Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:24:56 GMT

شیوع تومور مغزی در مبتلایان به سرطان ریه

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۱۴۳۵

شیوع تومور مغزی در مبتلایان به سرطان ریه

به گزارش خبرنگار مهر، دانشمندان دانشکده پزشکی ویک فورست آمریکا دریافتند نیکوتین، ماده شیمیایی غیرسطان زا موجود در تنباکو، موجب گسترش سلول‌های سرطان ریه به سوی مغز می‌شود. دکتر «کونوسیوک واتابه»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «براساس یافته‌های ما، محصولات جایگزین تنباکو ایمن ترین راه برای مبتلایان به سرطان ریه برای ترک سیگار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» در این مطالعه، ۲۸۱ بیمار مبتلا به سرطان ریه مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد افراد سیگاری به شدت در معرض ابتلاء به سرطان مغز قرار دارند. سپس با استفاده از موش‌های آزمایشگاهی، محققان دریافتند نیکوتین موجب افزایش متاستاز مغز با عبور از مانع خون-مغز شده و میکروگلیا (نوعی سلول ایمنی در مغز) را از نقش محاظ در برابر تومور به نقش حامی رشد تومور تغییر می‌دهد. تیم تحقیق در ادامه به بررسی داروهای تأثیرگذار بر از بین بردن تاثیر نیکوتین پرداختند و ماده پارتنولید را شناسایی کردند. این ماده به طورطبیعی در گیاه بابونه یافت می‌شود. به گفته واتابه، «پارتنولید می‌تواند شیوه جدیدی برای مقابله با متاستاز مغز، بخصوص برای افراد سیگاری باشد.» در حال حاضر تنها راه درمان این بیماری مخرب، پرتودرمانی است. کد خبر 4943919

منبع: مهر

کلیدواژه: تومور مغزی سرطان ریه تومور سرطانی ویروس کرونا وزارت بهداشت کووید 19 فاصله گذاری اجتماعی کیانوش جهانپور سازمان غذا و دارو دارو هفته بدون دخانیات سعید نمکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا زالی فشار خون بالا لبنیات بیماری ام اس سرطان ریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • ویپ و خطراتی فراتر از آسیب به ریه و مغز
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان