Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، قطر بار دیگر بر آمادگی کشورش برای همکاری با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و نهادهای بین المللی به منظور حل بحران خلیج فارس از طریق گفت‌وگوی بی قید و شرط، احترام به حاکمیت کشور قطر و عدم دخالت در امور داخلی آن تاکید کرد.

«علیاء احمد بن سیف آل ثانی» نماینده دائم کشور قطر نزد سازمان ملل در نشستی مجازی که سفارت کشورش قطر در واشنگتن با همکاری مرکز مطالعات و تحقیقات استیمسون واشنگتن با عنوان «چشم انداز قطر به امنیت جهانی و منطقه‌ای»  برگزار کرده بود، گفت: «کشور قطر از زمان تاسیس خود در ۲۵ ماه مه ۱۹۸۱ نقشی محوری در شورای همکاری خلیج فارس داشته است، از همین رو در تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای در منطقه خلیج (فارس) و تامین منابع انرژی جهانی برای کل دنیا سهیم بوده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: «در ۲۳ ماه مه ۲۰۱۷ معنای یکپارچگی و اتحاد در کشورهای شورای همکاری از بین رفت و این نهاد چند پاره شد، آن هم با بحرانی مدیریت شده که از طریق ارتکاب یک حمله سایبری تحت نظارت یک کشور علیه پایگاه خبری خبرگزاری قطر انجام شد و از این طریق، اظهارات مربوط به رهبری کشور قطر جعل شد».

نماینده قطر در پایان آورده است: «با این وجود، قطر در همه مناسبات بر آمادگی خود برای همکاری با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) و نهادهای بین المللی دیگر به منظور حل بحران فعلی از طریق گفت‌وگوی بدون پیش شرط و احترام به حاکمیت قطر و دخالت نکردن در امور داخلی آن  تاکید کرده است و همچنین از تلاش‌های امیر کویت برای حل بحران کاملا حمایت خواهد کرد».

در شب ۲۳ مه ۲۰۱۷ اظهاراتی در حمایت از ایران و علیه آمریکا منصوب به شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطردر خبرگزاری رسمی قطر منتشر شد. این اظهارات در مدتی کوتاه در رسانه‌های جهان بازتاب داشت.

شیخ صیف بن احمد آل ثانی رئیس اداره ارتباطات دولت قطر و همچنین وزارت امور خارجه این کشور چند ساعت پس از انتشار این خبر اعلام کردند که خبرگزاری رسمی قطر مورد حمله هکرها قرار گرفته است.

رسانه‌های عربستان سعودی و امارات عربی متحده از حملات سایبری به عنوان کمپینی علیه این کشور استفاده کردند و پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی قطر، شبکه تلویزیونی دولتی قطر، برخی سایت‌های خبری و همچنین سایت خبری شبکه الجزیره در عربستان سعودی و امارات از دسترس کاربران خارج شد.

در تاریخ پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۱۳۹۶) کشورهای عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرده و قطر را در محاصره همه جانبه قرار دادند. این کشورها ۱۳ شرط را برای احیای دوباره روابط اعلام کرده‌اند که قطر هیچ کدام از آن‌ها را تا کنون نپذیرفته است.

تعطیلی پایگاه‌های نظامی ترکیه، کاهش روابط با ایران و تعطیلی شبکه الجزیره از اصلی‌ترین این شروط هستند.

بحران سیاسی مذکور در حالی وارد چهارمین سال خود شده است که تا کنون بارها دولت کویت و کشورهای غربی برای آشتی میان طرف‌های دخیل در این بحران اقدام کرده و نا موفق بوده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: شورای همکاری خلیج خلیج فارس کشور قطر حل بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر شنبه در همایش روز شوراها که در شهرداری قم برگزار شد با بیان اینکه موضوع شورا از جمله موارد مورد تاکید دین است گفت: یکی از نهادهایی که اراده مردم در آن نقش اصلی دارد شورای های اسلامی شهر و روستا است که سبب خیر برای کشور است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در برهه هایی برخی دولت ها همکاری لازم را با شوراها در پیشبرد اهداف و ماموریت های آن نداشتند که ضرورت دارد توجه لازم به شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت گیرد.

امیرآبادی گفت: برخی تخلفات سبب شده تا نگاه مردم به نهاد شورا تغییر کند، هر چند که در هر دوره شاهد قدرتمندتر شدن شوراها هستیم.

وی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در سطح کشور هستند این امر افتخاری برای استان و مسوولان است.

نماینده قم در خانه ملت بیان کرد: در طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های زیادی در مسیر عمران و آبادی کشور صورت گرفت که این خدمات باید برای مردم تبیین شود.

کد خبر 6090204

دیگر خبرها

  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم