Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

عسگر توکلی مدیرعامل شرکت خدمات بیمه‌ای سهام عدالت  تهران اظهار کرد: در ابلاغیه ۸ بندی مقام معظم رهبری که در سال ۸۵ در خصوص سهام عدالت صورت گرفت در آن به تعداد مشمولان سهام عدالت  اشاره شده است.

اخبار اقتصادی- مدیرعامل شرکت خدمات بیمه‌ای سهام عدالت در خصوص زمان حضور شرکت‌های سرمایه گذار استانی در بازار بورس گفت: در همان سال ۸۵ دستور بدین صورت بود که به میزان اقساطی که پرداخت می‌شود، سهام افراد می‌تواند، آزاد شود و بازار بورس با توجه به این مسئله مکلف بود تا مقدمات حضور شرکت‌های سرمایه گذار را در این بازار فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌های سرمایه گذار با گذراندن مجامع مربوطه از شرکت سهامی عام به خاص تبدیل شدند؛ پس از آن مقدمات و ساز و کار‌های لازم در خصوص ورود به بازار سرمایه توسط خود سازمان بورس انجام می‌گرفت.

او تصریح کرد: با توجه به تاخیر در بحث آزاد سازی سهام عدالت از سال ۹۵ و همزمان لزوم ورود شرکت‌های سرمایه گذار استانی به بازار بورس که در مرحله ارزش گذاری سهام بودند، تا به حال در این راستا نتیجه‌ای کسب نشده است.

توکلی گفت: با توجه به اتفاقاتی که در این چند سال اخیر رخ داده است، مقام معظم رهبری طی ابلاغیه‌ای در ادیبهشت ماه بر فعالیت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی تاکید فرمودند  تا مقدمات پذیرش این شرکت‌های سرمایه گذاری استانی هرچه سریع‌تر فراهم شود و در همین راستا شورای عالی بورس هم مصوبه‌ای را فورا تصویب کرد.

مدیرعامل شرکت خدمات بیمه‌ای سهام عدالت بیان کرد: قرار بود که این هفته شرکت‌های سرمایه گذار استانی برای پذیره نویسی به شورای عالی بورس مراجعه کنند، اما به دلیل تمدید مهلت آزاد سازی سهام عدالت تا ۲۹ خرداد این امر به ماه آینده موکول شد. شرکت‌های سرمایه گذار استانی همان گونه که از اسمشان پیداست، قرار است در هر استان سرمایه گذاری استانی داشته باشند.

او در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت‌های استانی مزیت یا کارکرد به خصوصی برای سهام داران دارند یا خیر؟ گفت: به طور قطع می‌توان گفت که این شرکت‌ها دارای مزیت‌های به خصوصی هستند که دراین راستا می‌توان به سال ۹۱ و ۹۲ اشاره کرد که با توجه به سرمایه گذاری‌هایی که شرکت‌های استانی انجام داده بودند، اما هیچ سودی به آن‌ها تعلق نگرفت، با این حال توانستند با حداقل دارایی‌های که در دست داشتند به خوبی عمل کنند و هم قادر به انجام نام نویسی افراد دارای سهام در شرکت‌های تعاونی شدند که همین امر سبب افزایش میزان دارایی هایشان شد.

توکلی افزود: این شرکت‌های استانی در استان‌های مربوطه علاوه بر بازار‌های سرمایه در بحث گردشگری و اشتغال‌زایی نیز به خوبی عمل کرده‎اند.

مدیرعامل شرکت خدمات بیمه‌ای سهام عدالت در پایان تصریح کرد: به دنبال پیگیری‌های شبانه روزی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری و اتحادیه‌های سهام عدالت کشور، بحث آزاد سازی سهام عدالت به نفع مردم و در جهت پیشرفت اقتصاد کشور به درستی صورت گرفت.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سهام عدالت بورس بازار سرمایه سهام عدالت سرمایه سرمایه گذاری سهام سهام عدالت بورس بازار سرمایه بازار بورس سرمایه گذاری استانی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی

یک کارشناس بازار سرمایه رشد صادرات نفت و پتروشیمی و همچنین رشد تولید خودرو در سال جاری را زمینه‌ای را برای بهبود شرایط نماد صنایع پتروشیمی و خودرویی و در نهایت بازار سهام عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی بر وضعیت بازار سهام اظهار کرد: رشد صادرات این نوع کالا‌ها صرفاً بر کرک اسپرد صنایع پتروشیمی حاضر در بورس اثر‌گذار خواهد بود. به هر اندازه کرک اسپرد آن‌ها رشد پیدا کند به همان اندازه وضعیت نماد صنایع این شرکت‌ها بورس هم ارتقاء می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره افزایش تولید خودرو و تاثیر این موضوع بر بازار بورس هم گفت: با توجه به جایگاه نماد‌های خودرویی در بازار، تغییر مثبت در این بخش هم می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بورس باشد، اما افزایش تولید خودرو زمانی بر بازار سهام موثر واقع می‌شود که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا هم دست‌خوش تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تقارن افزایش تولید با رشد قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ بازار ابتدا برای این دو خودرو ساز و سپس سهامداران آن یک اتفاق مثبت خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بورس ، تولید خودرو ، صادرات پتروشیمی ، قیمت کارخانه‌ای خودرو ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9T

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل