Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که گوگل اطلاعات کاربران را حتی در صورت روشن بودن حالت ناشناس جمع‌آوری کرده است و به همین دلیل با پرونده‌ای 5 میلیارد دلاری روبرو است. گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که گوگل اطلاعات کاربران را حتی در صورت روشن بودن حالت ناشناس جمع‌آوری کرده است و به همین دلیل با پرونده‌ای 5 میلیارد دلاری روبرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا و به نقل از  digitaltrends، شکایت جدید 5 میلیارد دلاری از گوگل این کمپانی را به دلیل ردیابی کاربرانی که از حالت مرور خصوصی استفاده می‌کنند متهم کرده است. در این شکایت آمده است که این غول فناوری تاریخچه مرور وب کاربران و عادات آن‌ها را مستقیما از طریق پلاگین‌های وب‌سایت گوگل جمع‌آوری می‌کند.
 
در این پرونده ادعا شده است که حالت ناشناس گوگل به کاربران این احساس غلط را القا می‌کند که استفاده آن‌ها از اینترنت ره‌گیری نمی‌شود و آن‌ها به این باور غلط رسیده‌اند که اگر از حالت ناشناس استفاده کنند، کنترل اطلاعات مرور وبشان به دست خودشان خواهد بود.

 
علاوه بر این در این شکایت اظهار شده است که گوگل به‌صورت محرمانه کاربران را از طریق بسیاری از سرویس‌های سوم شخصی که به وب‌سایت‌ها و ناشران عرضه می‌کند، ردیابی می‌کند. این سرویس‌ها شامل تجزیه‌وتحلیل گوگل، مدیریت تبلیغات گوگل و... است.
 
در مطالعات اخیر مشخص شده است که حالت مرور خصوصی برای این ساخته شده است که مرورگر نتواند اطلاعات شما را جمع‌آوری کرده و آن را مستقیما با حساب کاربری شما همگام‌سازی کند. بااین‌حال هنوز وب‌سایت‌ها می‌توانند کاربران را ردیابی کنند و اطلاعات  ارائه‌شده توسط آن‌ها را درجایی ذخیره کنند.
 
دو سال قبل محققی از دانشگاه واندربیلت اعلام کرد که اطلاعات حالت ناشناس توسط شناسه‌هایی که از چشم کاربر مخفی هستند جمع‌آوری می‌شود و گوگل می‌تواند این اطلاعات جمع‌آوری‌شده را به اعتبارنامه‌های شخصی کاربران که در حساب کاربری گوگل آن‌ها ذخیره شده است متصل کند. البته هنوز مشخص نیست که آینده ‌این پرونده چه خواهد شد و تحقیق و تفحص در این رابطه همچنان ادامه دارد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: شکایت اپل ردیابی گوگل میلیارد دلاری حالت ناشناس جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اپل دوباره مذاکرات با اوپن ای آی برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی مولد این شرکت در برخی ویژگی های جدیدی که در سری آیفون امسال معرفی می شود را آغاز کرده است.

به گفته منابع آگاه از امر، ۲ شرکت مذاکرات درباره شرایط توافقنامه و شیوه یکپارچه سازی ویژگی های اوپن ای آی در iOS۱۸(آپدیت آتی سیستم عامل آیفون) را آغاز کرده اند. نشریه بلومبرگ ماه گذشته از مذاکرات اپل برای دریافت مجوز چت بات جمینی گوگل برای قابلیت های جدید آیفون خبر داده بود.

اپل هنوز مشخص نکرده از محصول کدام شرکت در آیفون جدید استفاده می کند و به طور دقیق تر با هر دو شرکت اوپن ای آی و گوگل به توافق می رسد یا یکی از شرکت ها را به طور کامل انتخاب می کند. اپل در راه اندازی هوش مصنوعی که بتواند مانند انسان به سوالات پاسخ نوشتاری یا گفتاری دهد، عقب تر از رقبایی مانند مایکروسافت و گوگل است که هم اکنون این فناوری را در محصولات خود یکپارچه می کنند.

تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل در فوریه اعلام کرد به میزان قابل توجهی در هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کند و برنامه های خود برای استفاده از این فناوری را اعلام خواهد کرد.

کد خبر 6089873 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • هوش مصنوعی ChatGPT دادگاهی می‌شود!
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد
  • واکنش رضا جباری بابت شکایت باشگاه پرسپولیس
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود