Web Analytics Made Easy - Statcounter

از سال گذشته مسوولان تصمیم گرفتند برای پایان دادن به بلاتکلیفی کارخانه پارسیلون مقدمات تبدیل آن را به منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد فراهم آورند اما حال خبر می‌رسد شورای نگهبان ایراداتی به این مساله گرفته و بانک نیز اقدامات لازم را انجام نداده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، کارخانه پارسیلون یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولیدی در استان لرستان است که از حدود 40 سال پیش در زمینه تولید الیاف از تولید‌ی‌های مطرح کشور بشمار می‌رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارخانه با بحث خصوصی‌سازی دچار مشکلات فراوانی شد و در سالیان اخیر تعطیل شده است و مدت‌هاست که دیگر خبری از جنب و جوش و رونق دهه‌های گذشته وجود ندارد. 

با توجه به اهمیتی که این کارخانه در تولید و اشتغال خرم‌آباد داشته است، همواره سرنوشت آن مورد سوال مردم و اهالی رسانه بوده است.

 

نهایتا پس از چندین سال بلاتکلیفی سال گذشته مسوولان به این نتیجه رسیدند که با توجه به مستهلک شدن تجهیزات این کارخانه قدیمی بهتر است آن را تغییر کاربری دهند و لذا پس از مدتی تصمیم بر این شد که پارسیلون به منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد تبدیل شود.

حال چندین ماه از تبدیل پارسیلون به ‌منطقه ویژه اقتصادی می‌گذرد اما در عمل گویا اتفاق خاصی صورت نگرفته و مشکلاتی در این راستا وجود دارد. 

بسیاری از شهروندان بیم آن را دارند که سرنوشت منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد نیز همانند بسیاری دیگر از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی این استان تا مدت‌ها بلاتکلیف بماند. 

موانع موجود از زبان رئیس سازمان صمت لرستان

محمدرضا صفی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به تبدیل کارخانه پارسیلون به منطقه ویژه اقتصادی توضیح داد: پس از تعیین تکلیف کارخانه در سال گذشته و با توجه به ظرفیت‌های موجود پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را با سرمایه گذار یعنی شرکت آتیه دماوند مطرح کردیم که مورد موافقت قرار گرفت.

 

وی افزود: تمام موافقت‌های استانی با این موضوع انجام و در شورای برنامه‌ریزی استان نیز مصوبه‌ لازم را دریافت کرد.

رییس سازمان صمت لرستان با بیان اینکه شرکت پارسیلون یک ظرفیت و جذابیت برای سرمایه گذاران است، گفت: وجود زمین و زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و گاز همچنین موقعیت مطلوب شرایط را برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شرکت پارسیلون فراهم کرده است.

صفی خانی تاکید کرد: بدون شک ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در کارخانه پارسیلون توسعه اقتصادی استان به ویژه خرم‌آباد را به دنبال دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موانع پیش روی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در کارخانه پارسیلون نیز اشاره و اظهار کرد: ایراد شورای نگهبان به مجلس در خصوص ایجاد هشت منطقه ویژه اقتصادی از جمله مواردی است که روند کار را با مشکل مواجه کرده که امیدواریم این چالش به زودی رفع شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: موضوع دیگر کنسرسیوم و شکل‌گیری شرکت است که برای تحقق آن باید رییس بانک ملی کشور امضا کند که تاکنون انجام نشده است.

صفی‌خانی افزود: استاندار لرستان مکاتباتی با رئیس بانک ملی کشور برای تشکیل شرکت انجام داده و امیدواریم که در سریع ترین زمان ممکن این امر محقق شود.

با توجه به اهمیتی که تبدیل کارخانه پارسیلون خرم‌آباد به منطقه ویژه اقتصادی در رونق اشتغال و اقتصاد این منطقه دارد از شورای نگهبان و بانک ملی انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات موجود اقدامات لازم را انجام داده و انتظار چندین ساله مردم لرستان را در این زمینه به پایان رسانند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس ایجاد منطقه ویژه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی کارخانه پارسیلون خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده

ایسنا/همدان فرماندار رزن از افتتاح و بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان این شهرستان در سال آینده خبر داد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: عملیات عمرانی و ساختمانی این کارخانه به اتمام رسیده و با پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی خط دوم این کارخانه در حال ساخت، نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات است.

وی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی تا سال آینده استارت کوره خط دوم کارخانه خواهد خورد، تصریح کرد: ۹۸ درصد قطعات و ماشین‌آلات این کارخانه ساخت کشور است و با راه‌اندازی خط دوم این کارخانه ۲۰۰ نفر نیروی کار متخصص بکارگیری خواهند شد.

غفاری‌آثار خاطرنشان کرد: به دنبال حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی بوده و هستیم و تلاشمان رفع مشکلات سرمایه‌گذاران به منظور توسعه شهرستان است و انتظار است در جذب و بکارگیری کارگران و پرسنل از نیروهای بومی شهرستان استفاده شود.

وی مطرح کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان تسهیلات اعطایی خوبی برای بنگاه‌های اقتصادی تعریف شد اما متأسفانه برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کوتاهی کرده‌اند که هماهنگی نماینده منتخب پیگیر پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی شهرستان هستیم ضمن اینکه جذب ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جدید بانکی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد