» و «رسانۀ آخرین خبر» را نیز برعهده دارد.

 احدیان علاوه بر این، از موسسین و  رئیس شورای مرکزی  تشکل سیاسی جبهۀ آرمان‌خواهان واقع‌بین است.

 در کارنامۀ کاری او علاوه بر فعالیت های تشکیلاتی دانشجویی،  عضویت در شورای مرکزی  اتحادیۀ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور  به چشم می‌خورد. وی دانش آموخته رشته علوم سیاسی با گرایش سیاستگذاری عمومی است.

دکتر احدیان علاوه بر فعالیت‌های اجرایی و روزنامه‌نگاری در عرصۀ تحقیق و پژوهش سیاسی نیز فعالیت‌هایی مهمی داشته است. کتاب‌هایی چون «چرا فتنه؟ چرا تقلب؟» و «بررسی ادعای تقلب با پیش‌فرض‌های میرحسین موسوی: اثبات نبود تقلب گسترده با تحلیل نامه‌های موسوی به شورای نگهبان» دو کتابی است که او در زمینۀ بررسی تحلیلی ادعای واهی تقلب در انتخابات سال 88 منتشر کرده است. احدیان علاوه بر این نویسندۀ کتاب‌های دیگری چون «زیر و بم پهلوی‌ها»، «از سعدآباد تا لوزان: تحلیلی بر گذشته، حال و آیندۀ برنامۀ هسته‌ای ایران»، «برجام در تحلیل کلان و خرد»، «انقلاب در گام اول: مروری بر دستاوردهای 40 سالۀ انقلاب» و همچنین «تاب‌آوری اقتصاد ایران: چگونگی و الزامات پیاده‌سازی راهبردهای اقتصادی مقاومتی» نیز هست.

** اصلانی از معاونت اجرایی سپاه تا معاونت اجرایی مجلس 

انتصاب دیگر قالیباف در حوزه معاونت اجرایی مربوط یکی از یادگاران دفاع مقدس و دوستان و همراهان نزدیک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است. مهندس اصلانی دارای سوابق افتخار آمیزی در سال های دفاع مقدس بوده است.

از جمله سوابق مهندس اصلانی، معاون اجرایی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ریاست مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بوده است‌.

اصلانی پیش از ریاست بر مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در هیئت مدیره این مرکز و همچنین شورای سیاستگذاری فصلنامه «نگین ایران»، عضویت داشت.

منبع: الف

کلیدواژه: معاونت اجرایی دفاع مقدس رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به چشم‌انداز رویداد ملی فبین‌فود گفت: چشم‌انداز ما برای این رویداد این است که تبدیل به رویدادی بین‌المللی شود و در سطح جهان گسترش یابد.

شقایق حق‌جوی جوانمرد امروز ۱۳ اردیبهشت در اولین رویداد ملی فبین‌فود که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با اشاره به اهمیت کیفیت غذا در کلام پیامبر(ص) اضافه کرد: با توجه به سخن رهبری و شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است، باید از مردم خواستار شویم که در حوزه ارتقای صنعت غذا مشارکت کنند، زیرا غذای خوب حق تمامی مردم ایران است و باید در تامین غذای خوب و سالم خود کوشا باشند. صنعت غذا، صنعتی شاداب با گردش مالی بزرگ است که پتانسیل ایجاد ثروت و اشتغال را به خوبی دارد و بعد از صنعت پتروشیمی دومین صنعت بزرگ ایران است. لذا همه ما باید به ارتقای آن توجه کنیم.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری بیان کرد: انسان برای اینکه بتواند خوب زندگی کند، باید در مرحله اول غذای خوبی داشته و در مرحله بعدی دارای شغل مناسبی باشد. دانشگاه‌های ما رشد بسیار خوبی داشته و فارغ‌التحصیلان آن مهارت‌های بالایی دارند، بنابراین باید جوانان ایرانی ما در همین صنایع پویای ایران مشغول به فعالیت شوند.

حق‌جوی جوانمرد ادامه داد: صنعت غذا با سختی مواد اولیه را جمع می‌کند و سعی در حرکت دارد و نیازهای مختلفی را شامل می‌شود، بنابراین سخت می‌تواند نوآوری را در خود جای دهد. لذا ما در معاونت علمی ریاست‌جمهوری فقط مسئول توسعه فناوری نیستیم، بلکه مسئول اشاعه فناوری هم هستیم که این اتفاق در چنین رویدادی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه رویداد فبین‌فود در راستای همرسانی صنعت و فناوری است، عنوان کرد: صنایع ما نیازهایی دارند و متخصصین باید برای رفع این نیازها وارد شوند تا صنعت ناچار به واردات نباشد و نوآوری در ایران توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاهی صورت گیرد. لذا این رویداد طراحی شده است تا به این مسائل رسیدگی کند. صنعتی که با سختی اجزای خود را در کنار هم جمع می‌کند، برای تمرکز بر روی نوآوری دچار سختی است و باید واسطه‌ای در این میان روی کار بیاید و نوآوری را به ارمغان بیاورد. همچنین تکثیر نمونه جدید، هزینه‌ و ریسک بالایی دارد، لذا باید نهاد بینابینی حضور یابد که ساخت سریع و آسان در آن صورت گیرد. چنین نهادی فب‌لب (آزمایشگاه ساخت سریع) نامیده می‌شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به چشم‌انداز این رویداد بیان کرد: چشم‌انداز ما برای این رویداد این است که تبدیل به رویدادی بین‌المللی شود و در سطح جهان گسترش یابد. فرهنگ غنی ما سرشار از دستورالعمل‌های غذایی بسیار فاخر است که نه تنها به دلیل طعم بلکه به دلیل نوآوری و ترکیبات بسیار خاص، دارای ارزش غذایی بالایی هستند. غذای هر قوم یکی از مهمترین نمادهای فرهنگ و تمدن آن است. بنابراین باید بتوانیم تمامی قدرت خلاقانه خود را با نوآوری ترکیب نماییم تا ارزشی خلق شود که بتوانیم آن را در سطح کشور معرفی کنیم و انتشار دهیم.

در پایان این بخش از مراسم، قراردادهای همکاری میان برخی از صاحبان صنایع با پژوهشگران و اساتید دانشگاه امضا شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟