Web Analytics Made Easy - Statcounter

آل هاشم گفت: به برکت کاهش شدید درآمد نفتی، دولت ناگزیر به محدودیت واردات کالاهای غیرضروری و مشابه داخلی کرده و این موضوع باید در سال‌ جاری سختگیرانه تر دنبال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در جمع فعالان بخش خصوصی استان با تأکید بر تحقق مبانی «جهش تولید»در سال جاری، اظهار داشت: با توجه به شدت گرفتن تحریم های ظالمانه و گسترش بحران جهانی شیوع، ایجاب می کند بیش از گذشته به تقویت بنیه تولید ملی توجه بیشتری کرد و رهبر معظم انقلاب با انتخاب عناوین اقتصادی از دهه ۹۰ تاکنون بر این موارد تاکید داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز، کاهش شدید درآمد نفتی و محدودیت شدن منابع ارزی دولت، کاهش ارزش پول ملی و خروج بسیاری از برندهای خارجی بواسطه تنگ تر شدن حلقه تحریم ها را از جمله بسترهای لازم برای جهش تولید، شکوفایی استعدادها و آزاد شدن ظرفیت های تولیدی اعلام کرد.

وی، ادامه داد: در زمان کنونی به برکت کاهش شدید درآمد نفتی، دولت ناگزیر به محدودیت واردات کالاهای غیرضروری و مشابه داخلی کرده و این موضوع باید در سال‌ جاری سختگیرانه تر دنبال شود.

آل‌هاشم با اشاره به کاهش ارزش پول ملی خاطرنشان کرد: اگرچه این پدیده در کوتاه مدت آثار مخربی در کاهش قدرت خرید مردم دارد اما پیامدهای مثبتی برای اقتصاد ایران نیز دارد و در بلند مدت می تواند به نتایج مطلوبی در افزایش تولید ناخالص ملی و صادرات کالاهای غیرنفتی منجر شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: خروج بسیاری از برندهای خارجی که سهم قابل توجهی از بازار داخلی را به خود اختصاص داده بودند به حدی فضا را برای تولیدکننده داخلی مساعد کرده که در برخی از موارد افزایش چشمگیر تولید داخلی به وجود آمده است.

حجت الاسلام آل هاشم، افزود: جهش تولید دست یافتنی است به شرط اینکه الزامات تحقق آن رعایت شود و در این راستا پیشنهاداتی ارایه شده است که می توان با عمل به آن ها در این زمینه گام برداشت.

وی حمایت از لایه‌های پایین صنعت و خدمات را از جمله پیشنهادات تحقق جهش تولید اعلام کرد و اظهار داشت: حمایت از صنایع خرد داخلی در مناقصات و سفارشات تولید، افزایش عمق تولید داخل و تمرکز بر داخلی‌سازی لوازم مصرفی و قطعات ضرورت دارد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: بازتوزیع حمایت‌ها و یارانه‌های تخصیصی به تولید، حرکت به سوی مدل‌های نوین تامین و خدمات پشتیبانی تولید، تدوین و برقراری مدل های مشارکتی بین خریداران و فروشندگان، تکمیل زنجیره ارزش داخلی و مهندسی مجاری ورود کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی از دیگر پیشنهادات در این زمینه است.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: صادرات و واردات آل هاشم مشابه داخلی جهش تولید آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند

رایزن بازرگانی ایران در چین با بیان اینکه چینی‌ها به دنبال کالاهای با کیفیت هستند و توجه به این موضوع موجب رونق صادرات به این کشور می‌شود، گفت: عمده محصولات وارداتی چین کشاورزی، نفتی، دارویی و عمده محصولات صادراتی آن محصولات مکانیکی و الکتریکی است.

به گزارش ایسنا، حمید عادلی، رایزن بازرگانی ایران در چین، در همایش معرفی فرصت‌های حضور در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین که در حاشیه ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: باید موقعیت بازار چین را بشناسیم، کالاهای مورد نیاز چینی‌ها را بررسی کنیم و بعد به صادرات کالاها کنیم. چینی‌ها به دنبال کالاهای با کیفیت هستند و توجه به این موضوع موجب رونق صادرات به این کشور می‌شود.

رایزن بازرگانی ایران در چین با اشاره به اینکه چین در ۴۰ سال گذشته تولید ناخالص داخلی خود را ۳۶ برابر افزایش داده، گفت: چینی‌ها با سیاست درهای باز، به رشد خوبی در تجارت رسیده‌اند؛ به طوری که چین در ۲۰۲۳ رتبه اول صادرات جهان و رتبه پنجم خدمات را کسب کرده است.

به گفته وی روسیه و چین رکورد ۲۴۰ میلیارد دلار در کل تجارت را داشته‌اند. عمده محصولات وارداتی چین کشاورزی، نفتی، دارویی و عمده محصولات صادراتی آن محصولات مکانیکی و الکتریکی است.

عادلی با بیان اینکه کل صادرات غیرنفتی ایران سال گذشته ۴۹ میلیارد دلار بوده که ۱۴ میلیارد دلار صادرات به چین انجام شده و ۱۸ میلیارد دلار هم واردات از این کشور بوده، تصریح کرد: چین اولین کشور مقصد صادراتی ایران و رتبه بعد صادرات کشورما عراق است. چین یک بازار واحد و یکپارچه نیست و مجموعه‌ای از بازارهای برای با ویژگی‌های جمعیتی مختلف است.

در ادامه این نشست نادر رشیدی، مدیر امور نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه بین المللی تهران، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی واردات چین ۵ تا ۱۰ نوامبر  (۱۵ تا ۲۰ آبان) برگزار می‌شود که شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند. از سال ۲۰۱۸ به دستور رئیس جمهور وقت چین هر ساله در آبان‌ماه در شانگهای برگزار می‌شود. دفاتر بین المللی و نمایندگی‌هایی در شانگهای چین قرار دارد و هدف از نمایشگاه واردات چین حمایت از تجارت آزاد و توسعه صادرات و واردات است.

وی با بیان اینکه در دوره سال گذشته این نمایشگاه، ۳۰ شرکت ایرانی در بخش تجاری و ملی در نمایشگاه واردات چین شرکت کردند. چینی‌ها به دنبال ارتباط با ایران و کشورهای دیگر هستند. باید از ظرفیت‌های صادراتی به چین استفاده کنیم و از این طریق بازارهای صادراتی را در گروه کالاهای مختلف عرضه کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • دولت مشارکت مردم در تولید را تسهیل کند
  • محدودیت سختگیرانه در ترخیص کالاهای ملوانی خسارت به بار می آورد
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید