Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین جلسه ستاد برگزاری امتحانات نیمسال دوم ۹۹-۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سومین جلسه ستاد برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با حضور پروین داداندیش، رئیس واحد، گیوریان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، حیدری، معاون اداری و مالی، پیشگر، معاون دانشجویی و فرهنگی، یعقوبی، مدیرکل حراست، مدیر آموزش از ستاد و روسا، مدیران آموزش، مسئولان دایره امتحانات، مسئولان حفاظت فیزیکی از دانشکده‌ها برای نهایی کردن امتحانات واحد تهران غرب در اتاق جلسات ساختمان ستادی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این جلسه پروین داداندیش، ضمن تشکر از زحمات همکاران در دانشکده‌ها اظهار کرد: سیاست کلی دانشگاه که در جلسه دیروز استان هم مطرح شد این است که اکنون در شرایط فوق‌العاده به سر می‌بریم. زمانی که در کشور سیل آمد دانشگاه برای آموزش آن مناطق چه راهکارهایی پیشنهاد داد؟ امروز در بحران کرونا، دانشگاه نمی‌تواند به بخشنامه‌ها و شرایط عادی بسنده کند.

وی افزود: امروز این بحران که معضلی مهم و حیاتی بوده، در کشور و جهان ایجاد شده است. در نتیجه اگر ظرفیت لازم را داشته باشیم که با این مسئله بحرانی درست و به‌موقع عمل کنیم، موفق خواهیم شد رضایت دانشجویان و خانواده‌های آنان را کسب کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌ غرب با بیان اینکه همکاران عزیز در واحد باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا امتحانات در سلامت کامل برگزار شود، گفت: هر تصمیمی که می‌گیریم تبعات آن دو هفته آینده مشخص می‌شود. یک تصمیم غلط ممکن است در عرض دو هفته آمار بیماران را بالا ببرد، بنابراین باید به این نکته توجه کرد که ظرفیتمان را بالا ببریم و از تمام توان و نوآوری‌ها استفاده کنیم و با مجموعه همراه شویم.



داداندیش عنوان کرد: دانشجویان باید بدانند که در واحد تهران غرب نگران آن‌ها هستیم و سلامتی دانشجو، استاد و کارمندان در اولویت اول است. مشکل برگزاری امتحانات فقط شامل واحد تهران غرب نیست، بلکه همه دانشگاه‌ها در کل کشور درگیر آن هستند. در شرایط عادی نیستیم، پس همه حوزه‌ها باید دست به دست هم بدهیم و در ستاد برای حمایت از دانشکده‌ها، از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شود و از همه توان در اطلاع‌رسانی‌ها بهره بگیریم؛ همکاران حفاظت فیزیکی در خط مقدم امتحانات هستند و باید از ورود افراد مشکوک به کرونا جلوگیری کنند. لذا به حداقل رساندن تردد در هر نوبت امتحانی می‌تواند کمک کند تا امتحاناتی سالم برگزار کنیم.

وی افزود: خوشبختانه نارضایتی از خدمات واحد تهران غرب به حداقل رسیده و بهترین برنامه‌ها و چابک‌ترین حرکت‌ها برای رضایت دانشجویان در واحد اجرا شده و تصمیماتی که یک ماه قبل در واحد گرفتیم، هفته گذشته در جلسه استان مورد تاکید قرار گرفت؛ واحد تهران غرب پیشرو است، چراکه همکاران در این واحد همکاری و هم‌افزایی خوبی دارند. از همکاران می‌خواهم که صبر و تحمل خود را بالا ببرند و در شرایط کرونا با دانشجویان مدارا کنید و انجام درخواست‌های آنان را سرعت دهید. همانطور که در استان، ستاد بحران تشکیل شده است باید در واحد نیز ستاد بحران تشکیل دهیم. دانشجویانی که خود یا خانواده‌های آنان بیماری‌های زمینه‌ای دارند را شناسایی و معرفی و مدارکشان را بررسی کنید تا امتحان به‌صورت مجازی از آنان گرفته شود.

همچنین گیوریان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در این جلسه بیان کرد: در شرایط خاصی قرار داریم و براساس شرایط کشور، بخشنامه‌ها لحظه‌ای صادر می‌شود و قطعاً باید در این موقعیت با همکاری همه حوزه‌ها در راستای رفاه حال دانشجویان کار کنیم تا حقی از دانشجویی ضایع نشود. تجربیات همکاران در دانشکده‌ها می‌تواند در این‌ زمینه راهگشا باشد و تنها مسئله‌ای که الان به آن باید توجه شود فاصله اجتماعی و تعدد رفت و آمدی است که برای دانشجویان ایجاد می‌شود.

وی افزود: بر اساس آخرین بخشنامه صادر شده فاصله هر نوبت امتحان، یک ساعت در نظر گرفته شده که با توجه به اینکه امتحانات حداکثر ۹۰ دقیقه است، عملاً دو ساعت فاصله نوبت‌های امتحانی برای رفت و آمد داریم و این مسئله رفت و آمد فیزیکی را کاهش می‌دهد. همه باید این موضوع را در نظر بگیرند که برنامه امتحانات باید در چارچوب بخشنامه جدید تغییر کند.



در ادامه جلسه، حاضران در خصوص برنامه امتحانات با درنظر گرفتن حداکثر رفاه دانشجویان و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و آموزشی نظرات، مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند که با بحث و تبادل نظر در این زمینه راهکارهای پیشنهادی و اجرایی ارائه و مقرر شد دانشکده‌ها براساس آن برنامه امتحانات خود را با حداکثر ۲۵۰ دانشجو در هر نوبت دانشکده در بازه زمانی چهار هفته تغییر دهند. همچنین مقرر شد امتحانات دروس معارف و عمومی در هفته چهارم تعریف و برنامه امتحانات چیده شود.

اطلاع‌رسانی نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی به دانشجویان و همکاران برای ایجاد اطمینان خاطر برای همه دست‌اندرکاران امتحانات و دانشجویان و اطلاع‌رسانی به دانشجویان در خصوص افزایش بازه زمانی امتحان به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش تردد دانشجویان از تاریخ ۲۴ خردادماه تا ۲۰ تیرماه از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/۴۱۱۸/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب کرونا امتحانات امتحانات حضوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران برگزاری امتحانات برنامه امتحانات واحد تهران غرب دانشکده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات

امتحانات نهایی به صورت کشوری برگزار می‌شود و تاثیرات مهمی بر آینده دانش‌آموزان دارد، از همین رو دانش‌آموزان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بهترین نمرات را کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امتحانات نهایی یکی از موضوعاتی است که دانش‌آموزان در این خصوص نگرانی دارند و افت تحصیلی در امتحانات نهایی یکی از موضوعاتی است که از دغدغه دانش آموزان به شمار می‌رود و این در صورتی است که بنا به گفته مسئولان مربوطه، بخشی از افت تحصیلی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود.

تأثیر انگیزه دانش‌آموزان در نمرات امتحانات نهایی

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع را نباید به صورت مقطعی و برشی بررسی کرد، شاید برداشت جامعه و آنچه که اتفاق افتاد، پس از اعلام میانگین نمرات آزمون نهایی پایه دوازدهم به این بود که این میانگین نشانگر افت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش بر این موضوع اصرار دارد که مبتنی بر شفافیت، وضعیت کنونی و نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی کند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: شرایط مبتنی بر کیفیت آموزشی این‌گونه است که وضعیت فعلی را به خوبی بشناسیم و با اعلام به جامعه برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه‌ریزی لازم و جبران صورت گیرد.

زارعی ادامه داد: آموزش و پرورش در این موضوع نمرات را شفاف اعلام کرد تا برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود و معلمان دست به دست هم دهند و شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم.

وی گفت: در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود، زیرا این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اشکالی هم که وجود دارد این است که در دوره‌های مختلف تحصیلی، بازخوردی از وضعیت آموزش نداریم و یک‌باره این بازخورد را در پایان دوران تحصیل انجام می‌دهیم، این موضوع باید در دوره‌های مختلف بررسی شود که در زمان خود مداخلات لازم صورت گیرد.

زارعی درباره تأثیر دشواری سوالات در امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: سوالات سخت شاخص دارد و شاخص هم ضریب دشواری است که در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سوالات نبودیم.

وی ادامه داد: آنچه در طراحی سوالات مبنا قرار دادیم این است که توجه و ارزشیابی از یادگیری صورت گیرد و توجه به مفاهیم باشد و دانش‌آموزان و کل فرایند آموزش جهت‌دهی به سمت یادگیری داشته و از حفظیات و محفوظات دور باشند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: در نوبت‌های قبل هم درصدی از سوالات مربوط به همین ارزشیابی از یادگیری متناسب با سطوح شناختی مختلف در سوالات امتحانات نهایی بوده است؛ بنابراین جمع‌بندی این نیست که سوالات سخت بوده است.

تاریخ برگزاری امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳

مصطفی پردلی، معاون رسانه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در صفحه ویراستی خود از مشخص شدن برنامه امتحانات نهایی خردادماه دانش‌آموزان خبر داد و نوشت:

«بنا بر اعلام مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش

برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه مشخص شد

با آرزوی موفقیت برای دانش آموزان عزیز»

کد خبر 748368

دیگر خبرها

  • دستگاه های استان تهران در حوزه راهیان نور به تکالیف خود عمل کنند
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • ببینید | آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها