Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:20:39 GMT

تمرکز شرط نخست موفقیت در وزنه‌برداری است

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۲۱۵۷

تمرکز شرط نخست موفقیت در وزنه‌برداری است

«علیرضا یوسفی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۹ سالگی وارد رشته وزنه‌برداری شدم. در شهرستان قائم‌شهر یک مربی سازنده و با دانش به نام «قاسم غزالیان» حضور دارد که تا کنون بیش از ۲۰ ملی‌پوش را به ورزش ایران معرفی کرده است. تمام نکات ریز وزنه‌برداری را از ایشان آموختم و یکی از رازهای موفقیت من تا کنون حضور در تمریناتی است که این پیشکسوت وزنه‌برداری به عنوان مربی بر آن نظارت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته همیشه سپاس‌گزار او هستم زیرا به عنوان یک شاگرد در مکتب وزنه‌برداری او دانش این رشته را فراگرفتم.

قهرمان نوجوانان جهان با اشاره به راز موفقیت وزنه‌برداران بزرگ جهان گفت: وزنه‌زدن را باید در ۲ مولفه خلاصه کرد. یکی تمرکز ذهنی است و دیگر قدرت‌بدنی. اگر بگویم سهم تمرکز ذهنی بیشتر از قدرت بدنی است گزاف نیست بلکه واقعیت است. در ایران وزنه‌بردار بزرگی مانند «حسین رضازاده» نهایت تمرکز را در تخته داشت و راز موفقیت او همین تمرکز ذهنی بود. در سطح جهان نیز  «لاشا تالاخادزه» هر روز یک رکورد جدید را به جا خواهد گذاشت. یکی از دلایل موفقیت این ورزشکار گرجستانی تمرکز ذهنی او در زمان تمرین و مسابقه است.

قهرمان نوجوانان آسیا با بیان اینکه ایران در ۲ دهه گذشته در دسته فوق‌سنگین بزرگانی در سطح جهان و آسیا داشته است افزود: حسین رضازاده، بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی، سعید علی‌حسینی و بهادر مولایی در سطح جهان افتخارات زیادی را کسب کردند و این موجب شد تا در این دسته انتظار از ورزشکاران زیاد باشد. اکنون نیز علی داودی در ابتدای راه است و می‌تواند به قله‌های افتخار برسد. به دنبال آن هستم که که از دانش این بزرگان نهایت استفاده را داشته باشم. تلاشم این است که در اردوهای تیم ملی بزرگسالان حضور پیدا کنم و به مسابقات جهانی یا قهرمانی آسیا بروم البته این تصمیم باید مورد تایید کادر فنی نیز قرار بگیرد.

موفقیت ورزشکاران مازندرانی در المپیک و جهان از دیگر مباحث مورد اشاره این نوجوان وزنه‌برداری بود. او گفت: هم آب و هوا و هم ژنتیک تاثیر دارد اما موثر تر از این ۲ مولفه تمرکزی است که بچه‌های مازندران بر روی ورزش دارند. بیشتر این ورزشکاران سختی کشیده هستند و برای تصمیم خود یک اراده قوی دارند. یکی از مشکلات وزنه برداری شهرستان قائم شهر نبود یک سالن استاندارد است سالن این شهر وضعیت مناسبی ندارد اگر این سالن تجهیز شود بدون شک با حضور مربی سازنده ای به نام غزالیان شمار ملی‌پوشان افزایش پیدا می‌کند.

وی در پایان گفت: هدفم موفقیت در المپیک و پا گذاشتن جای پای بزرگانی است که برای ایران افتخار آفرینی کردند. برای این کار برنامه دارم و باور دارم می توانم به کمک مربیان و کادر فنی به این مهم برسم.

برچسب‌ها بهداد سلیمی سجاد انوشیروانی حسین رضازاده سعید علی حسینی علی داودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداد سلیمی سجاد انوشیروانی حسین رضازاده سعید علی حسینی علی داودی بهداد سلیمی سجاد انوشیروانی حسین رضازاده سعید علی حسینی علی داودی وزنه برداری تمرکز ذهنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، عصر روز یک‌شنبه، ۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ طی حکمی از سوی کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، محمدجواد خانپور، جوان پرتلاش مازندرانی به عضویت هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری درآمد.

محمدجواد خانپور در حال حاضر، مدیرکل امور مجلس شورای عالی استان‌های کشور است.

وی، سوابق دیگری همچون مشاور برنامه و بودجه کمیته ملی المپیک، عضویت کمسیون اقتصادی ورزش، سرپرستی تیم ملی بسکتبال ۳ نفره و مشاور امور مجلس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را در کارنامه خود دارد.

گفتنی است مازندران، ورزشی‌ترین استان کشور است که حضور جوانان مستعد این استان در راس مدیریت ورزش می‌تواند در توسعه همه جانبه ورزش کشور، تأثیرگذار باشد.

خبرنگار: مجتبی نجاتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228783 برچسب‌ها ایسکانیوز وزنه برداری باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران

دیگر خبرها

  • ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳
  • سورپرايز قهرمانان وزنه‌بردارى براى معلمان (عكس)
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند