Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@23:46:09 GMT

چگونه محیط را گندزدایی کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۲۳۸۶

آفتاب‌‌نیوز :

کامبیز مهدی زاده اظهار کرد: گندزدایی سطوح پرتماس و سطوحی که معمولا با آنها سروکار دارید، مانند دستگیره درب ورودی، سطوح میز و کابینت، صفحه کلید کامپیوتر، گوشی تلفن همراه، دستگاه‌های خودپرداز و سایر سطوح، نقش مهمی در پیشگیری از انتقال ویروس کورونا دارد که برای اینکار می‌توان از محلول‌های گند زدایی موجود در داروخانه‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک راه ساده تهیه محلول گندزدایی، رقیق کردن محلول‌های سفید کننده مانند وایتکس است، برای اینکار یک سهم وایتکس 5 درصد را با چهار سهم آب سرد رقیق نموده و برای گندزدایی تمام سطوح استفاده کنید، سپس تمامی سطوح مورد نظر را ابتدا با یک دستمال مرطوب تمیز کرده و بعد از آن دستمال دیگری را که برای گندزدایی در نظر گرفته‌اید در محلول مذکور فرو برده و پس از گرفتن محلول اضافه دستمال، نسبت به کشیدن دستمال روی تمامی سطوح و تجهیزات مورد نظر اقدام و 10 دقیقه منتظر مانده تا سطح خشک شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: برای گندزدایی تجهیزات حساس نسبت به کلر موجود در وایتکس، توصیه می‌شود از محلول گند زدای با پایه الکل استفاده شود که برای این کار سه پیمانه الکل 96 درجه را با یک پیمانه آب مخلوط کنید که در این صورت محلول الکل 70 درصد تهیه شده است.

مهدی زاده با بیان اینکه بهتر است یک فرد، ویژه نظافت در اماکن عمومی در نظر گرفته شود و آموزش لازم را دیده باشد، افزود: در هنگام کار با مواد گندزدا، استفاده از تجهیزات حفاظت فردی (ماسک ، عینک، دستکش ، لباس کار و چکمه ) الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: در هنگام گندزدایی از جریان مناسب هوا(تهویه) در مکان اطمینان حاصل کرده و درب و پنجره‌ها را باید باز گذاشت تا باعث مسمومیت فرد نشود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گندزدایی کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارس پلنگ باغ وحش مشهد تحت درمان قرار دارد

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: پلنگ باغ وحش مشهد به دلیل شکستگی دست چپ همچنان تحت درمان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، جواد نباتی درباره آخرین وضعیت "ارس" پلنگ باغ وحش مشهد اظهارداشت: ارس، که در حال حاضر حدود 12 سال سن دارد، با توجه به سابقه بیماری عصبی پیش رونده و غیر قابل برگشت و افزایش سن گونه وضعیتی خاص دارد که باعث شده  از لحاظ حرکتی ، حرکت محدودی داشته باشد.

وی افزود: این گونه به جهت شکستگی دست چپ از ناحیه بازو  مدتی است که تحت درمان است و به همین علت  در دید عموم  نیست.

نباتی در رابطه با علت این شکستگی گفت: ارس از سال 97 به دلیل بیماری عصبی گاهی دچار تشنج می‌شود که با دارو تحت درمان است ولی باز هم گاهی اوقات تشنج می‌کند و پس از بررسی‌های انجام شده علت شکستگی بازوی چپ، همین تشنج و به خصوص زمان اوج‌گیری تشنج تشخیص داده شده است. 

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه حیوان به دلیل بیماری عصبی کلا  تحرک زیادی ندارد، لنگش و آسیب به بازو  حیوان دیر تشخیص داده شده و آخرین بار لنگش، در حدود دو هفته به اخر سال 1402 یعنی نیمه اسفندماه  دیده شده است.

نباتی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص بیماری ارس و احتمال ریسک بالا برای بیهوشی ارس، در نهایت با تصمیم تیم درمانی در تاریخ 19 فروردین سال جاری از دست ارس عکس رادیوگرافی تهیه شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ارس در باغ وحش مشهد در فضای مربوط به خودش نگهداری شده، که البته به صورت محصور و دور از انظار عمومی است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • یک پیش بینی جدید درباره‌ی قیمت بیت کوین /پیشروی تا کجاست؟
  • دستمال مسی ۳۰ میلیارد!
  • فروش اولین قرارداد مسی: یک برگ دستمال 30 میلیارد!‏
  • مهارت شعبده بازی ؛ غیب کردن توپ را یاد بگیرید!
  • ارس پلنگ باغ وحش مشهد تحت درمان قرار دارد
  • شیراز چگونه یک کلان‌شهر بدون آلودگی هوا شد؟
  • فواید فوق‌العاده این ویتامین‌ها را بدانید
  • تعیین نتایج قبل از برگزاری مسابقات در سطوح پایه فوتبال!
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری