Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@18:50:05 GMT

گذرگاه مرزی مهران-زرباطیه رسما بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۰۷۸۵

گذرگاه مرزی مهران-زرباطیه رسما بازگشایی شد

«عمر عدنان الوائلی» رئیس اداره گذرگاه‌های مرزی عراق درباره بازگشایی گذرگاه مرزی «زرباطیه» با ایران بیانیه‌ای را صادر کرد و از اجرای دو طرفه پرتکل‌های بهداشتی در این خصوص خبر داد.

الوائلی در بیانیه‌ای گفت: «گذرگاه مرزی زرباطیه در استان واسط و مرز با ایران امروز کار مبادلات تجاری میان دو کشور را پس از کسب موافقت از سوی کمیته عالی بهداشت وسلامت ملی مبارزه با کرونا که در نشست ششم ژوئن ۲۰۲۰ حاصل شد، از سر می‌گیرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: «کار گذرگاه پس از تعطیلی مبادلات تجاری به دلیل تدابیر پیشگیرانه میان دو کشور از مارس گذشته از سر گرفته می‌شود و کمیته عالی بهداشت و سلامت طبق مجموعه‌ای اصول اجازه ازسرگیری کار گذرگاه را داده است که از جمله آن درخواست استانداری برای بازگشایی گذرگاه بود که قبلا انجام شد، علاوه بر اینکه مبادلات تجاری دو روز در هفته در مجموع ۲۵۰ کامیون تردد خواهند کرد».

او گفت که مبادلات تجاری از طریق ضد عفونی کردن کالا‌ها و محموله‌ها و همچنین ممانعت از اجتماعات راننده‌های کامیون‌ها و کارگران گمرک انجام می‌شود و همه این افراد هم باید از لحاظ سلامت کنترل شده باشند و ملزم به پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند علاوه بر اینکه به استثنای کالا‌ها اجازه ورود افراد پیاده داده نمی‌شود.

عراق از اوایل اسفند گذشته به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور‌های همسایه مرز‌های زمینی و هوایی خود را بست.

گذرگاه مرزی مهران که کاربری تجاری و مسافری دارد، در ۹۵ کیلومتری جنوب غرب شهر ایلام مهم‌ترین و پرترددترین گذرگاه مرزی میان ایران و عراق است.

برخی گذرگاه‌های مرزی کردستان عراق با ایران هم از اردیبهشت ماه به طور پاره وقت باز است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بازگشایی مرز مرز مهران گذرگاه مرزی مرز مهران زرباطیه پارسی خبر مبادلات تجاری گذرگاه مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است